N. DEMIROVIĆ

Evropski institut za ispitivanje sigurnosti vozila testirao je 53 modela, od čega je 41 bilo potpuno novih. Mnogo je onih koji su zaradili maksimalnih pet zvjezdica, a na kraju je na vrhu ostao jedan automobil – Mercedes-Benz E-klase. Najnovija verzija ovog prestižnog modela osigurala je najvišu ukupnu ocjenu godine, ističući se u sve četiri sigurnosne kategorije Euro NCAP-a
Ekipa portala Marx.ba imala je priliku proteklih dana voziti Mercedes E 220 D4MATC i još jednom se uvjeriti u sve ono što je najavljivano. Ruku na srce, od Mercedesa se nije ni očekivalo ništa manje – na planu sigurnosti, tehnologije, elegancije, snage… Sve to je spojeno u E-klasu, koja ponekad izlazi iz tih okvira i po mnogo čemu podsjeća na svog S brata.
Cijena testnog modela je 94.633 eura. Radilo se o vozilu s dizel motorom, zapremine 1993 ccm. Snaga motora je 197 KS pri 3.600 obrtaja, a ova automobil se prilikom vožnje “itekako trudi” da pokaže da se isplatio svaki uložen trud u njegov motor.
E Klasa je veoma dobro zvučno izolovana – čak i kada se pedala gasa snažno pritisne prilikom polaska ili preticanja, u unutrašnjost ne prodiru nikakvi glasni zvukovi. Ugođaj vožnje je vrhunski. Uz prekrasan interijer i uglađenu ambijentalnu rasvjetu, doživljaj vožnje je odličan. Mnoštvo je sigurnosnih opcija i Mercedes-Benz vas stalno informira o pojedinim stavkama, jeste li prekoračili brzinu ili slično.
Primjetno je obilje inovacija, čime je već fenomenalna polazna osnova dodatno usavršena. Same specifikacije otkrivaju da automobil ima dužinu od gotovo pet metara, što je nekada bio podatak rezervisan za ranije pominjanu S Klasu. Preoblikovana zadnja svjetla su glatkija i više podsjećaju na S-klasu. A kvake na vratima se sada uvlače u bočne strane automobila za ekstra uglađen izgled dok je automobil zaključan ili u pokretu.
Ništa novo nećemo reći ako naglasimo da je sve skupa harmonizirano do vrhunca, nema trzaja pri ubrzavanju, a devetostupanjske automatski mjenjač, koji je sigurno trenutno jedan od najboljih u klasi, tačno prepoznaje vaše naredbe i brz je kada je to potrebno, a mekan u izmijeni stepena prijenos kada “plovite” otvorenim cestama.
Upravljač je prijatno direktan i zapravo bi najbolji opis vozne dinamike ovog modela bio – odlična ukomponovanost po svim osnovama. Uz sjajan položaj sjedenja za upravljačem, nećete se moći požaliti ni na preciznost upravljanja. Sa svojim AWS sistemom u krivinama Mercedes E220d ima savršeno precizne putanje bez izraženih nagiba.
Struka je odmah uočila da ćete kada sjednete u kabinu nove E klase prepoznati neke detalje posuđene od električne braće, ispred vozača i nad centralnom konzolom dominiraju veliki dodirni zasloni multimedije (MBUX) koja je sada intuitivnija nego prije, a testni model je imao i MBUX Superscreen koji omogućuje suvozaču da se aktivno koristi infotainmentom.
Nikada to nije bilo upitno, ali je jasno da je Mercedes i tu tražio novi korak naprijed, pa se slobodno može reći kako su u poređenju na prošlu generaciju izrada i materijali podignuti na još viši nivo. U najkraćem, unutrašnjost E klase ogledni je prikaz kako najbolje spojiti vrhunski luksuz uz moderne tehnologije.
Zadnja klupa je očekivano komforna i prostrana, tako da ovaj automobil sa pravom može da nastavi da nosi nadimak “direktorska limuzina”.

Kočioni sistem prati snagu motora, ogibljenje prati masu vozila i rezultat je velika limuzina u čije vozne osobine i karakteristike se brzo stječe povjerenje. Sasvim očekivano, testirani Mercedes E220d je bio nakrcan svim bezbjednosnim asistencijama, upozorenjima, unaprijeđenom realnošću, automatskim parkiranjem, i svime što stane na dugački spisak standardne i dodatne opreme.
Kako stvari zaključiti? E klasa zadržava veliki dio magije S Klase. Modernizirana tehnologija, osvježeni stil i poboljšana potrošnja goriva su među mnogim nadogradnjama koje ima ovaj model. Nova Mercedes-Benz E-klasa je model koji opet definira stvari u autoindustriji. Opet je suptilno u fokusu dizel. Ovo je prava poslovna limuzina, u kojoj višesatno putovanje ne umara i čini zadovoljstvo.

Mercedes-Benz E-Class 220 d 4MATC
Motor: R4, dizel, turbo
Zapremina: 1.993 ccm
Snaga: 145 KW/197 KS pri 3.600 o/min
Ob. moment: 440 Nm pri 1.800 o/min
Transmisija: automatska, devet stepeni
Ubrzanje: 0-100 Km/h 7,8 s
Maks. brzina: 234 km/h
Pogon: na sva četiri točka
Dimenzije: 4.510 x 1.825 x 1.644 mm