Marx.ba

U današnjem poslovnom okruženju, učinkoviti marketing ključan je za rast i uspjeh svake male firme. Ali, ako nemate veliki budžet, marketing može biti izazovan. Ipak, i mali poduzetnici s često ograničenim budžetom mogu, uz dobre marketinške strategije, učiniti mnogo kako bi privukli i zadržali kupce. Važno je pametno planirati, dobro poznavati publiku i koristiti dostupne digitalne alate.
Jer oglašavanje poslovanja ili proizvoda je mnogo više od pukog stavljanja imena kompanije i broja telefona na radna vozila. Kada gradite posao, prva stvar koju želite osigurati je baza kupaca. A onda, uz računar, telefon i pristup internetu, možete kreirati prilično opsežnu reklamnu kampanju bez velikog budžeta za plaćanje digitalnog oglasnog prostora, piše Investopedia.
Digitalni marketing
Digitalni marketing, koji se počeo rađati pojavom Interneta devedesetih godina prošlog stoljeća, a punu afirmaciju stekao je pojavom društvenih mreža početkom 21. stoljeća, znatno je olakšao posao malim poduzetnicima. Na raspolaganju su im razni alati i platforme za promociju proizvoda ili usluga, bez velikih ulaganja:
- Optimizacija za tražilice (SEO): Prilagodite svoju web stranicu tako da se prikazuje u vrhu rezultata pretraživanja na Googleu. Ključne riječi, kvalitetan sadržaj i tehnička optimizacija igraju u tome ključnu ulogu.
- Sadržajni marketing (Content Marketing): Kreirajte blogove, vodiče ili članke koji informiraju i pomažu potencijalnim kupcima. Na kraju sadržaja uključite poziv na akciju odnosno na kontakt ili kupnju.
- E-mail marketing: Uz pomoć alata za email kampanje možete jednostavno doseći velik broj korisnika, obavijestiti ih o novostima ili ponudama i potaknuti na povratak vašim proizvodima ili uslugama.
- Društvene mreže: Aktivna prisutnost na Facebooku, Instagramu, TikToku ili LinkedInu omogućava vam izgradnju odnosa s kupcima, stvaranje zajednice i direktnu promociju.
- Influenceri: Saradnja s osobama koje imaju velik broj pratitelja može značajno povećati vidljivost vašeg brenda i potaknuti prodaju – osobito ako je njihova publika vaša ciljana skupina.
Iako je digitalni marketing sveprisutna opcija, tradicionalni kanali i dalje imaju svoje mjesto – posebno na lokalnom tržištu. Letci, plakati i “hladni pozivi” mogu i dalje biti učinkoviti ako su dobro osmišljeni i usmjereni, prenosi Točka na i.
Prije nego što počnete s marketingom
Prije nego što počnete oglašavati svoje poslovanje ili proizvod, korisno je razmisliti o tome ko su osobe koje želite dosegnuti svojim promotivnim materijalima. Drugim riječima, razmislite o svojoj ciljnoj publici.
Važno je definirati nekoliko osnovnih elemenata:
- Vrijednosna ponuda (eng. value proposition) je razlog zašto bi kupac trebao odabrati baš vaš proizvod ili uslugu umjesto konkurencije. Umjesto da naglašavate samo značajke, istaknite konkretne koristi koje rješavaju probleme ili ispunjavaju želje vaših kupaca.
- Ciljana publika mora biti jasno određena. Istražite ko su vaši idealni kupci – koje su njihove potrebe, navike, prihodi i interesi. Prava poruka mora biti usmjerena pravim ljudima, u pravom trenutku.
- Ciljevi trebaju biti realni i mjerljivi. Osim krajnjeg cilja, razbijte ga na manje korake uz vremenski plan. To će vam pomoći da pratite napredak i prilagodite strategiju kada je to potrebno.
Kada znate tko je vaš idealan kupac i kako mu se obratiti, na raspolaganju vam je širok izbor marketinških metoda. Većina tih metoda su niskobudžetne ili besplatne taktike (ponekad se nazivaju gerilskim marketingom). Možete ih koristiti u različitim fazama poslovnog ciklusa, a možete ih sve primijeniti već od samog početka poslovanja.
