Svjetski gigatni nastavljaju postavljati nove ciljeve kroz doba pametnog oglašavanja.
Kantarova BrandZ rang lista za 2023. naglašava neke od izazova s kojima su se brendovi suočili u protekloj godini koja je bila uzdrmana inflacijom i novim zahtjevima potrošača. Najnovija rang-lista pokazuje da ukupna vrijednost 100 najboljih svjetskih brendova sada iznosi 6,9 biliona dolara za 2023. Uprkos padu ukupnog indeksa od 20% u odnosu na 2022., Top 100 najboljih brendova zadržava svoju dugoročnu putanju rasta te bilježi 47% rasta u odnosu na nivo prije COVID-a. Od 10 najboljih kompanija na ovogodišnjoj listi, samo dvije — Coca-Cola i Louis Vuitton — poboljšale su svoju vrijednost u odnosu na 2022. Neke, poput Googlea, doživjele su prilično nagli pad, pri čemu je vrijednost pretraživačkog diva pala sa 819 milijardi dolara u 2022. na 577 milijardi dolara 2023. Ipak, Kantar je stanje u industriji označio zdravim, s procjenom od 47% više u odnosu na nivoe prije COVID-a u 2019. godini.
“Ovogodišnji rezultati — uprkos raznim padovima vrijednosti — zapravo su nastavak dugoročnog trenda rasta brendova, koji je započeo nakon globalne finansijske krize 2008. i koji se nastavio sve do početka pandemije 2020. ” rekao je Martin Guerrieria, šef Kantarove BrandZ jedinice, u izjavi za novinare.
Prema novoobjavljenom rangiranju i izvještajima Kantar Brandz-a za 2023. godinu zasnovanim na mišljenjima više od 4 miliona ispitanika o 21.000 brendova u 540 kategorija Apple ostaje globalni brend broj jedan, sa vrijednošću brenda od 880 milijardi dolara, a slijede ga Google (br. 2; 578 milijardi dolara) i Microsoft (br. 3; 502 milijarde dolara). Sa vrijednošću brenda od 880 milijardi dolara, Apple se pokazao otpornim na testiranje tržišnih uvjeta, opravdavajući premium cijene pozitivnim recenzijama i dokazujući da su smisleni i istaknuti brendovi sa dobrim marketingom najbolje pozicionirani da prebrode globalne ekonomske krize, navodi Business Wire.
Apple, koji je bio na putu da bude prva firma koja je prema Kantarovim izvještajima od prošle godine, trebala dostići vrijednost od 1 bilion dolara , pala je na 880 milijardi dolara, iako se toj cifri ne treba rugati. Proizvođač iPhonea uhvatio se u koštac sa blagim smanjenjem potražnje za pametnim telefonima, dok novi prizvodi, poput VR naočala tek treba da dođu na tržište.
TikTok aplikacija koja je u vlasništvu ByteDancea, zadržala je svoje mjesto kao drugi brend na skali, iza Tesle Elona Muska, lidera u kategoriji automobila s procjenom od 67,7 milijardi dolara. TikToku ponovo prijeti zabrana u SAD, što njegovu budućnost u regiji čini manje izvjesnom. Tesla se i dalje smatra istinskim preokretom, zauzimajući prvo mjesto u kategoriji autoindustrije, s procjenom od 67,7 milijardi dolara za 2023. godinu. Također, Ferrari debituje u Top 10 automobilskih brendova sa vrijednošću od 7,8 milijardi dolara, povećavajući potražnju i prateći želje potrošača čak i kroz najizazovnije tržišne uslove.
U međuvremenu, stari brendovi su zabilježili impresivne performanse na BrandZ rang-listi. Pepsi je, nakon predstavljanja novog izadnja, svoju vrijednost povećao za 17% u odnosu na prethodnu godinu, na 18,8 milijardi dolara, što ga je vratilo u 100 najboljih na 91. mjestu. Kantar je rekao da se poboljšanje kompanije može pripisati “odličnoj reklami i novom vidu marketinga.” Suparnik bezalkoholnih pića, Coca-Cola, porasla je za 8%, čime je po prvi put u sedam godina ponovo u prvih 10.
Brza hrana je još jedna svijetla tačka, među kojima su se ističu Burger King, Chick-Fil-A i Starbucks. Industrija je imala velike koristi od poboljšanja korisničkih usluga i marketing kampanja, navodi Kantar. Burger King, nekada istaknuto ime među glavnim lancima, pojednostavio je svoj jelovnik i napravio nova osvježenja na tržištu što je pomoglo da se ponovo privuče javnost. Vrijednost brenda Burger King porasla je za 8% na godišnjem nivou, na 7,7 milijardi dolara.
Također, dva kineska brenda pridružuju se Global Top 100: Shein (br. 70; 24 milijarde dolara) i Nongfu Spring (br. 81; 22 milijarde dolara), devet brendova se vratilo na rang listu, uključujući Pepsi (br. 91; 19 milijardi dolara), Colgate (br. 95; 18 milijardi dolara) i Pampers (br. 100; 17 milijardi dolara
Ovogodišnje lekcije za velike brendove ostaju jasne; efektivna marketinška ulaganja i dugoročno razmišljanje su od velikog značaja za napredak i razvoj kompanija. Jasno je da su brendovi koji dosljedno ulažu u uspostavljanje jakih potrošačkih veza sada u mnogo boljem položaju prilikom snalaženja u trenutnim nestabilnim uvjetima u Svijetu i u vezi sa tim daju veći stepen otpornosti za nove prijetnje.