Marketing X Business

Globalna prodaja povezanih automobila premašit će 500 miliona od 2024. do 2030.

Marx.ba

(Foto: Flickr)

Nova napredna tehnološka rješenja u automobilskoj industriji zahtijevaju aktivnu, stabilnu mobilnu vezu visoke propusnosti uz nisku latenciju.

Iz 4G-a u 5G

Tokom posljednjeg desetljeća, 4G je bila glavna mobilna povezivost ugrađena u automobil putem NAD modula s fokusom na telematiku, sigurnost i slučajeve upotrebe hitnih poziva. Međutim, slučajevi upotrebe za automobile koji će se pojaviti tokom sljedećeg desetljeća garantirat će 5G povezivost kako bi se zadovoljili novi slučajevi korištenja napredne mobilnosti. Prema najnovijem izvještaju o istraživanju Smart Automotive kompanije Counterpoint o prognozi globalnog povezanog automobila prema tehnologiji, regijama i markama, dva od svaka tri prodana automobila već imaju ugrađenu povezivost i to će porasti na gotovo 100% povezivosti do kraja desetljeća, odnosno do 2030. godine. Kumulativna prodaja automobila s ugrađenim 5G činit će gotovo polovicu ukupnih povezanih automobila prodanih između 2024. i 2030. godine.

Za sada više od 96% povezanih automobila koristi 4G tehnoologiju, dok 5G postupno raste. Viša cijena 5G telematskih uređaja, nedostatak 5G infrastrukture i nedostupnost slučajeva korištenja bili su glavni razlozi za spori rast 5G početkom desetljeća. No, s povećanjem 5G pokrivenosti i uvođenjem L3+ ADAS-a, usvajanje 5G u povezanim automobilima bit će brzo do kraja desetljeća. Dostupnost 5G RedCap-a 2026. godine također će naći primjenu u automobilima nižeg nivao, što će potaknuti usvajanje na masovnom tržištu. Očekivanja su da će do 2030.godine skoro 90% prodanih automobila imati 5G povezivost.

Pet najvećih tržišta

Za sada Njemačka prednjači u pogledu usvajanja povezivosti automobila, ali se očekuje da će Kina postići 100% prodora povezivosti do 2028. godine. Kina bi trebala predvodi globalno tržište prodaje povezanih automobila do 2030. godine, a SAD, Indija, Japan i Njemačka su također tržišta u usponu. Predviđa se da će tih pet najvećih zemalja zajedno činiti više od dvije trećine globalne prodaje povezanih automobila do 2030. godine.

Kina dominira tržištem povezanih automobila, uspon je potaknut brzim usvajanjem električnih vozila, C-V2X i drugih povezanih značajki infotainmenta. Domaći proizvođači električnih vozila kao što su BYD, NIO, Xpeng i Li Auto nastoje se proširiti i na međunarodno tržište.

SAD je drugo po veličini tržištu povezanih automobila u svijetu, rast će prvenstveno biti vođen usvajanjem naprednih sigurnosnih opcija kao što su Vehicle-to-Everything (V2X) komunikacija i Level 2+ autonomija. Telekomunikacijski divovi poput AT&T predvodnici su prostora povezanih automobila, dok konkurenti poput Verizona i T-Mobilea nastoje iskoristiti prilike za prihod kroz značajke kao što su prediktivno održavanje, zakazivanje usluga, daljinska dijagnostika, karte uživo i platforme za sadržaj.

Indija bi trebala ostvariti najbrži rast prodaje povezanih automobila između 2023. i 2030. godine. Indijski proizvođači automobila postupno sustižu svoje međunarodne kolege i poboljšavaju svoje digitalne ponude, piše Autonet.

Povezani članci