Marketing X Business

Miloš Milutinović za Marx.ba: Svaki parfem priča svoju priču

Š. Mašinović

Miloš Milutinović za Marx.ba

DP Lux Group je jedna od najbrže rastućih kompanija u regionu, koja između ostalog, uspješno posluje kao distributer preko 90 brendova u 12 zemalja Evrope i sarađuje sa najznačajnijim beauty trgovinskim lancima u regionu – Douglas, Jasmin, Martimex, dm, lilly, cm, BIPA i drugi. DP Lux Group u svom sastavu ima i jedan od najvećih lanaca niche parfimerija u Evropi, Belodore, koji posluje u šest zemalja. U Bosni i Hercegovini u svom sastavu ima lanac parfmerija Plaza i L’Occitane. Ekskluzivno za Marx.ba o liniji luksuza, načinu poslovanja i dobrim marketinškim strategijama je govorio Miloš Milutinović, generalni menadžer grupacije DP Lux.

Marx.ba: Na čelu ste jedne od najbrže rastućih grupacija. Kako se nosite sa izazovima konkurencije i kako se ističete u očima potrošača na sve zahtjevnijem tržištu kozmetike, tačnije parfema?

U svijetu gdje se standardi stalno mijenjaju i gdje konkurencija ne spava, mi u DP Lux grupaciji to vidimo kao izazov, ali i kao inspiraciju. Svi u kompaniji smo lično usmjereni da se naša vizija bazira na kvalitetu i inovacijama. Svaki dan podstičemo naše timove da tragaju za novim rješenjima i pristupima koji će odgovarati dinamičkim potrebama naših klijenata, bilo da se radi o poslovnim partnerima (u B2B segmentu) ili direktnim korisnicima naših proizvoda (u B2C segmentu).

U svijetu parfema, gdje svaki miris priča svoju priču, naša ambicija je da kreiramo iskustva koja će biti zapamćena. Svaka bočica parfema iz našeg asortimana nosi pečat autentičnosti i posvećenosti dizajnera i kreatora parfema.

Znam da ljudi traže više od samog proizvoda – traže priču, emociju, povezanost. Zato naš marketinški tim neprestano istražuje i pronalazi načine kako bi svaka naša kampanja odjeknula snažno i emotivno, usklađujući se sa trenutnim dešavanjima i aktuelnostima širom svijeta.

dpluxgroup.com

Marx.ba: Znamo da su influenseri postali sastavni dio i naših života, ali i uspješnih poslovnih saradnji. Da li u svojim promocijama koristite influensere te koji načini zajedničkog poslovanja su se pokazali kao najbolji? Ko je više zainteresovan za takav vid saradnje, muškarci ili žene?

Naravno, influenseri su postali ključni alat u našim marketinškim kampanjama. Saradnja s njima omogućava nam da se povežemo s publikom na autentičan način. Naš tim za analizu podataka redovno prati angažovanje i povratne informacije koje dobijamo kroz ove kampanje, što nam pomaže da precizno ciljamo i optimizujemo naše promocije. Upravo na osnovu tih analiza, zaključili smo da su saradnje koje su organske i u kojima influenser već voli i koristi naš proizvod, najuspješnije. Primjećujemo da su žene nešto više zainteresovane za ovakav vid saradnje, ali i muškarci pokazuju rastući interes.

Pored tradicionalnih influensera, ponosni smo na inovativni pristup kojim smo od naših kolega koji rade u prodaji napravili ambasadore Belodore brenda, a samim tim i uticajne influensere kroz naše društvene mreže. Ovaj korak nas je pozicionirao kao pionire u regiji. Naš cilj je da kroz ovu strategiju kupcima prenesemo autentične, precizne i stručne informacije o proizvodima koje nudimo.

Marx.ba: Korona i svjetske ekonomske krize donijele su brojne probleme kompanijama širom svijeta. Da li ste zadovoljni kako se Vaša grupacija izborila sa kriznim periodom i na koji način ste održali poslovanje?

