Marketing X Business

Ljevnaić: Jahorina nosi titulu planine sa najviše ljetnjih sadržaja u Jugoistočnoj Evropi

Š. Mašinović

Sadržaji su prilagođeni svim uzrastima i bilo da ste avanturista ili hedonista siguran sam da možete pronaći svoje mjesto na našoj planini.

Direktor Olimpijskog centra Jahorina, Dejan Ljevnaić

Jedno od omiljenih mjesta za odmor u našoj zemlji zasigurno je i Jahorina. Ova olimpijska planina iz godine u godinu obara sve rekorde posjećenosti, a svojim radom tim OC Jahorina nastoji biti aktivan i u toku ljetne sezone. Ekskluzivno je za Marx.ba o proteklom periodu, ljetnoj sezoni i novim projektima, govorio direktor bosanskohercegovačkog Olimpijskog centra, gospodin Dejan Ljevnaić, osoba koja je brojnim projektima i ulaganjima u sadržaje posljednjih godina učinila Jahorinu prijestolnicom zimskih sportova u našoj zemlji.

Marx.ba: Jahorina je zimsku sezonu tradicionalno dočekala kao najmoderniji skijaški centar u Jugoistočnom dijelu Evrope. Možete li nam reći kako je protekla zimska sezona 2022/2023, kakve su brojke i da li ste zadovoljni rezultatima?

Tokom prošle zimske sezone, klimatski uslovi nam nisu bili saveznici. Ipak, zadovoljni smo, posebno ako uzmemo u obzir da su se svi ski centri suočili sa nedostatkom snijega u prvom dijelu sezone. Jahorina je bila najposećenija planina u Bosni i Hercegovini, nudeći skijašima i svim ljubiteljima planine širok spektar aktivnosti. Broj gostiju u sezoni 2022/2023 je 315.000, a ostvarili su 2.660.000 prolaza. Imali smo preko 120 dana rada u kontinuitetu. Sveukupno, mogu reći da smo zadovoljni postignutim, a radujem se što ćemo i ubuduće nastaviti unaprjeđivati ponudu i kvalitet naših usluga.

Marx.ba: Evo našu zemlju su zahvatile visoke temperature i lijepo vrijeme. Da li se građani odlučuju za planinski turizam i u ljetnom periodu, da li se popunjavaju smještajni kapaciteti?

S ponosom mogu reći da interesovanje za ljetnju sezonu nikada nije bilo veće. Na Jahorini možete vidjeti turiste iz svih dijelova Svijeta. Naporan i predan rad donosi rezultate, i mogu vam reći da smo na korak do toga da Jahorina postane destinacija koja privlači turiste tokom cijele godine. U prilog tome govore i podaci da u odnosu na prošlu ljetnju sezonu bilježimo povećanje prometa za 50 posto, dok u odnosu na baznu sezonu, kada je promet cijele sezone bio 4.000 KM već za prvih mjesec dana rada, bilježimo povećanje od 125 puta. Ljetnja sezona počela je prije mjesec dana, zabilježeno je ukupno 45.000 vožnji na svim ljetnjim sadržajima, a ukupni promet je prešao 500.000 KM.

Direktor Olimpijskog centra, Dejan Ljevnaić

Marx.ba: 2021. godine potpisan je sporazum o saradnji četiri ski centra – Jahorina, Bjelašnica, Ravna planina i Vlašić. Sporazum se ogleda u jedinstvenoj karti koja važi za skijanje na preko 100km staza u ova četiri ski centra. Kakav je uticaj imao taj sporazum na OC Jahorina?

Ovakvim saradnjama pretvaramo konkurenciju u partnere, a u interesu skijaša je da se u čitavoj državi skija sa jednom ski kartom. Naš cilj je da promovišemo zimske sportove i razvijemo kulutru skijanja kod naših ljudi. Nažalost, ovaj sporazum više nije aktivan.

Ipak, ugled najmodernijeg ski centra u jugoistočnoj Evropi, Olimpijski centar Jahorina opravdao je potpisivanjem mnogobrojnih sporazuma o međusobnom važenju ski karata u evropskim ski centrima. Nakon Crne Gore i Slovenije ski karta sa Jahorine sada, uspostavljanjem saradnje važi i u rumunskom ski centru Sinaia.

Marx.ba: Iza vas je dug i trnovit period rada. Od 2017. godine do danas od Jahorine ste izgradili jedan od najboljih skijaških centara na ovom području. Kako je tekao period izgradnje Jahorine, na koje ste izazove naišli i da li ste zadovoljni postignutim?

Bilo je zaista mnogo uspješnih projekata i priznanja kroz sve godine koliko sam u skijaškom biznisu. Na Jahorini smo ponosni vlasnici priznanja za najkompaniju, najmenadžera. Jahorina danas može parirati najrazvijenijim ski centrima, situacija nije uvijek bila takva. Moj tim i ja smo naporno radili, kako bi od Jahorine napravili mjesto koje može da zadovolji potrebe i najzahtjevnijih skijaša. Ostavren uspjeh pripisujem svakom zaposlenom u OC Jahorina koji su vrijedno i predano radili i po 16 sati dnevno.

Moj najveći uspjeh je broj zaposlenih ljudi. Bazne, 2017. godine, prije nego smo preuzeli upravljanje iste godine, Jahorina je u sezoni bilježila 32.000 skijaša i manje od 500.000 prolaza za instalacijama vertikalnog transporta. Prihodi za cjelokupnu pomenutu sezonu iznosili su 1,5 mil. KM, dok je u kompaniji bilo zaposleno svega 48 radnika na određeno, te samo 3 radnika na neodređeno.

