Marx.ba
Nizozemska avio-kompanija KLM „Royal Dutch Airlines“ i ZeroAvia, kompanija koja je najavila proizvodnju avio-motora sa nultom emisijom štetnih gasova, sklopile su partnerstvo i najavile „letove na tečni vodonik“.
Prvi demonstracioni let u realnim uslovima planiran je za 2026. godinu, a avion će biti opremljen ZeroAvia motorom ZA2000, za koji je planirano da bude napajan tečnim vodonikom kao gorivom. Vodonični motori koriste vodonik u gorivim ćelijama za proizvodnju električne energije, koja se zatim koristi za napajanje električnih motora koji okreću propelere aviona. Jedina emisija koja se pri tome stvara jeste vodena para niske temperature.
Relevantne studije procjenjuju da ovakav vodonični pogon ima 90% manji klimatski utjecaj u odnosu na letove koji koriste kerozin.
Partnerstvo ima za cilj da ubrza ekološku tranziciju KLM-a i obezbijedi održivije napredne vazduhoplovne tehnologije unutar mreže letova, kao i da podstakne evropsku avio-industriju na korištenje tečnog vodonika i vodoničnih motora, stoji u saopštenju za medije avio-kompanije KLM.
– KLM je sebi postavio zadatak da bude lider na putu ka održivijoj budućnosti avijacije i zato aktivno podržavamo i podstičemo različite inovacije i tehnologije u industriji. Zajedno s našim partnerima sprovodimo istraživanja o letovima na električni, vodonični i hibridni pogon i istražujemo načine da ubrzamo ovaj napredak, kazao je ovom prilikom Marten Kopmans, generalni direktor regionalne podružnice KLM-a Cityhopper.
KLM i ZeroAvia će prvi let sa ZA2000 motorima obaviti na avionima ATR-72 ili Dash-8-400, iako Cityhopper već duže vrijeme koristi samo mlazne putničke avione.
Kompanije poručuju da će do najavljenog leta uložiti dodatni napor da odaberu optimalne aerodrome za testiranje, pribave dozvole regulatornih vlasti, obezbijede dovoljne količine tečnog vodonika i razviju prateću vodoničnu infrastrukturu, piše Tangosix.