Period pandemije koronavirusa i globalnih ekonomskih turbulencija bio je veliki izazov za sve kompanije, uključujući i našu grupaciju.

Od početka ove krize, prioritet nam je bio zaštita i podrška našim zaposlenima. Ne samo da smo se pobrinuli za njihovu fizičku sigurnost, već smo se trudili i da kreiramo okruženje u kojem će se osjećati sigurno u pogledu svojih radnih pozicija i prihoda. Morali smo da budemo fleksibilni i inovativni – prešli smo na rad od kuće i iako su maloprodajni objekti bili zatvoreni, pronašli smo nove načine kako da ostanemo produktivni, fokusirajući se na zadatke koji su ranije bili zapostavljeni.

Svi u menadžmentu smo se držali principa da je očuvanje ljudskog kapitala važnije od bilo kakvih materijalnih resursa. Upravo to nas je podstaklo da izgradimo nove poslovne rutine i protokole.

Kao rezultat naše predanosti i inovativnosti, ponosno predstavljamo Belodore, vodeći maloprodajni lanac premijum artističkih parfema. Sa otvaranjem dva nova prodajna centra u novembru, Belodore će se pozicionirati kao dominantni igrač u Evropi u svijetu niche parfema. Naša stabilnost i strateška vizija osigurala nam je poziciju pouzdanog partnera, čime smo privukli saradnju sa novim brendovima i B2B partnerima na različitim tržištima.

U zaključku, duboko sam zahvalan i ponosan na predanost, adaptivnost i postignuća našeg tima u ovom izazovnom post-pandemijskom vremenu.

Miloš Milutinović

Marx.ba: S obzirom da ste lider u regionu kada je distribucija luksuznih parfema u pitanju, kako i na koji način komunicirate sa javnosti s obzirom da naše područje nije baš idealno tlo za razvoj luksuza?

Prvo i osnovno, moramo shvatiti da luksuz nije samo pitanje finansijskog bogatstva, već i percepcije, kvaliteta i iskustva. Dok je tačno da je ekonomska moć u našem regionu možda ograničena u poređenju sa nekim zapadnim tržištima, postoji značajan segment populacije koji cijeni kvalitet, tradiciju i jedinstvenost proizvoda, kao što su luksuzni parfemi.

Kada komuniciramo sa javnošću, naglasak stavljamo na edukaciji. Organizujemo događaje i masterclass radionice gdje učesnici mogu da se upoznaju sa procesom izrade, sastojcima i pričama iza svakog parfema. Cilj je da ljudima pružimo više od proizvoda – pružamo im priču, iskustvo i osjećaj pripadnosti elitnom društvu ljubitelja parfema.

Također, koristimo društvene medije i digitalne platforme kako bismo približili naše brendove mlađim generacijama. Kroz influensere, blogere i stručnjake za parfeme stvaramo autentičan dijalog i povezujemo se sa ciljnom publikom na sasvim novom nivou.

Jedan od ključnih aspekata naše komunikacije je transparentnost. Uvijek smo otvoreni o porijeklu naših proizvoda, njihovoj autentičnosti i vrijednosti koju donose korisnicima.

I na kraju, ali ništa manje važno, usmjereni smo na pružanje izuzetne korisničke usluge. Svaki klijent je za nas poseban, a naš cilj je da svaki posjetilac naših prodajnih mjesta izađe sa osjećajem da je dobio više od onoga što je očekivao.

U suštini, dok naše područje možda nije tradicionalno tlo za razvoj luksuza, vjerujemo da pravim pristupom i strateškim komuniciranjem možemo da izgradimo snažnu i lojalnu bazu klijenata koja će cijeniti i tražiti luksuzne proizvode poput naših parfema.

dpluxgroup.com

Marx.ba: Društvene mreže i dobar marketing putem isti su pola posla do odlične prodaje. Kojim marketinškim strategijama se Vaša grupacija koristi i imate li neke savjete kada je kvalitetno upravljanje društvenim mrežama u pitanju?

