Marx.ba

Dok rivalske medijske kompanije rasprodaju svoju imovinu i smanjuju troškove, Netflix nastavlja bilježiti uspjeh.
Vlasnik istoimenog najpopularnijeg plaćenog streaming servisa na svetu objavio je rezultate za drugo tromesečje koji su nadmašili očekivanja investitora u svim ključnim kategorijama, navodeći da su prihodi porasli na 11,1 milijardu dolara, dok je zarada (earnings per share) skočila na 7,19 dolara po akciji. Kompanija je također povećala prognozu za ukupnu godišnju prodaju i profitne margine.
Drugo tromesečje tradicionalno je sporije za Netflix, koji obično bilježi veći rast korisnika početkom i krajem godine. Ipak, kompanija je lansirala stabilan niz popularnih serija, uključujući dve od najgledanijih u godini — treću sezonu „Ginny & Georgia“ i završnu sezonu „Squid Game“.
Također je imala koristi od slabljenja dolara, budući da više od dvije trećine korisnika živi van SAD.
Vrijednost dionica Netflixa se gotovo udvostručila u protekloj godini, a tržišna vrijednost kompanije premašuje 500 milijardi dolara, piše Bloomberg. To čini Netflix vrijednijim od kompanija Walt Disney, Comcast i Warner Bros. Discovery zajedno.
Dok su investitori nekada ocenjivali Netflix prema broju novih pretplatnika u svakom kvartalu, kompanija je prestala objavljivati broj korisnika koji plaćaju uslugu i usmjerila fokus na tradicionalnije pokazatelje poput prodaje i profita.
U objavi je Netflix naveo da rast prihoda od 16 posto odražava porast broja članova, više cijene pretplate i veće prihode od oglašavanja. Netflix očekuje da ove godine ostvari do 45,2 milijarde dolara prihoda, a sada prognozira da će operativna margina dostići čak 29,5 posto.
Neto dobit će prvi put premašiti 10 milijardi dolara, zahvaljujući povoljnim deviznim kursovima i snažnom programu sadržaja. U drugoj polovini godine očekuju se nove sezone hit-serija kao što su „Stranger Things“ i „Wednesday“, kao i filmovi poput „Happy Gilmore 2“.
Netflix bi mogao povećati svoj udio u gledanosti kroz akvizicije, naročito dok kompanije poput Warner Bros. i Comcast prolaze kroz restrukturiranje. Ipak, kompanija više voli organski rast, rekao je finansijski direktor Spenser Nojman (Spencer Neumann) tokom poziva sa investitorima. Menadžment očekuje da će angažovanost korisnika porasti u drugoj polovini godine i vjeruje da Netflix može preoteti dio publike konkurentima.
Prema podacima istraživačke firme Antenna, rast broja korisnika Netflixa u SAD usporava. Kompanija je povećala bazu korisnika tokom nekoliko godina zahvaljujući suzbijanju dijeljenja lozinki. Međutim, efekti te strategije sada slabe. Ipak, domaći prihodi u drugom kvartalu porasli su 15 posto, poduprti nedavnim povećanjem cijena.
Netflix pokušava pridobiti nove korisnike kroz ponudu sa nižom cijenom i podrškom za oglase u 12 tržišta. Očekuje se da će prihodi od oglašavanja ove godine biti udvostručeni.