Marketing X Business

Najmoćniji Porsche serijske proizvodnje svih vremena postavlja rekordna vremena kruga na stazama Laguna Seca i Nürburgringu

Marx.ba

(Izvor: Porsche)

Porsche proširuje liniju modela svoje potpuno električne sportske limuzine kako bi uključivala Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT sa Weissach paketom. Drugi je napravljen za stazu i oslobađa se zadnjih sjedišta u korist još boljeg odnosa snage i težine. Pri maksimalnoj snazi, oba modela mogu generirati više od 1,100 KS¹ . U kombinaciji s različitim laganim konstrukcijama i mjerama aerodinamike, ovi potpuno električni GT sportski automobili podižu ljestvicu u pogledu na dinamiku vožnje. Snažniji i efikasniji inverter napona koji koristi silicijum karbid kao poluprovodnički materijal se koristi na zadnjoj osovini. Prvi Taycan Turbo GT modeli bi kupcima trebali biti isporučeni od ovog proljeća.

Još nije na tržištu, ali je već rekorder: Taycan Turbo GT sa Weissach paketom stekao je titulu najbržeg električnog automobila iz serijske proizvodnje na stazi Weathertech Raceway Laguna Seca, u Kaliforniji, 23. februara 2024. Sa vremenom 1:27.87 min., razvojni vozač Porschea Lars Kern napravio je brži krug nego bilo koji drugi vozač prije sa električnim automobilom odobrenim za upotrebu na cesti.

Nedugo prije toga, predprodukcijska verzija ovog istog novog modela postavila je novi rekord klase na Nürburgringu. Kern je tom prilikom također bio za volanom i ostvario vrijeme kruga od 7:07.55 min. na stazi Nordschleife. Ovo službeno vrijeme kruga je nevjerovatnih 26 sekundi brže nego što je Kern zabilježio u svom posljednjem rekordnom krugu u Taycan Turbo S Sport limuzini opremljenoj paketom performansi još u augustu 2022. Ovo vrijeme također predstavlja trenutni rekord za serijski proizvedene električne automobile i čini Turbo GT najbržim automobilom sa četvero vrata bilo kojeg tipa pogonskog sklopa na Nürburgringu.

– Dva rekorda na stazama Laguna Seca i Nordschleife pokazuju koliko velikog trkačkog potencijala ima u Taycanu, kaže potpredsjednik linije modela Kevin Giek.

– Da biste dokazali svoju istrajnost na stazi, nije dovoljno jednostavno imati što više snage. Sveobuhvatni paket ubrzanja i kočenja, prianjanja u krivinama, aerodinamike, stabilnosti i finog podešavanja mora biti pravilan. Sa modelima Taycan Turbo GT i posebno Taycan Turbo GT sa Weissbach paketom, naši inženjeri su to ostvarili na apsolutno zadivljujući način. Već su obavili odličan posao sa nedavno ažuriranim postojećim Taycan modelima. Ali naši novi GT automobili još jednom jasno još više podižu ljestvicu u smislu dinamike vožnje.

– Staza Laguna Seca tjera Taycan Turbo GT do krajnjih granica. Sveobuhvatni paket je ono što čini razliku,“ kaže razvojni vozač Kern. „Turbo GT sa Weissach paketom postavlja nove standarde u gotovo svim metrikama. To uključuje ubrzanje i kočenje, Attack Mode koji je intuitivan za korištenje i pogonski sklop dizajniran za maksimalnu vuču i performanse. I nivoi prianjanja u krivinama su jednako impresivni. Upravljivost i okretnost su nevjerovatne. Gume rade veoma dobro i imate pravi balans u svakoj situaciji vožnje. Nevjerovatno je zabavno voziti se ovim automobilom po krivudavoj stazi Laguna Seca.“

Kada se aktivira, do 120 kW dodatne snage je dostupno na 10 sekundi jednim pritiskom na dugme. Attack Mode je baziran na push-to-pass funkciji drugih Taycan modela². Sistem je optimiziran za vožnju na stazi i funkcioniše na sličan način kao 99X trkaći automobili koje Porsche koristi na ABB FIA Formula E Svjetskom prvenstvu za električna vozila. Pojačanje je prikazano odbrojavanjem vremena na instrument tabli i dinamički je predstavljeno sa animiranim prstenovima na brzinomjeru³.

U poređenju sa funkcijom push-to-pass u drugim Taycan modelima, Attack Mode nudi 50 kW više snage pojačanja i njime se upravlja i učinjen je dostupnim na različite načine: kao alternativa pritiskanju prekidača za način rada koji je montiran odmah sa strane glavčine volana, Attack Mode se također može aktivirati i deaktivirati putem desne ručice. Ovo funkciju čini lakšom za korištenje na stazi. „Pojačanje možete aktivirati i u trkačkim rukavicama i bez skidanja ruke s volana“, objašnjava Kern. „Sa ovim jednostavnim, sigurnim i brzim načinom upotrebe, modeli Taycan Turbo GT prilagođeni su potrebama trkaćih vozača.” Sa lijevom ručnicom na volanu, nivo rekuperacije se može podesiti i prilagoditi situaciji u vožnji.

