Marx.ba
Iako je Kina okončala dugogodišnji program subvencioniranja električnih vozila, lokalne vlasti i dalje potiču rast industrije putem poreznih olakšica i drugih stimulansa. Ova strategija rezultirala je rastom prodaje električnih vozila od 29 posto u prvih devet mjeseci, čime je Kina potvrdila svoj status najvećeg svjetskog automobilskog tržišta.
Iako su subvencije ukinute, novembar i decembar tradicionalno su snažni mjeseci za kinesko tržište vozila, a analitičari iz Rho Motiona predviđaju još jednu uspješnu godinu za prodaju električnih vozila u 2023. godini.
Uprkos globalnim izazovima, Kina nastavlja prednjačiti u prodaji električnih vozila. Studija istraživačke forme ističe kako su oktpobarske brojke pokazale da je potražnja za električnim vozilima u Kini i dalje snažna, unatoč ukidanju subvencija. Neki stručnjaci vjeruju kako će Kina uspješno održati ovaj pozitivan trend zbog poticajnih mjera koje nude lokalne vlasti.
S druge strane, situacija na evropskom tržištu je nešto složenija. Unatoč porastu prodaje od 26 posto, Njemačka je doživjela smanjenje potražnje nakon ukidanja subvencija u septembru. Kompanije poput Tesle, Mercedes Benza i Volkswagena suočavaju se s izazovima visokih kamatnih stopa i općenito prigušenog tržišta. Analitičari tvrde kako subvencije igraju ključnu ulogu na njemačkom tržištu, budući da se gotovo dvije trećine registriranih vozila koriste u komercijalne svrhe.
Za usporedbu, sjevernoameričko tržište doživljava pravi procvat, s rastom prodaje električnih vozila od impresivnih 78 posto ove godine. Prema procjenama Rho Motiona, i 2023. bit će iznimno snažna godina za to tržište.
Dok tradicionalni proizvođači usvajaju manje ambiciozne planove za povećanje proizvodnje, Tesla zadržava dominantnu poziciju, iako i oni bilježe pad od oko 50 posto u trećem kvartalu ove godine.