Danas Olimpijski centar Jahorina zapošljava 103 radnika na određeno i čak 215 na neodređeno, dok se više od 4.000 radnika oslanja direktno na rad Olimpijskog centra Jahorina. Uprkos ovim podacima, mi smo konstantno u potrazi za novom radnom snagom, dok je cijena rada povećana za više od 3 puta u odnosu na raniji period.

Jahorina, BiH

Marx.ba: Ljetna sezona uveliko traje, a pripremljen je i bogat sadržaj za sve posjetitelje OC Jahorina. Koji su to noviteti ove godine i šta nam nudi Jahorina?

Jahorina nosi laskavu titulu planine sa najviše ljetnjih sadržaja u Jugoistočnoj Evropi. Sadržaji su prilagođeni svim uzrastima i bilo da ste avanturista ili hedonista siguran sam da možete pronaći svoje mjesto na našoj planini. Posjetioci će imati priliku da uživaju u velikom broju sportskih i kulturnih dešavanja, koje smo pažljivo birali trudeći se da zadovoljimo različite ukuse i preferencije. Pored dobro poznati ljetnjih atrakcija, od noviteta bih izdvojio Avantura parka i turistički vozić. Turistički vozić se sastoji od vodećeg vozila (lokomotiva) i vagona (kočije), čiji je kapacitet 20 putnika (20 odraslih ili 25 dece). Posebnu pažnju privlači i jahanje konja, ali i off road karting kao i naša mountain bike staza koja sa vrha planine vodi do podnožja.

Iza nas je najuspješnije izdanje Jahorina Ultra – trail, najvećeg trkačkog spektakla u regionu. Ove godine smo imali rekordan broj učesnika, više od 530 takmičara iz svih dijelova svijeta imalo je priliku da doživi prirodne ljepote ovog kraja. Tokom trajanja trail-a Jahorinu posjeti više od 2000 ljudi tokom jednog dana. Ovo takmičenje iz godine u godinu dobija sve veći značaj i na dobrom je putu da preraste u nacionalni brend.

Jahorina će u augustu biti centar modnih dešavanja, upravo na našoj planini održat će se Fashion Weekend Jahorina u sklopu Sarajevo Film Festivala od 17.-20.08. Ovaj praznik za sve ljubitelje trendova okupit će najzvučnija imena iz svijeta visoke mode.

Nevena Ivanović, Bata Spasojević, Predrag Đuknić, Amina Hasanbegović, Milica Opančić, Jovana Petković, Verica Rakočević, Sana, Aleksandra Džaković, IMPAKT, samo su neki od renomiranih dizajnera u čijim modelima će publika imati priliku da uživa.

Takođe, važno je pomenuti i Summer English Camp, koji je uspješno realizovan od 10. do 20.07, kao i najaviti umjetničku koloniju HUB Jahorina koja će okupiti veliki broj umjetnika u period od 10. do 20.09.

Jahorina, BiH

Marx.ba: Olimpijski centar Jahorina je ovogodišnji dobitnik prestižne međunarodne nagrade od strane Svjetske skijaške federacije FIS za najkreativnije obilježavanje Svjetskog dana snijega. Poznato je da je nagrada u ruke Olimpijskog centra otišla zbog sada već tradicionalnih Akcija „1000 skija i 1000 kaciga“ čiji je cilj da skijanje učine dostupnim za svu djecu bez obzira na ekonomski status porodice, kao i promocija prirode i pravih vrijednosti. Možete li nam reći nešto više o tom projektu?

 Ova međunarodna nagrada simbolizuje izvanredan doprinos OC Jahorina u promociji zimskih aktivnosti i očuvanju snježnih sportova i veoma mi je drago što je to upravo prepoznala Svjetska skijaška federacija. Primarni cilj akcije „Hiljadu kaciga za našu djecu“, kao i kod akcije „Hiljadu skija za našu djecu“ jeste vraćanje djece zdravom načinu života i fizičkoj aktivnosti, a udaljavanje od telefona i kompjutera i „virtuelnog svijeta“. Želim da iskoristim priliku, dok sam na mjestu direktora OC Jahorina, da skijanje približim svakom djetetu, da nije privilegija onih koji imaju novac. Do sada je u navedenim akcijama podijeljeno preko 600 skija i kaciga i mogu reći da je to samo početak, jer ovo priznanje je dodatni podsticaj za sve zaposlene u Olimpijskom centru da još više rade na stvaranju novih skijaša. Sljedeća faza je skijaški kamp u kojem bi djeca imala znatno povoljnije cijene smještaja nego u hotelima, kao i svih propratnih uslugu.

Zimska sezona nam se polako približava. Da li ste počeli sa pripremama i da li koristite posebne marketinške alate kako biste pospješili turizam na Jahorini?

Pripreme za zimsku sezonu počeli smo pred kraj prošle zimske sezone. Naš cilj je da maksimalno iskoristimo potencijal Jahorine, koji je ogroman. Uz Jahorinu paralelno radimo i na razvoju ski centra Igrišta. Naše marketinške aktivnosti bazirane su na promociju putem društvenih mreža, kao i posjete sajmovima privrede i turizma, kako u zemlji, tako i u Svijetu. Trudimo se da izađemo iz granica regiona i postanemo prepoznatljiva truristička destinacija za sve ljubitelje planinskog turizma, širom Evrope. Jahorina ima ogroman potencijal i mislim da smo na dobrom putu da ga u potpunosti iskoristimo.

Povezani članci