Kada je u pitanju dobra marketinška strategija, svaka industrija ima svoj ”best-practise”, a mi smatramo, što i rezultati pokazuju, da smo u tom smislu na pravom putu. U sklopu ove strategije, ključno mjesto zauzima digitalni marketing miks, sa posebnim akcentom na društvene mreže. Belodore i Plaza zajednice na društvenim mrežama su nam jako važne. To su naši kupci, to su grupacije ljudi kojima želimo da približimo jedinstveni svijet niche parfema i premium kozmetike. Naša strategija se bazira na tome da pažljivo osluškujemo senzibilitete ovih zajednica i shodno tome kreiramo ponudu i komunikaciju. Možemo da kažemo da se uvijek trudimo da budemo autentični i jedinstveni kao što su to i brendovi iz naše ponude.

Marx.ba: Obzirom da se generalni menadžer DP LUX. Da li Vi koristite neke od društvenih mreža za ličnu promociju kao i promociju proizvoda? Koje društvene platforme su, prema Vašem mišljenju, za to najpodobnije?

Kao generalni menadžer DP Lux Grupe, potpuno razumijem važnost društvenih mreža i nužnost da svaki pojedinac bude u toku sa savremenim trendovima. Ne mogu da ne primjetim stav nekih menadžera koji s ponosom ističu svoj potpuni “offline” pristup, bez prisustva na društvenim platformama. Ovakav pristup, po mom mišljenju, može ih udaljiti od mnogih ključnih dešavanja i potencijalnih prilika.

Lično koristim LinkedIn kako bih dijelio svoje profesionalne uvide, pružao informacije o industriji i našoj kompaniji, te ostao povezan sa stručnjacima iz različitih oblasti. Svakog petka, imam naviku da na LinkedInu objavljujem autorske tekstove koji se često osvrću na dominantne teme iz prethodne sedmice. Ovaj kanal je postao svojevrsna platforma za komunikaciju i refleksiju, gotovo kao virtuelna tabla za izvlačenje zaključaka.

S druge strane, za razliku od ovog profesionalnog pristupa, Instagram koristim isključivo u privatne svrhe i za dijeljenje posebnih trenutaka sa najbližima. Ovdje stavljam naglasak na ličnoj komunikaciji i razmjeni lijepih trenutaka sa porodicom i prijateljima. U svakom slučaju, prilagođavam svoj pristup svakoj platformi u skladu sa ciljevima i vrijednostima koje promovišem.

dpluxgroup.com

Marx.ba: Pojava Tiktoka i njegovo djelovanje je posebno napredovalo u periodu korone kada smo svi bili zatvoreni u kućama. Smatrate li ovu platformu dobrom, kako za lični, tako i za marketing većih kompanija?

Tik Tok je jedna od društvenih mreža koja, da se kolokvijalno izrazim, gazi sve pred sobom.

U početku je ova mreža doživljavana kao zabava za najmlađe, međutim vremenom je prerasla u globalni fenomen koji već sigurno potiskuje dobro etablirane društvene mreže.

Kao kompanija koja je digitalno kurentna, oba naša maloprodajna lanca (Belodore i Plaza) su prisutna na ovoj društvenoj mreži, i to jako uspješno! Kada kažem jako uspješno, ne mislim na lični doživljaj već na konkretne brojke koje pokazuju potvrdu uspješnosti digitalne kompanijske strategije i snage primjene iskustva i na drugim tržištima.

U Bosni i Hercegovini kćerka kompanija Plaza parfimerije drži najposećeniju TikTok stranicu od strane retail kompanija u BiH, dok je Tik tok kanal Belodore u najkraćem i nevjerovatnom roku postao najposećenija stranica premium retail kompanija u Srbiji!

Povezani članci