Marketing X Business

Korak po korak: Savjeti za izgradnju uspješne strategije brenda

N. D.

(Izvor: SEJ)

Preslikavanje cilja vašeg brenda na ponašanja i emocije ključno je za izgradnju uspješne strategije. Brend je više od kolekcije logotipa i boja – on je personifikacija vaše organizacije. Kada se radi ispravno, predstavlja zamršeno ispletenu tapiseriju međusobno povezanih dodirnih tačaka koje pokreću ljude emocionalno i namjerno.

Kada započnete Novu godinu, vrijeme je da razmislite o novom pristupu izgradnji brenda. Jeste li spremni za stvaranje vlastitog remek-djela?

Izgradnja brenda koji ima moć da promijeni mišljenje zahtijeva promišljenost. Evo okvira korak po korak koji će vam pomoći da izgradite modernu strategiju brenda.

1. Postavite primarni cilj

Prvi korak je očigledan, ali ne manje važan za izgradnju uspješne strategije brenda: Definirajte jasan cilj koji će voditi vaše napore. Želite li biti tržišni lider u svojoj kategoriji? Da li je vaš cilj da postignete određeni cilj prihoda? Bez obzira na vaš cilj, morate ga baciti kao sidro kako vaša strategija ne bi zalutala u nepoznate vode.

2. Identifikujte prateće ciljeve

Zatim odredite prateće ciljeve koji će vam pomoći da se približite postizanju vašeg cilja. Ako vam je cilj da osvojite najveći tržišni udio za svoj proizvod, na primjer, morate identificirati ciljeve koji pomažu da se vaša kompanija uspostavi kao lider u industriji. Šta treba da ljudi urade da vam pomognu da postignete svoj cilj? Kao dio ovog procesa, korisno je postaviti sebi niz pitanja.

Primjeri vrsta pitanja koja biste mogli postaviti uključuju: Trebate li povećati prodaju za određeni broj? Želite li da kupci razviju emocionalnu vezu s vašim brendom? Želite li stvoriti visok društveni angažman sa nišom populacijom?

Broj ciljeva nije presudan – oni samo trebaju da rade zajedno kako bi vas približili vašem cilju. Ciljevi podrške su također ključni za pomoć pri donošenju odluka u vezi s vašim marketinškim aktivnostima. Razmislite o sljedećem scenariju: Razmišljate o novoj kampanji na društvenim mrežama koja će vam pomoći da se približite svom cilju prihoda. To je kontroverzna ideja kampanje koja će podsticati prodaju u jednom segmentu vaše publike, ali naljutiti drugi segment. Ako je jedan od vaših ciljeva stvoriti sretan osjećaj prema vašem brendu, odmah znate da vaša kontroverzna ideja kampanje nije u skladu s vašom strategijom.

3. Kreiranje misije i vizije brenda

Sada kada znate šta želite postići, možete kristalizirati svoju misiju i viziju brenda u izjave koje možete podijeliti s javnošću. Vaša misija brenda predstavlja ono što trenutno pokušavate da postignete. Ako vam je primarni cilj generirati određeni iznos u novcu, morate ga prevesti u misiju koju vaši klijenti mogu podržati. Često, iako ne uvijek, želite izbjeći stavljanje finansijske reference u svoju izjavu o misiji. Umjesto toga, koristite ga da povežete ono što radite sa onim što je važno za vaše klijente. Drugim riječima, zašto bi kupci trebali podržati vaš cilj? Šta je njima važno?

Teslina misija je „ubrzati tranziciju svijeta na održivu energiju“. Meta je fokusirana na “davanje ljudima moći da izgrade zajednicu i zbliže svijet”. Ove misije su u skladu sa osnovnom ponudom svake kompanije – i obje su inspirativnije od finansijskih ciljeva. Dok kreirate svoju izjavu o misiji, također želite razmišljati o sutrašnjici. Kuda ide vaš brend? Teslina vizija je „stvoriti najubedljiviju automobilsku kompaniju 21. vijeka tako što će pokrenuti tranziciju sveta na električna vozila“. Amazonova vizija „je da bude kompanija koja je najviše orijentirana na kupce, gdje kupci mogu pronaći i otkriti sve što bi mogli kupiti online“. Kao što možete vidjeti iz gornjih primjera, izjave o misiji i viziji savršeno se uklapaju sa svakim brendom — a to počinje od vrijednosti brenda.

4. Razumijevanje vrijednosti i atributa

Brend se često gradi na skupu vrijednosti i atributa koji dalje definiraju osobnost brenda. Vrijednosti su obično već dio kulture kompanije. Jesu li vrijednosti vaše organizacije ugrađene u priču o vašem brendu? Vrijednosti su često utemeljene u etičkom okviru i mogu dati karakter vašem brendu. Dok integrišete vrednosti vaše organizacije u tkivo ličnosti vašeg brenda, radite na stvaranju jedinstvenog i autentičnog jorgana koji obuhvata suštinu vaše organizacije. Kada razvijate svoju strategiju, razmislite o asocijacijama na brend. Kada kupci vide vašu marketinšku imovinu, kakav utisak želite da steknu? Šta misle kada vide vaš logo? Šta je sa dizajnom vašeg sajamskog štanda? Percepcije utječu na ponašanje. A kada gradite strategiju brenda, na kraju pokušavate da izazovete ponašanja. Kreiranjem atributa brenda možete oblikovati percepciju prema vašim uvjetima. Kao dio ovog procesa, korisno je identificirati riječi koje želite da vaši kupci povezuju s vašim brendom. Šta čini vaš brend prepoznatljivim i nezaboravnim? Kako možete koristiti ove riječi da ispričate priču koja utječe na percepciju i osjećaj kako biste se lakše povezali sa svojom publikom?