Nova energetska elektronika u pogonskom sklopu

Porsche je nedavno opsežno unaprijedio liniju modela Taycan i generalno povećao ukupnu sistemsku snagu automobila. Između ostalog, poboljšani pogonski sklop sa novim motorom na zadnjoj osovini omogućava još dinamičnije performanse u poređenju sa prethodnim modelima. Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT sa Weissach paketom su novi vodeći sportski modeli i podižu Taycan performanse na sljedeći nivo. Opremljeni snažnijim inverterom napona, oba automobila imaju 580 kW. Sa Launch Control funkcijom to se povećava na do 760 kW overboost snage ili do 815 kW na dvije sekunde prema načinu mjerenja maksimalne snage¹.

Taycan Turbo GT treba samo 2,3 sekunde za sprint od nule do 100 km/h, odnosno samo 2,2 sekunde sa Weissach paketom. Ovo čini model za jednu do dvije desetine sekunde bržim nego Taycan Turbo S. Razlika u ubrzanju s mjesta do 200 km/h je još veća: 6,6 ili 6,4 sekunde za Taycan Turbo GT bez/sa Weissach paketom, što je do 1,3 sekunde brže nego Taycan Turbo S.

Inverter napona je ključna komponenta za upravljanje elektromotorom. U oba modela Taycan Turbo GT, na zadnjoj osovini se koriste inverteri napona s maksimalnom strujom od 900 ampera. Oni isporučuju još više snage i obrtnog momenta od invertera napona od 600 ampera u Taycan Turbo S modelu. Za bolju efikasnost, silicijum karbid se također koristi kao poluprovodnički materijal u inverteru napona. Ovo značajno smanjuje gubitke pri prebacivanju u PWR-u i omogućava veće frekvencije prebacivanja. Omjer prenosa i robusnost mehanizma mjenjača su također poboljšani, što omogućava veće brojke obrtnog momenta. Maksimalni obrtni moment u obe verzije je do 1,340 Njutnmetara. Domet Taycan Turbo GT modela je do 555 km prema WLTP mjerenjima.

Karbonske karakteristike i Porsche Active Ride: lagana konstrukcija i šasija
Sa inteligentnim mjerama lagane konstrukcije, Porsche je smanjio težinu modela Taycan Turbo GT do 75 kg u odnosu na Taycan Turbo S. Tome doprinosi niz karbonskih dijelova. Karbonska vlakna se koriste za obloge na B stubovima, gornje školjke retrovizora i umetke na bočnim pragovima, između ostalih komponenti. Sportska sjedišta napravljena od CFRP-a, lagani prtljažnik i izostavljanje funkcije električnog laganog zatvaranja vrata prtljažnika također smanjuju težinu.

Taycan Turbo GT je opremljen dinamičkim paketom kao standardnim. Ovo uključuje Porsche Active Ride ovjes sa podešavanjima specifičnim za GT. U dinamičnim situacijama vožnje, ovaj ovjes osigurava skoro savršen kontakt s cestom zahvaljujući uravnoteženom raspoređivanju tereta na točkove. Uz to, paket opreme uključuje ljetne gume specijalnih performansi. Postavljeni su na lagane kovane 21-inčne točkove. Ekskluzivni Turbo GT točkovi imaju reljefno glodane žbice, što smanjuje težinu i istovremeno efikasno ventilira kočnice.

Taycan Turbo GT standardno dolazi sa laganim keramičkim kočnicama. Na osnovu Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kočnice, kočioni sistem je optimizovan iz perspektive težine. Promjene u dizajnu komore kočionog diska i kućišta kočionih kliješta smanjuju težinu za više od dva kilograma. Ovo ima pozitivan utjecaj i na dinamiku vožnje i na performanse: smanjenje neopruženih i rotirajućih masa poboljšava performanse. Kliješta kočnica su ofarbana isključivo u Victory Gold.

Zadnji spojler sa preklopom i završnom obradom u ekskluzivnim bojama: aerodinamika i dizajn eksterijera
Porsche je posebno za Taycan Turbo GT razvio prednji aeroblade spojler. Zadnjom stranom dominira adaptivni spojler, čija ivica koja se odvaja ima Gurney klapnom u završnoj obradi visokog sjaja od karbonskih vlakana.

Matrix LED farovi dolaze kao standardni. Mogu se nadograditi na HD matrix LED farove na modelu Taycan Turbo GT kao opcija i bez dodatne naknade. Bočni profil otkriva brojne komponente napravljene od karbonskih vlakana. Obloge bočnih prozora su ofarbane u crno (visok sjaj).

