Nermin DEMIROVIĆ

NLB Banka je svečanim događajem u sarajevskoj Vijećnici u aprilu obilježila dvije decenije postojanja i uspješnog rada u Bosni i Hercegovini. Podsjetili su na svoj razvojni put – od preuzimanja nekadašnje Tuzlanske banke, preko strateških i društveno odgovornih inicijativa, sve do strateških ciljeva i puta ka statusu jednog od lidera u finansijskoj industriji Bosne i Hercegovine.
Kako je rečeno, zahvaljujući povjerenju svojih partnera, klijenata i uposlenika, NLB Banka nastavlja graditi temelje na stabilnosti, inovacijama i održivom razvoju, zajedno stvarajući zajednicu koja povezuje poslovni uspjeh s društvenom odgovornošću, pretvarajući izazove u prilike i inspirirajući sve nas da s optimizmom koračamo naprijed, za sve što dolazi.
Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB Banke u intervjuu za Marx.ba govorila je o onome što je banka postigla u dvije decenije za nama, izazovima, situaciji na bankarskom tržištu, ciljevima…
Kako vidite 20 godina koje su iz NLB Banke?
– Dvadeset godina za jednu kompaniju možda nije mnogo u historijskom smislu, ali u savremenom poslovnom okruženju to je dokaz stabilnosti, predanosti i odgovornog rada. Kada se osvrnem unazad, vidim put koji nije uvijek bio jednostavan – ali je uvijek bio ispravan. Put razvoja, transformacije, ulaganja i prije svega – povjerenja.
U protekle dvije decenije, izrasli smo u jednu od vodećih finansijskih institucija u regionu. Danas poslujemo s jasnom strategijom, čvrstim temeljima i snažnim vrijednostima. NLB Banka je prošla kroz transformaciju od tradicionalne banke do moderne, agilne i digitalno orijentisane finansijske institucije. Izgradili smo povjerenje s klijentima, partnerima i zajednicom, postajući važan stub finansijske stabilnosti i razvoja u Bosni i Hercegovini.
Ono što ovu dvodecenijsku priču čini izuzetnom je činjenica da smo sve promjene – regulatorne, tehnološke i tržišne – dočekali spremno, često i anticipirajući ih. Danas se oslanjamo na snažne temelje, ali i gledamo u budućnost s ambicijom da budemo još inovativniji, održiviji i bliži ljudima.
Vi ste na čelu NLB Banke nešto više od osam godina. Kako gledate na ostvareno u tom periodu?
– Dvadeset godina je iza nas, a mojih skoro 11 u NLB Banci. Ove godine bile su izuzetno dinamične i transformativne. Kada sam preuzela ovu ulogu, postavili smo sebi i timu Banke jasne ciljeve – da Banku približimo klijentima, da budemo lider u digitalnoj transformaciji i da damo konkretan doprinos razvoju društva u kojem poslujemo.
Uspjeli smo u mnogim stvarima: NLB Banka danas ima stabilan tržišni udio, s posebnim rastom u segmentu kreditiranja, prepoznata je kao inovator u digitalnim rješenjima, a naši projekti društvene odgovornosti govore mnogo o vrijednostima koje njegujemo. Sve ovo dodatno je potvrđeno nizom nagrada i priznanja tokom godina, a posebno sam ponosna na više priznanja ”Zlatni BAM”.
Svakako, moram istaći da sam ponosna i na tim koji sam imala privilegiju predvoditi – visoko profesionalan, posvećen i spreman da uči i raste zajedno s Bankom. Ono što je još važnije – godine pred nama donose nove prilike, nove ideje i nove uspjehe.
Koji su najveći izazovi s kojima se banka suočava?
– Finansijski sektor se trenutno nalazi u periodu velikih promjena. Ključni izazovi su višestruki, od čega bih posebno izdvojila ekonomsku neizvjestnost, makroekonomsku nestabilnost, uključujući inflaciju, te globalna kretanja koja predstavljaju dodatni izazov za stabilnost i planiranje dugoročnih strategija, što od nas zahtijeva brze i promišljene reakcije.
Također, digitalna transformacija donosi prilike, ali svakako i pritisak na brzinu inovacija i ulaganja u IT sigurnost, a očekivanja klijenata su sve veća – žele personalizirane, brze i sigurne usluge, što iziskuje visok nivo prilagodljivosti. Svakako, regulatorni zahtjevi, posebno u vezi sa ESG standardima i zaštitom podataka, sve su kompleksniji.
Na sve ove izazove odgovaramo strateški, uz vodstvo naše matične banke u Sloveniji i osluškujući potrebe tržišta.
Kako NLB Banka uspijeva održati rast i konkurentnost na tržištu?
– NLB Banka Sarajevo je kroz 20 godina poslovanja izgradila snažnu poziciju na tržištu Bosne i Hercegovine. Tokom tog perioda, Banka je uspješno prošla kroz različite faze razvoja, uključujući i spajanje sa Tuzlanskom bankom 2006. godine, čime je dodatno ojačana njena tržišna prisutnost.
