Marketing X Business

GT4 e-Performance: Istraživanje Arktika u potpuno električnom trkaćem Porscheu

N. D.

(Izvor: Porsche)

Lebdenje eksperimentalnog potpuno električnog trkaćeg automobila od 800 kW (1.088 KS) između borova zabačene finske šume nije svačija ideja istraživanja tržišta. Ali onda ne misle svi kao Oliver Schwab i Björn Förster.

Krajem decembra 2023., oko 170 kilometara sjeverno od arktičkog kruga u Leviju u Finskoj, ove dvije ključne figure iza Porsche GT4 e-Performance razvojnog programa nadgledale su neobičan i nezaboravan događaj koji će formirati još jednu vitalnu misiju utvrđivanja činjenica za budućnost Porschea.

Posljednjih 18 mjeseci koncept potpuno električnog trkačkog automobila bio je na svjetskoj turneji, projektu kojim upravlja Schwab, počevši na Goodwood festivalu brzine u ljeto 2022. prije nego što je putovao po Evropi, SAD i Aziji. A prije dolaska u Australiju tokom marta, na vrijeme za izložbu u trećoj rundi posljednje sezone Formule 1 Grand Prixa, automobil je preusmjeren u smrznute divljine sjeverne Finske radi testiranja na ekstremno hladnom vremenu.

Sve se odigralo u kući Porsche Ice Experience. Porsche Driving Area pokriva ukupnu površinu od 422.000 kvadratnih metara i nudi optimalne mogućnosti za obuku u dvije oblasti za obuku s nizom od 32 različite staze.

Snježne gume sa šiljcima Kako bi se pripremio za takvo okruženje, GT4 e-Performance je opremljen gumama za snijeg sa šiljcima i ovjesom za duži hod kako bi se povećao zazor u lukovima točkova i ispod automobila. Centralni usis zraka je bio zatamnjen zbog pouzdano niskih vanjskih temperatura, a šasija je opremljena aluminijskom zaštitom podvozja. Ali inače, GT4 e-Performance nije zahtijevao dalje izmjene, pokretajući isti inovativni uljno hlađeni EV pogon koji može isporučiti 800 kW ili 1.088 KS u kvalifikacionoj izvedbi.

Svaka stanica do sada na GT4 e-Performance turneji donijela je timu nove prilike da sazna kako o automobilu tako i o široj viziji elektrificiranog motosporta. U Leviju, odabrana grupa međunarodnih automobilističkih novinara bila je pozvana da istražuje dinamičke sposobnosti automobila i granice prianjanja na namjenski izgrađenom ledenom krugu. Uz pobjednika Le Mansa i tvorničkog vozača Porschea Richarda Lietza, sastavnog dijela razvojnog tima GT4 e-Performance, grupa je brzo uspjela iskoristiti kombinaciju trenutnog okretnog momenta i pogona na sve točkove, vozeći automobil brzinom oko tijesne i tehnička staza.

– Omogućavanje novinarima da voze automobil omogućilo nam je da uspostavimo dijalog s njima, da saznamo o njihovim očekivanjima i emocionalnim reakcijama na automobil, objašnjava Schwab.

– Nacrt razvoja nije bio samo oko performansi već i poslovne upotrebljivosti, a ovakvi događaji nam pružaju vrijednu priliku da steknemo više informacija i znanja o tržištu. Na primjer, ako razmišljamo o više amaterskom, klupskom sportskom nivou za jednokratnu seriju u stilu Porsche Sprint Challengea, možemo oduzeti mnogo od toga da vidimo koliko se brzo ovi novinari prilagođavaju automobilu, dodao je.

Događaj je također dao Porscheovim tehničarima priliku da prouče svaki aspekt GT4 e-Performance u prethodno nepoznatom okruženju.

– Sa tehnološke tačke gledišta, jedinstveni uslovi Levija su veoma interesantni. Zakoračimo u potpuno novo polje u smislu ove tehnologije i učimo nešto na svakom događaju na turneji. U Finskoj se, naravno, radilo o niskim temperaturama, čak i do minus 20 tokom dana u to doba godine. Ali nevjerovatno, nismo imali nikakvih problema. Čak je i brzo punjenje s više od 200 kW upravo radilo, baš tamo na zaleđenom jezeru, kaže Förster.

Ne samo da je automobil mogao da se napuni do punog kapaciteta za 20 minuta u takvim uslovima, već mu je njegov jedinstveni sistem hlađenja ulja takođe omogućio da savršeno reguliše radnu temperaturu pogonskog sklopa, održavajući optimalnih 45 stepeni Celzijusa za najbolje moguće performanse. Za Levi dio turneje, Förster i njegov tim su također opremili automobil eksperimentalnom funkcijom za poboljšanje sposobnosti automobila da driftuje, šaljući svu snagu na zadnje točkove kada su i papučice kočnice i papučice gasa bile istovremeno pritisnute. Trebalo je samo sat vremena za implementaciju, još jedan vrijedan primjer kako se lako i brzo mogu prilagoditi vozne karakteristike električnih vozila.

– Nivo prianjanja na GT4 e-Performance je veoma visok, tako da morate biti prilično hrabri da uđete na malu stazu kroz šumu. Ali automobil je toliko upravljiv i logičan za vožnju, a sa ovom funkcijom ubrzo su svi samouvjereno kretali okolo što je zapravo prilično komplikovana staza, kaže Förster.

Odgovori gostiju bili su izuzetno pozitivni, naglašavajući potencijal EV-a za sportsku namjenu da isporuči prave nivoe strasti i angažmana čak i od najiskusnijih entuzijasta. Događaj je ohrabrujuća prekretnica na GT4 e-Performance turneji, čija je glavna svrha bila procijeniti globalno mišljenje među potencijalnim timovima kupaca i organizatorima serija.

– Pored tehnoloških i logističkih nalaza turneje, ukupni odziv naše publike bio je neodoljiv, gdje god da smo bili u svijetu. Širom Evrope, širom Sjeverne Amerike, a zatim i u Aziji, interesovanje je veliko i percepcija automobila vrlo pozitivna. Da nismo vidjeli autentične emocije i pravu strast, stvari koje su od suštinskog značaja za sve motosportske aktivnosti, bilo bi zabrinjavajuće. Ali u posljednje dvije godine GT4 e-Performance je pokazao da možemo stvoriti takav odgovor. I to nas zaista motivira za ono što nam predstoji u narednih nekoliko godina, kaže Schwab.

Povezani članci