Dok se Taycan Turbo i Taycan Turbo S sa Turbonite karakteristikama razlikuju od ostalih modela u seriji, Taycan Turbo GT više zrači trkačkim dojmom. Oba modela nose Porsche grb u boji na prednjoj haubi, kao i na ratkapama točkova od lake legure. Logotip ‘Turbo GT’ na zadnjem poklopcu obojen je u crno (mat).

Dostupno je ukupno šest boja eksterijera, uključujući nove opcije boje Pale Blue Metallic i Purple Sky Metallic. One su rezervisane isključivo za Taycan Turbo GT za jednu godinu. Opsežan program Paint to Sample Porsche Exclusive Manufaktur nudi dodatne mogućnosti prilagođavanja. Osim toga, u donjem dijelu vrata i na prednjoj haubi dostupan je set ilustracija sa Taycan logom, u bojama Volt Blue ili crna (mat)/crna (visoki sjaj).

Standardna sportska sjedišta i sportski ambijent: enterijer
Sportske karakteristike Race-Texa dolaze sa crnim kožnim oblogama kao standardnim. Standardna oprema također uključuje lagana sportska sjedišta sa završnom obradom od karbonskih vlakana (visoki sjaj). Prednja Adaptive Sports Seats Plus sjedišta (sa električnim podešavanjem u 18 smjerova i memorijskim paketom) mogu se naručiti kao opcija i bez doplate. Turbo GT logo je izvezen na prednjim naslonima za glavu. Pored toga, ispod kontrolne table klime nalazi se značka sa logotipom pojedinačnog modela. Ekskluzivna oprema unutrašnjosti sa kontrastnim tonovima u Volt Blue ili GT Silver bojama je dostupna na zahtjev.

Na GT sportskom volanu obruč je obložen crnim Race-Texom i ima oznaku na 12 sati. Taycan Turbo GT ima Sport Chrono paket modela Taycan Turbo S.

Dizajniran za performanse na stazi: Taycan Turbo GT sa Weissach paketom
Taycan Turbo GT sa Weissach paketom je još oštriji u svom pozicioniranju. Uz dodatnu aerodinamiku i laganu konstrukciju, ovaj model je još odlučnije dizajniran za performanse. Taycan Turbo GT sa Weissach paketom ubrzava od nule do 100 km/h za 2,2 sekunde, čineći dvosjed desetinu sekunde bržim od slično moćnog modela Taycan Turbo GT. Njegova maksimalna brzina je 305 umjesto 290 km/h.

Dodatne aerodinamičke mjere uključuju elemente deflektora zraka na donjem dijelu i novi prednji difuzor. Pozadi, model sa Weissach paketom ima fiksno zadnje krilo u završnoj obradi od karbonskih vlakana sa nosačima krila pričvršćenim za karoseriju. Ukupna sila pritiska ovdje iznosi do 220 kg. Logo Weissach paketa se nalazi na obje strane zadnjeg krila. Ekskluzivno je na zahtjev dostupan trakasti omot u Volt Blue, crnoj ili crnoj (mat) boji. Ovo dodatno naglašava motorsport karakter automobila. Prugasti dizajn može se kombinirati sa setom crnih ilustracija.

Uklanjanjem sve opreme koja nije potrebna za vožnju na stazi težina je umanjena za još otprilike 70 kg u poređenju sa modelom Taycan Turbo GT bez Weissach paketa. Umjesto uobičajenog sistema zadnjih sjedišta, tu je po mjeri napravljena, visokokvalitetna lagana karbonska obloga sa prtljažnikom iza školjki sjedišta za vozača i suvozača. Analogni sat iz paketa Sport Chrono, koji se inače nalazi na instrument tabli, također je izbačen, kao i prednje patosnice i patosnice za prtljažnik, te se koristi manje izolacionog materijala. Taycan Turbo GT sa Weissach paketom ima samo otvor za punjenje na strani suvozača, koja se upotrebljava ručno umjesto električno. Specijalno zvučno i toplotno izolaciono staklo i Sound Package Plus također smanjuju težinu. Drugi nema zadnjih zvučnika i zamjenjuje BOSE® Surround Sound sistem.

GT paket enterijera sa Race-Tex karakteristikama u crnoj boji dolazi kao standardan. Na strani suvozača nalazi se značka sa logom Weissach paketa. Paketi enterijera u Volt Blue i GT Silver bojama također su dostupni za Taycan Turbo GT sa Weissach paketom. Kontrastni šavovi u odgovarajućoj boji zaokružuju opseg karakteristika.

Cijene za Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT sa Weissach paketom u Njemačkoj počinju od 240.000 eura, uključujući 19 posto PDV-a.

Povezani članci