Smatram da naš višegodišnji uspjeh leži u balansu između inovacija u korak s trendovima i tradicije. S jedne strane, kontinuirano ulažemo u digitalizaciju, razvoj novih proizvoda i usluga, te optimizaciju procesa. S druge strane, nastojimo njegovati stabilne odnose s klijentima, jer znamo da samo odnosi bazirani na povjerenju i individualnom pristupu mogu biti dugoročno uspješni.
Osim toga, fokusirani smo na razvoj novih proizvoda i usluga koje odgovaraju potrebama tržišta, te na pružanje visokokvalitetne korisničke podrške, što nam omogućava da ostanemo konkurentni i relevantni na tržištu, privlačeći i zadržavajući širok krug zadovoljnih klijenata.
Smatram da nam je pametno upravljanje troškovima, ulaganje u ljudske resurse i strateško pozicioniranje, pomoglo da budemo među najkonkurentnijim bankama na tržištu. NLB Grupa kao snažna regionalna finansijska institucija pruža dodatnu podršku kroz znanje, iskustvo i kapital, što nam daje stratešku prednost.
Koji su ciljevi i strategije za unapređenje poslovanja NLB Banke u Bosni i Hercegovini?
– Ono što svakako smatram kao najvažnije ciljeve za unaprjeđenje poslovanja na domaćem tržištu jeste prvenstveno digitalna ekspanzija – želimo omogućiti da većina usluga bude dostupna 24 sata na dan, kroz digitalne platforme i uz maksimalno korisničko iskustvo. Segmentirani pristup klijentima važan je dio ove strategije, bilo da se radi o mladima, penzionerima, poduzetnicima ili velikim kompanijama, naš cilj je kreirati proizvode koji odgovaraju specifičnim potrebama svih ovih segmenata pojedinačno.
Navela bih i podršku realnom sektoru, kako kroz kreditiranje, tako i kroz savjetodavne usluge i partnerske projekte. Zelena i održiva transformacija su svakako budućnost, te investiranje u projekte koji smanjuju ugljenični otisak i promovišu odgovorno poslovanje također su jedan od načina na koji pokušavamo doprinijeti zajednici u kojoj poslujemo.
Naravno, regionalno povezivanje i suradnja kroz koju kao članica NLB Grupe, koristimo sinergije za zajedničke projekte i razmjenu znanja važan su faktor uspjeha
Kako NLB Banka planira unaprijediti digitalne usluge za svoje klijente?
– Digitalizacija je jedna od najvažnijih stubova naše strategije. NLB Pay mobilni novčanik, NLB Smart POS i Unattended POS rješenja, kao i naše online bankarstvo, odnosno mBank aplikacija, samo su početak.
Kontinuirano ulažemo u digitalne usluge i u prošloj godini NLB Banka je implementirala potpuno novu mobilnu banku za fizička lica, dok je početkom tekuće godine došla i elektronska banka. Dodatno u toku 2025. godine očekuje nas i implementacija potpuno nove i moderne elektronske banke za pravna lica. Naš cilj je na digitalnim kanalima našim klijentima omogućiti pristup svim njihovim proizvodima na jednom mjestu, ali i omogućiti i ugovaranje novih proizvoda. Digitalne usluge su mjesto gdje klijenti na vrlo jednostavan i siguran način mogu upravljati svojim finansijama, a sve bez dolaska u poslovnicu.
Ono što je bitno naglasiti da je NLB Banka prva na tržištu implementirala Google Pay i to za sve svoje kartice za pravna i fizička lica, a koji funkcioniše na POS terminalima, ali i na svim bankomatima koji koriste contactless tehnologiju. Dodatno ova usluga je omogućena i na Samsung i Fitbit satovima. Nastavak daljeg razvoja i ulaganja u tokenizirana plaćanja je došao kroz implementaciju plaćanje pametnim satom, Gramin Pay po čemu smo još uvijek jedinstveni na tržištu.
U planu nam je svakako i dalja automatizacija procesa, što podrazumijeva bržu obradu kredita, jednostavnije otvaranje računa, apliciranje za proizvode i slično, a svakako i daljnje unaprjeđenje usluga i proizvoda kako bi odgovarale potrebama naših klijenata. Najavljujem i Apple Pay koji će uskoro biti dostupan kroz naš NLB Pay mobilni novčanik. Naš cilj je da klijent, bilo gdje da se nalazi, ima osjećaj da je banka tu – dostupna, pouzdana i jednostavna.
Gdje NLB Banku vidite u budućnosti?
– Vidim NLB Banku kao jednog od ključnih aktera u razvoju finansijskog sektora u BiH. Banku koja neće samo pratiti promjene, već ih i inicirati. Budućnost donosi sve veću integraciju ESG principa, digitalne transformacije i regionalnog umrežavanja.
Cilj nam je svim klijentima omogućiti pristup proizvodima i uslugama 24/7 bez dolaska u Banku, uz korisničko iskustvo i personalizovan pristup koji će omogućiti i privlačenje novih klijenata. Naravno naše poslovnice će i dalje klijentima biti dostupne, a posebno u dijelu ugovaranja kompleksnijih proizvoda, savjetovanja i svakako edukacije klijenata.
