Marketing X Business

MOL počeo s proizvodnjom u postrojenju za proizvodnju zelenog vodika najvećeg kapaciteta u regiji

Marx.ba

(Foto: MOL)

Postrojenje za proizvodnju zelenog vodika kapaciteta deset megavata, vrijedno 22 miliona eura, započelo je s proizvodnjom u MOL-ovoj rafineriji u Százhalombatti. Ovo je ujedno i najveće postrojenje te vrste u srednjoj i istočnoj Evropi

Proizvodi 1.600 tona čistog, ugljično neutralnog zelenog vodika godišnje, koji se potom upotrebljava za proizvodnju goriva te se tako smanjuju emisije ugljikovog dioksida Rafinerije Dunav za 25.000 tona, što je jednako godišnjim emisijama ugljikovog dioksida iz oko 5.400 uobičajenih automobila, objavljeno je iz ove kompanije.

Postrojenje bi trebalo da smanji i ugljični otisak Rafinerije Dunav za više od 25.000 tona ugljikovog dioksida godišnje.

Taj je korak usklađen s korporativnom strategijom MOL Grupe pod nazivom SHAPE TOMORROW, čiji je cilj učiniti regiju održivijom, konkurentnom i samodostatnom.

– MOL Grupa je u aprilu pustila u rad svoje novo postrojenje u Százhalombatti, u kojem proizvodi oko 1.600 tona čistog, ugljično neutralnog zelenog vodika godišnje s pomoću jedinice za elektrolizu od 10 megavata proizvođača Plug Power. Izvršene su zadaće koje su bile potrebne kako bi se pokrenula proizvodnja, što uključuje ispitivanja pritiska, inspekciju sistema za kontrolu procesa, umetanje i spajanje elektrolitičkih ćelija sa sistemom te puštanje u rad sistema za pročišćavanje vode, ističu iz MOL-a.

Oprema za elektrolizu proizvođača Plug Power koristi se električnom energijom iz obnovljivih izvora za razgradnju vode na vodik i kisik. To znači da ne nastaju onečišćujući nusproizvodi, naprotiv, postrojenje proizvodi od osam do devet tona čistog kisika po toni vodika.

Američka kompanija, koja iza sebe ima gotovo 50 godina operativnog iskustva, ponudila je MOL-u inovativnu i pouzdanu tehnologiju: generatore vodika, koji su optimizirani za proizvodnju čistog vodika.

– Zeleni vodik čist je i svestran izvor energije kojim se trenutno koristimo u proizvodnji goriva kako bismo smanjili naš ugljični otisak, a prema našim planovima uskoro će se moći upotrebljavati i direktno u prometnom sektoru. Proizvodnja i upotreba zelenog vodika doprinose zelenoj energetskoj tranziciji na inovativan način, što je temeljni cilj MOL-ove strategije. Nakon Százhalombatte, planiramo slična postrojenja u Bratislavi i Rijeci koja bi mogla započeti s proizvodnjom u 2026., rekao je Ádám Horváth, potpredsjednik MOL Grupe za nove i održive poslove.

Nova će tehnologija postupno zamijeniti proizvodni proces koji se temelji na prirodnom plinu, a na koji trenutno otpada šestina ukupnih emisija ugljikovog dioksida MOL Grupe, navedeno je u saopćenju.