Marketing X Business

Marketinške strategije: Gen Z jednostavno zahtijeva novi okvir

N. D

(Foto: OC advertising)

Razgovor o utjecaju generacije Z na marketing je onaj od kojeg ne možete pobjeći. Oni su najveća rastuća demografska grupa sa sve većom kupovnom moći, novo zlatno dijete robe široke potrošnje. I imaju novi način rada. Centralna premisa ove različite vrste potrošača je da brendovi više nisu centralna tačka marketinške strategije – umjesto toga, to je zajednica.

Iako neki mogu tvrditi da je Gen Z slomio ili okrenuo marketinški lijevak na glavu, istina je da osnove ostaju nepromijenjene, samo što lijevak više nije linearno putovanje, već beskonačna petlja bez jasne početne ili krajnje tačke.

To znači da krajnji cilj za brendove – prodaja – ostaje isti, ali je put do toga evoluirao. Da biste u potpunosti shvatili ovu promjenu, morate razumjeti ko je Gen Z. Oni su grupa koja zna ko su, i sigurna je u svoje prioritete, vrijednosti i granice. Imaju beskonačan izvor znanja na dohvat ruke i stručnjaci su u navigaciji kroz zasićenost sadržaja kako bi pronašli ono što im je važno. Oni su odgajani i povezani tehnologijom i vide društvene medije kao jedinstveno središte za sve – zabavu, vezu, učenje i vijesti.

Tradicionalni marketinški lijevak sa fazama kao što su svijest, razmatranje, namjera i kupovina – linearno putovanje – jednostavno neće raditi za Gen Z. Oni zahtijevaju novi okvir. Onaj koji izgleda ovako: inspiracija, istraživanje, zajednica i lojalnost. Odražava kako su marketinški tok i put potrošača sada isprepleteni, jer generacija Z aktivno učestvuje i doprinosi marketinškoj strategiji.

Ali, kao brend ili marketer, da bismo zaista razumjeli ovaj okvir, moramo zaroniti malo dublje. Inspiracija Prelazak sa svesti na inspiraciju označava fundamentalnu promjenu u načinu na koji brendovi treba da se angažuju sa generacijom Z. Više nije dovoljno samo biti viđen, brendovi moraju zaslužiti svoje mjesto u kulturnom razgovoru usklađujući se s vrijednostima i interesima svoje publike. Ovo zahtijeva dublje razumijevanje onoga što pokreće generaciju Z i spremnost da se investira u autentičan, povezan sadržaj koji odjekuje na ličnom nivou.

Uspon kampanja za mikro uticajne ljude značajan je u tome što pokazuje da uspjeh dolazi od upoznavanja potrošača tamo gdje jesu – i u smislu platforme i načina razmišljanja i nuđenja rješenja koja se osjećaju prilagođena i relevantna.

Brendovi koji mogu inspirirati i osnažiti svoju publiku ne samo da će privući pažnju, već će i njegovati lojalnost u generaciji koja cijeni povezanost i autentičnost iznad svega.

Istraživanje

U fazi istraživanja, potrošači više ne pokazuju samo interes. Oni moraju znati kako proizvod zadovoljava njihove tačne potrebe. Personalizacija je najvažnija. Gen Z neće samo izabrati bilo koju hidratantnu kremu s police jer je velike vrijednosti i dobre kvalitete- Žele znati da li je pogodan za masnu, suhu ili mješovitu kožu te kako i da li djeluje s drugim proizvodima za kožu. Da ne kažemo da druge generacije to ne rade, ali generacija Z posebno traži recenzije iz prve ruke. Ne radi se samo o čitanju ambalaže i vjerovanju etiketi “isprobano” na kutiji. Radi se o tome da vidite kako proizvod djeluje u realnom vremenu na vlastitom tipu kože. Potreban im je dokaz i vizuelna potvrda.

Autentičnost, u fazi istraživanja, igra veliku ulogu u utjecanju na odluke o kupovini. Kritika je jednako važna kao i pozitivna povratna informacija. Oni traže iskrenost i kritike koje ne pokušavaju prodati već informirati. Izvanredan citat iz generacije Z prekinuo je marketinški tok u Vogue Businessu kaže da je „Faza istraživanja ključna za povjerenje u brend: 70% generacije Z i 69% milenijalaca vjeruje brendu samo nakon sprovođenja vlastitog istraživanja.” To je 100% tačno. Pogledajte TikTok, koji je pretekao Google kao pretraživač za mlađe generacije. Istraživanja iz istog članka pokazuju da 40% generacije Z traži recenzije od online influencera, tražeći provjeru izvan samog brenda. Oni su u stalnom stanju traženja, istraživanja i potvrđivanja svojih interesa.

Unatoč zabludi da trendovi na društvenim mrežama poput “TikTok me natjerao da ga kupim” ukazuju na impulsivnu kupovinu, to je zapravo vođeno istraživačkim pristupom generacije Z. Aktivno se bave sadržajem kreatora, tražeći iskrena mišljenja i povratne informacije prije kupovine. To stvara plodnu teritoriju za brendove da igraju u ovom prostoru, pružajući relevantne informacije o proizvodima i recenzije u pravim prostorima.

Zajednica

Za Gen Z, biti dio zajednice znači imati “kožu u igri”. Žele da budu viđeni, saslušani i uključeni u svoje izabrane zajednice, koje su često preduzeća i brendovi koji im se sviđaju. Brendovi koji ističu, dijele i sarađuju sa svojim zajednicama će napredovati.

Gen Z je prva generacija nakon dugo vremena koja se inherentno razlikuje od prethodnih. Brendovi više ne mogu praviti male prilagodbe i očekivati ​​da će dobiti slične rezultate kod potrošača. Kao brend ili marketer, morate promijeniti svoju strategiju za Gen Z.

Marketinški lijevak nije mrtav, samo je redefiniran. Dinamičan je, putovanje je kontinuirano i potrošača vodi zajednica. Krajnji cilj je isti, samo treba da promenite način na koji stižete.