U nastavku su marketinške tehnike za male kompanije koje možete koristiti za unaprjeđenje svog poslovanja.
Letak (flyer): Letak je temeljna metoda kada je riječ o jeftinom oglašavanju. Odaberete područje na kojem želite poslovati i podijelite letke u sve poštanske sandučiće u blizini.
Letak treba biti kratak i jasan, s naglaskom na usluge koje nudite ili proizvode koje prodajete, te s jasno istaknutim kontakt podacima. Ponuda besplatne procjene, kupona ili popusta može pomoći u privlačenju prvih kupaca.
I nemojte letke brkati s plakatima – letak je informativniji. On sadrži popis usluga ili proizvoda, specijalizacije, kontakt informacije i adrese.
Plakat: Mnogi supermarketi, javni prostori i trgovački centri nude besplatan prostor na oglasnim pločama za objave i reklame. Ova metoda je neizvjesna, ali trebali biste nastojati da plakat bude uočljiv i da ima trakice koje se mogu otrgnuti kako bi ih potencijalni kupci iskoristili da dobiju popust na vašu uslugu ili proizvod.
Napravite plakate različitih boja za svaku lokaciju kako biste, prema vraćenim trakicama, mogli vidjeti s kojeg područja dolazi najviše potencijalnih kupaca. Ako se neko područje ističe po dobrim rezultatima, prilagodite svoju kampanju tako da ga ciljano dodatno pokrijete (lecima, oglasima u lokalnim medijima itd.).
Plakati bi trebali sadržavati privlačne slike i upečatljive naslove koji će ostati u sjećanju gledateljima, kako bi se sjetili vaše ponude kada im zatreba upravo ono što nudite.
Dodana vrijednost: Dodana vrijednost, odnosno dodatna pogodnost ili proizvod/usluga s dodatnom vrijednošću, snažna je prednost pri prodaji bilo kojeg proizvoda ili usluge.
Na prvi pogled, dodana vrijednost slična je kuponima i besplatnim procjenama, no njen je cilj povećati zadovoljstvo kupaca i stvoriti razliku između vas i konkurencije.
Uobičajeni oblici dodane vrijednosti uključuju:
- jamstva;
- popuste za stalne kupce;
- kartice za prikupljanje bodova;
- nagrade za preporuke.
Kod kupca koji bira između dvije slične trgovine upravo kartica vjernosti može presuditi u vašu korist.
Ne morate obećavati nemoguće kako biste dodali vrijednost — istaknite nešto što kupac možda ne zna o vašem proizvodu ili usluzi. Važno je da dodatne vrijednosti koje nudite naglasite u svim promotivnim materijalima.
Mreže preporuka (Referral Networks): Mreže preporuka mogu biti od velike vrijednosti za posao. Preporuke se mogu potaknuti ponudom popusta ili drugih nagrada za svakog novog preporučenog kupca.
Međutim, mreže preporuka uključuju i saradnju između različitih poslovnih subjekata. Ako ste se ikada našli u situaciji da kažete: „Mi to ne nudimo, ali trgovina X niz ulicu to ima”, možda je vrijeme da se upoznate s vlasnikom te trgovine i dogovorite uzajamne preporuke.
Kod pružanja usluga, ovakva mreža je još važnija. Na primjer, odvjetnik može preporučiti računovođu, koji može preporučiti financijskog savjetnika, a financijski savjetnik pak može uputiti na brokera. U svakom slučaju, osoba u preporuku unosi svoj profesionalni ugled.
Bez obzira na to kakvim se poslom bavite, pobrinite se da izgradite mrežu preporuka s poduzećima koja dijele vaše vrijednosti i predanost kvaliteti.
