Marketing X Business

Najprodavaniji telefoni u prvom kvartalu: Dva velika rivala opet na vrhu

Marx.ba

(Foto: AFP)

Kao i tokom prva tri mjeseca prošle godine, tako je i u prvom ovogodišnjem kvartalu na mobilnom tržištu zabilježena potpuna dominacija dvije kompanije. Naravno, riječ je o Samsungu i Appleu, kompanijama koje konstantno godinama predvode ovo tržište.

Od deset najprodavanijih pametnih telefona, prema istraživanju Counterpointa, prve četiri pozicije, također kao i prošle godine, zauzima Apple. Najprodavaniji telefon na svijetu u prvom kvartalu bio je Appleov iPhone 15 Pro Max koji je zauzeo 4,4 posto tržišta, dok se na drugom nalazi običan model iPhonea 15 koji je u prvom kvartalu zauzeo 4,3 posto globalnog tržišta pametnih telefona. Na trećem mjestu s 3,7 posto nalazi se iPhone 15 Pro, dok je četvrti, ali s puno manjim udjelom na tržištu (1,9 posto) još jedan iPhone, no model iz 2022. godine, iPhone 14.

Nakon njega, s istim udjelom slijedi najjači Samsungov telefon (Galaxy S24 Ultra), a zatim slijede dva jeftinija Samsunga – A15G i A54 s 1,5 i 1,4 posto udjela na smartphone tržištu. Na osmom mjestu nalazi se iPhone 15 Plus (1,3 posto), dok listu top 10 najprodavanijih uređaja na svijetu zatvaraju još dva Samsungova pametna telefona – Galaxy S24 i A34, od kojih je svaki model zauzeo jedan posto tržišta.

Ovaj popis zanimljiv je po nekoliko stvari. Ovo je prvi put do sada da svih 10 najprodavanijih telefona na svijetu dolaze s podrškom za 5G te je sedam od deset telefona skuplje od 600 dolara, što pokazuje usmjerenost korisnika prema premium segmentu ovog tržišta. Dio korisnika kaže kako su se odlučili na kupovinu skupljih premium uređaja zato što više ne kupuju telefone svake 2 godine, već nove modele kupuju svake 3 ili 4 godine pa žele imati uređaj s naprednim opcijama koji će im trajati godinama. To možemo vidjeti na primjeru Appleovih telefona čija su se sva četiri uređaja posljednje generacije pojavila na ovom popisu, no modeli iz Pro serije prvi put su zaslužni za čak polovinu ukupne Appleove prodaje, što je veliki porast u odnosu na prošlu godinu kada je taj udio iznosio 24 posto.

Kako je riječ o skupljim telefonima s većom prodajnom maržom, jasno je kako u Cookovoj kompaniji mogu biti prilično sretni s takvom situacijom. Također, to je dokaz kako se njihova taktika s kojom svake godine rade sve veću razliku između običnih i Pro modela isplatila. Iz Counterpointa naglašavaju i uspjeh Samsungove serije Galaxy S24 koji djelomično pripisuju činjenici kako je riječ o prvim telefonima s podrškom za generativnu umjetnu inteligenciju, piše Zimo.

Povezani članci