Marx.ba

Nedavna odluka Vlade Federacije kojom FBiH prihvata grant namijenjen za finansiranje projekta “Mediteranski koridor: Poddionica autoceste 5C tunel Kvanj – Buna u BiH” u iznosu do 20,671.580,77 eura korak je naprijed kada govorimo o finansiranju izgradnje približno 5,16 km poddionice, uključujući jedan most, te jedan dugi tunel (tunel Kvanj – Buna) i pristupna cesta.
Ovom odlukom Vlada Federacije BiH potvrdila je kako je dokumentacija prihvatljiva za Federaciju, a posebno ugovor o grantu zaključen 14. marta 2025. godine u Sarajevu i 17. marta 2025. godine u Luksemburgu između BiH i EIB-a.
Poddionica tunel Kvanj – Buna dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m), piše Fokus.
Sve navedeno u značajnoj će mjeri skratiti vrijeme putovanje od južnih mostarskih naselja do Republike Hrvatske. Naravno, da bi središte Mostara u potpunosti bilo povezano s autocestom prema jugu, bit će potrebno početi radove na poddionici Mostar jug – tunel Kvanj. Poddionica Mostar jug – tunel Kvanj, ukupne dužine 9,2 km, predstavlja sjeverni dio dionice Mostar jug – Buna.
Poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini Aerodroma Mostar i čini sjecište autoceste s postojećom magistralnom cestom, povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.