Marx.ba
Regulatorna agencija za komunikacije BiH najavila je uspostavu registra “Ne zovi”, što bi moglo okončati praksu neželjenih poziva i SMS poruka od nepoznatih brojeva korištenih za komercijalne svrhe.
Procijenjena vrijednost ove nabavke iznosi 100.000 KM, a rok za isporuku softvera je 90 dana od potpisivanja ugovora.
Registar “Ne zovi” omogućit će potrošačima da upišu svoje fiksne i mobilne brojeve i tako se zaštite od neželjenih poziva i SMS-ova za prodaju i reklamu. Svi pružatelji telefonskih usluga bit će obavezni da omoguće korisnicima prijavu u ovaj registar.
Ova inicijativa dolazi u skladu sa Zakonom o elektronskom pravnom i poslovnom prometu, a inspektori nadležnog ministarstva će nadzirati primjenu zakona, osiguravajući da pružatelji usluga poštuju želje potrošača za privatnost i zaštitu od komercijalnih komunikacija.
Šta je projekat “Ne zovi”? Kad se jednom upišete u potrošački registar “NE ZOVI”, trgovci imaju obavezu sve prijavljene iz registra izbrisati iz svojih pozivnih lista i ne smiju vam slati poruke niti vas zvati radi ponude svojih proizvoda, objavljeno je u Hrvatskoj gdje postoji ovaj registar.
Od ove godine registar postoji i u Srbiji, a on kaže da trgovci imaju obavezu provjeriti da li je potencijalni kupac u tom registru prije nego što ga pozovu. Potrošači koji se upišu u registar „Ne zovi” ne bi trebalo više da dobijaju pozive, SMS i MMS poruke u kojima trgovac nudi neki proizvod i uslugu.
Međutim, ako je potrošač ranije ostavio broj nekom trgovcu kako bi dobijao obaveštenja o određenim pogodnostima, upis u registar ga neće spasiti od ponuda.
U toj situaciji isključivo taj trgovac ima pravo da se obraća potrošaču, iako se potrošačev broj nalazi u Registru „Ne zovi”, a prema objavljenom u Srbiji, potrošač u svakom trenutku može povuči saglasnost da ga trgovac zove na isti način kako je i dao, uglavnom lično na prodajnom mjestu.
VEZANO