Marketing X Business

Koje osobine čine odličnog HR menadžera još boljim?

Š.M.

Image by freepik

Menadžer ljudskih resursa je od presudnog značaja za razvoj svakog preduzeća, pošto su zaposleni srž svakog posla i najvažniji kapital sa kojim jedna organizacija raspolaže. Upravo zbog toga, u okviru svake uspješne kompanije važno je da postoji osoba koja će znati da na pravi način usmjeri ovaj resurs i organizuje zaposlene, kako bi se ostvarili najviši korporativni ciljevi.

Osnovni zadatak HR menadžera je da izvede analizu kadrova, da osmisli i implementira profitabilne metode za regrutovanje kadrova i njihovo zapošljavanje, izradi procese motivacije i nagrađivanja zaposlenih, osmisli planove za trening i razvoj, kreira metode za jačanje produktivnosti i građenje karijere zaposlenih.

Komunikacija i međuljudski odnosi
HR menadžeri čine osnovnu vezu između poslodavca i zaposlenih, i samim tim predstavljaju nezamjenjivu kariku u svakoj modernoj kompaniji, i samim tim je neophodno da posjeduju relevantne sposobnosti, kao što je vrhunska vještina komunikacije i vještina održavanja dobrih međuljudskih odnosa. Kako bi na efikasan način prenosili određene poruke između višeg menadžmenta i zaposlenih, vi treba da raspolažete izuzetnim verbalnim i pisanim komunikacijskim sposobnostima.

Prema industrijskim stručnjacima, od nemjerljive je važnosti da budete i dobar slušalac. Na kraju krajeva, vaš najvažniji posao je da uspešno upravljate najvažnijim resursom jedne kompanije – zaposlenima. Preporučujemo vam da konstantno usavršavate svoju savjetodavnu ulogu, kako biste što lakše upravljali organizacijom.

Budite nepristrasni i pouzdani

Šta radi menadžer ljudskih resursa? Zadatak HR profesionalca je da uspostavi idealnu klimu u firmi, kako bi njeni zaposleni optimalno obavljali posao, a cilj svega je visok nivo zadovoljstva zaposlenih. Imajte ovo u vidu kad vam se sljedeći put obrati jedan od zaposlenih sa nekim specifičnim problemom. Nemojte donositi zaključke na prečac, i nikako nemojte favorizovati učesnike konflikta, čak i ako se radi o vašem dobrom prijatelju ili kolegi. Budite objektivni i pokušajte riješiti problem na što bezbolniji i objektivniji način.

Organizacija i samodisciplina

Jedna od najvažnijih karakteristika menadžera zaduženih za ljudske resurse jeste sposobnost dobre organizacije. Mudro upravljanje vremenom je izazov za većinu menadžera. Vreme se ne može proizvesti, vreme je neobnovljivi resurs, vreme je nezamjenljivo, vrijeme je novac.

Vrijeme je, takođe, vjerni partner svakog uspješnog HR menadžera.

Poslovni moral i etika

Sektor ljudskih resursa predstavlja savest jedne kompanije. Kao takav vitalan element jedne organizacije, HR menadžeri su dužni da pruže primjer poslovnog ponašanja u okviru jedne kompanije.

Pod poslovnom etikom se podrazumijeva i organizaciona, korporativna kultura koja se odnosi na pravila etičkog ponašanja, osnovne vrijednosne sisteme, etičke principe i specifična etička pravila koja kompanija nastoji da primjeni.

Pored gore navedenih osobina i vještina, stručnjak za upravljanje ljudskim resursima mora biti upoznat i sa poslovanjem firme u kojoj je zaposlen. Oni moraju da poznaju interne propise firme (ugovore, pravilnike, statut), zakone i zakonske propise, kako bi svoje zadatke izvršavali efikasno i na vrijeme.