Praćenje nakon kupovine (Follow-Up): Oglašavanje može pomoći u privlačenju kupaca, ali ono što radite nakon toga često je još učinkovitiji marketinški alat. Upitnici kojima prikupljate povratne informacije (follow-up) jedan su od najboljih izvora informacija o tome kako vam ide marketinška kampanja. Pitanja koja možete postaviti uključuju:
- Zašto je kupac odabrao baš vašu kompaniju?
- Gdje je čuo za vas?
- Koje je druge kompanije razmatrao?
- Što je najviše zadovoljilo kupca u vašoj ponudi?
- S čime je bio nezadovoljan ili najmanje zadovoljan?
Također, ako vaš posao uključuje odlazak klijentu, ne zaboravite ubaciti letak u poštanske sandučiće susjeda – ljudi koji žive u istom kvartu često imaju slične potrebe i interese.
“Hladni pozivi” (Cold Calls): Neugodni? Da. Važni? Svakako. “Hladni pozivi” (engleski “cold calls”) su pozivi kojima se obraćamo potencijalnim korisnicima s kojima nismo imali prethodni kontakt niti saradnju. Bez obzira na to kontaktirate li ljude telefonom ili ih obilazite od vrata do vrata, “hladni pozivi” su svojevrsno vatreno krštenje za mnoge male poduzetnike. Tjeraju vas da prodajete ne samo svoj proizvod, već i sebe.
Pri komunikaciji telefonom nemate koristi od osmijeha ili izravne interakcije licem u lice – telefon nekima daje „dozvolu” da budu neugodni ili grubi (neki od nas su i sami to nekad činili).
Međutim, “hladni pozivi” potiču snalažljivost, kreativnost i prilagodljivost. Također, to je brz način da proširite prepoznatljivost i potaknete posao.
“Topli pozivi” (warm calls) su alternativa – oni se upućuju osobama koje ste već upoznali ili s kojima ste se povezali putem društvenih događanja, email kampanja ili drugih aktivnosti.
Online Marketing: Važnost interneta u izgradnji uspješnog poslovanja ne može se dovoljno naglasiti. Internet omogućuje da iz bilo kojeg mjesta dosegnete veliku publiku i zainteresirate ih za svoju ponudu – često bez ikakvih troškova.
Svaka kompanija, bez obzira na veličinu, trebala bi imati web stranicu s osnovnim informacijama: šta nudi, gdje se nalazi, radno vrijeme i kontakt podatke. Danas je ključno imati „ulaznu tačku” za sve koji prvo pretražuju internet kada donose odluke o kupnji.
Također bi vam mogli zatrebati:
- Sistem za upravljanje sadržajem (CMS): WordPress, HubSpot, Joomla ili Drupal;
- Vještine optimizacije za tražilice (SEO): optimizacija sadržaja za pretraživanja, unutrašnje i vanjske poveznice, naslovne oznake, alt tagovi i podnaslovi;
- Prisutnost na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, WhatsApp, TikTok, X (bivši Twitter), LinkedIn, Pinterest itd.
Sve ove digitalne vještine u početku mogu djelovati zastrašujuće. No, tehnologija objavljivanja sadržaja danas je toliko napredovala da jedan open-source CMS može zadovoljiti sve potrebe vaše web-stranice, uključujući povezivanje s društvenim mrežama.
No imajte na umu da većina marketinških kampanja ima relativno nisku stopu konverzije – često između 10 i 20 posto. Ne dajte da vas to obeshrabri. Čak i mali postotak konverzije može značiti značajan broj prodaja ako je vaš doseg velik. Ako konvertirate samo 0,5 posto od 100.000 potencijalnih kupaca, to je 500 prodaja.
Dakle, uspješan marketing za male kompanije ne zahtijeva uvijek veliki budžet, već strateški pristup, jasno definiranu publiku i dosljedno korištenje dostupnih alata. Kombinacija digitalnih kanala i tradicionalnih metoda, uz kvalitetan sadržaj i stvaranje stvarne vrijednosti za kupca, ključ je rasta i dugoročnog uspjeha.
VEZANO
Eksperimenti, moć određivanja cijena i AI će pokretati mjerenje marketinga u 2025. godini