Marx.ba
Jedini Ferrari 250 GTO koji je bio u posjedu tvorničkog trkaćeg tima iz Maranella na aukciji ovog mjeseca je ostvario cijenu koja ga svrstava na treće mjesto na listi najskupljih Ferrarija svih vremena.
Iako su poznavaoci prilika u svijetu rijetkih i enormni skupih kolekcionarskih automobila očekivali da će na aukciji u organizaciji kuće RM Sotheby’s novi vlasnik za ponuđeni Ferrari 250 GTO iz 1962. godine morati da izdvoji najmanje 60 miliona dolara, prognoze ipak nisu bile tačne.
S posljednjim udarcem čekića crveni 250 GTO s brojem šasije 3765LM dobio je novog neimenovanog vlasnika koji je za jedan od ukupno 36 proizvedenih primjeraka (uključujući proviziju) izdvojio 51,7 miliona dolara, što spada među tri najveća iznosa koji su do sada izdvojeni za Ferrarijev automobil.
Ferrari 250 GTO iza čijeg nastanka stoje veličine kao što su Giotto Bizzarrini, Sergio Scaglietti, kasnije i Mauro Forghieri, jedini je GTO koji u oznaci šasije ima slova LM (Le Mans), a također je i jedini primjerak koji je 1962. godine u trkama izdržljivosti bio u vlasništvu tvorničkog tima Ferrarija.
Spomenute godine 250 GTO je završio kao prvi u klasi u trci 1.000 kilometara Nürburgringa, a također vrijedi spomenuti da je bio jedini GTO koji je pokretao 4-litarski V12 motor. Nakon neuspjeha na trci 24 sata Le Mansa (odustajanje zbog pregrijavanja), motor je zamijenjen s izvornim trolitarskim V12 motorom Tipo 168/62 Colombo (300 KS) koji je pokretao sve ostale primjerke.
Automobil je 1963. godine otišao u privatne ruke, a od 1985. godine do aukcije bio je u Sjedinjenim Američkim Državama u vlasništvu Jamesa Jaegera. Podsjećanja radi, David MacNeil (osnivač i vlasnik kompanije WeatherTech) je 2018. godine za sivi Ferrari 250 GTO s brojem šasije 4153GT iz 1963. godine izdvojio rekordnih 70 miliona dolara.