Vjerujem da ćemo biti prepoznati po tome što donosimo konkretna rješenja za svakodnevni život ljudi, da gradimo snažna partnerstva s privredom i da vodimo računa o zajednici. U konačnici, želimo da budemo banka po mjeri klijenta – ne samo zbog proizvoda, već i zbog vrijednosti koje živimo.
Kakvu ulogu NLB banka ima u zelenoj tranziciji?
– Vidim NLB Banku kao jednog od ključnih aktera u razvoju finansijskog sektora u BiH. Banku koja neće samo pratiti promjene, već ih i inicirati. Svakako u poslovnim partnerstvima ESG postaje izražen faktor jer kompanije žele poslovati s partnerima i dobavljačima koji mogu inkorporirati osnovne ESG principe. Svjedoci smo i sami tržišnih okolnosti gdje kompanije počinju procjenjivati programe održivosti svojih partnera i razvijati dugoročne ciljeve za vlastite lance snabdijevanja.
Integracija ESG-a u poslovne aktivnosti, a što mi već vidimo i na primjeru nas samih, može ojačati poslovne odnose sa klijentima poticanjem inovacija vođenih održivošću, pa tako u Banci imamo sve veći broj finansiranja solarnih elektrana koje su do prije par godina u našim krajevima bile poprilična nepoznanica. Također, svijest o ESG ciljevima potencijalnih klijenata pomaže u razvoju posebnih proizvoda koji pomažu kupcima u postizanju tih ciljeva, što na kraju utječe na jačanje poslovnog odnosa.
U prethode dvije godine, konkretno, NLB Banka je pružila tehničku pomoć klijentima u ESG dijelu, sa glavnim smjernicama za buduće aktivnosti u pogledu očekivanja i zahtjeva tržišta, a poseban nam je cilj bio povećati svijest o temi održivosti i zelenog kreditiranja uposlenih kao i malih i srednjih preduzeća.
Budućnost donosi sve veću integraciju ESG principa, digitalne transformacije i regionalnog umrežavanja. Vjerujem da ćemo biti prepoznati po tome što donosimo konkretna rješenja za svakodnevni život ljudi, da gradimo snažna partnerstva s privredom i da vodimo računa o zajednici.

Koliko polažete na društvenu odgovornost i na koje načine?
– Kao dio NLB Grupe, koja ima snažnu regionalnu prisutnost i viziju budućnosti utemeljenu na održivom razvoju, preuzeli smo ulogu odgovorne banke – one koja razmišlja dugoročno i djeluje lokalno. Upravo zbog toga, društvena odgovornost je važan dio našeg identiteta i strategije.
Kao što to kaže i naša misija, vjerujemo da je ovaj region naš dom, volimo ljude sa kojima živimo i radimo. Pomažemo kada je najpotrebnije, ulažemo u obrazovanje, sport, kulturu i zdravstvo. Ponosni smo na projekte koji osnažuju žene, mlade poduzetnike i ranjive grupe. Naš cilj nije samo finansijska pomoć, već i sistemska podrška – mentorstva, edukacije, umrežavanje.
Podržavamo značajan broj društveno odgovornih inicijativa u segmentu kulture i obrazovanja, sporta, nauke i poduzetništva. Samo u posljednje dvije godine podržali smo mnogo udruženja i organizacija poput Centra za autizam ”Meho Sadiković”, Udruženja ”Moja zvjezdica”, Udruge za down sindrom Mostar, Domova za djecu bez roditeljskog staranja Sarajevo, Tuzla i Mostar, Fondacije ”Starija sestra, stariji brat”, a sve sa ciljem da sa zajednicom kojoj pripadamo gradimo partnerstvo i ostavimo bolje tragove za budućnost.
Moram posebno izdvojiti donaciju od 1 milion eura NLB Grupe za sanaciju posljedica poplava koje su nedavno zadesile područja Bosne i Hercegovine, jer to je zaista ono što NLB jeste – Banka sa srcem koje kuca za zajednicu u kojoj živi i radi.
Ljudski resursi su nezaobilazno pitanje. Koliko ulažete u edukaciju zaposlenih i koliko je to značajno?
– Naš tim jedan je od najvažnijih faktora uspjeha NLB Banke. Zato kontinuirano ulažemo u njihovu edukaciju – od stručnih obuka, digitalnih akademija, do programa ličnog razvoja i liderstva. Imamo sistem mentorstva, podržavamo napredovanje unutar organizacije i radimo na stvaranju kulture učenja i međusobnog uvažavanja.
Ulažemo veliki trud u kreiranje okruženja u kojem ljudi žele da rade i gdje se osjećaju dobro. Važan nam je i dobar selekcijski proces. Odluka o izboru kandidata predstavlja jednu od najvažnijih odluka jer to je prvi korak u razvojnom putu. Vrlo pažljivo biramo edukacijske sadržaje prema trenutnim i budućim potrebama naših uposlenih.
Smatram da samo kroz jake i motivisane ljude možemo ostvariti velike ciljeve. Zaposleni koji rastu zajedno s Bankom, ostaju lojalni, inspirisani i posvećeni – a to se direktno odražava i na zadovoljstvo naših klijenata.