Marx.ba
Kineski CATL, najveći svjetski proizvođač baterija za električna vozila, vodio je razgovore s prekomorskim državnim imovinskim fondovima i privatnim uredima superbogatih o prikupljanju fonda od 1,5 milijardi dolara za izgradnju svog globalnog opskrbnog lanca.
Offshore fond omogućio bi CATL-u sa sjedištem u Fujianu, dobavljaču Tesle, Volkswagena i Forda, finansiranje ekosistema kompanija potrebnih za pomoć u širenju proizvodnje u Evropi i drugim stranim tržištima, rekli su anonimni izvori za Financial Times.
Kineska pravila o izravnim ulaganjima u inozemstvo otežavaju CATL-u da ostvari veliki broj međunarodnih ulaganja, unatoč tome što ima 289 milijardi kineskih juana (40 milijardi dolara) gotovine od 31. marta, rekao je jedan od anonimnih sagovornika.
Kao dio kineskog strogog sistema kontrole kapitala, Peking zahtijeva od kompanija da dobiju odobrenje vlade za inozemna direktna ulaganja iznad određenog praga, što je obično mukotrpan i višemjesečni birokratski proces.
Proizvođač baterija planira uložiti oko 15 posto fonda zajedno s globalnim investitorima, objavio je FT, a fond bi prvenstveno ciljao na kompanije koje bi mogle opskrbljivati CATL u Evropi koja pati zbog nedostatka dobavljača.
Fondom od 1,5 milijardi dolara upravljat će Lochpine Capital sa sjedištem u Hong Kongu, koji je osnovan u oktobru 2023. pod imenom CATL Capital, a promijenio je ime u maju.
Prema FT-u, CATL se obratio Mercedes-Benzu i porodicama koje stoje iza drugih proizvođača automobila u vezi s ulaganjem u fond. Mercedes-Benz nije odgovorio na zahtjev za komentar novinarima FT-a.
CATL navodno vodi razgovore s državnim imovinskim fondovima, porodičnim uredima, naftnim i plinskim kompanijama i evropskim proizvođačima o potencijalnim ulaganjima.
– Svrha fonda je olakšati globalnu energetsku tranziciju uz podršku partnera istomišljenika iz cijelog svijeta, objavio je CATL, dodajući da je “namjera prikupiti kapital uglavnom od inozemnih ulagača”.
Zanimljivo je da se CATL širi u Evropi dok napetosti između Pekinga i Washingtona ugrožavaju njegove planove rasta u Sjevernoj Americi. Podsjećamo da je u decembru kompanija uzvratila optužbama da predstavlja prijetnju nacionalnoj sigurnosti, nakon što je američka komunalna kompanija Duke Energy isključila CATL baterije instalirane u bazi marinaca Sjeverne Karoline.
Cilj fonda je “izgraditi opskrbne lance izvan Kine, čak i uz sve geopolitičke barijere”, rekao je FT-u jedan od članova fonda.
Američki zakonodavci, uključujući republikanskog senatora Marca Rubia, prošle su godine tvrdili da je proizvođač baterija blizak kineskom političkom vodstvu.
U martu je osnivač i izvršni direktor CATL-a Robin Zeng rekao za FT da je “kao nekakva šala” sugerirati da baterije predstavljaju sigurnosni rizik.
– Baterije su poput kamenja ili cigle, kupujete ih da biste izgradili kuću… kako cigle mogu špijunirati, upitao se Zeng.
Kompanija je držala 37 posto udjela u svjetskom tržištu baterija za električna vozila prošle godine, prema konsultantskoj kući SNE Research sa sjedištem u Južnoj Koreji, i gradi novu tvornicu baterija u Mađarskoj vrijednu 7,3 milijarde eura, koja bi trebala biti puštena u rad 2025. godine.
CATL je prošle godine odustao od velike prodaje udjela u Švicarskoj nakon što su kineski regulatori izrazili zabrinutost oko tog procesa. Kineski proizvođač baterija prilično brzo raste specijalizirajući se za jeftinije litij željezo fosfatne (LFP) baterije, a anonimni izvori rekli su da bi potencijalna ulaganja fonda mogla biti usmjerena i prema rudarenju. Naravno, to ne bi nikoga začudilo, s obzirom da je CATL već sada veliki dioničar kineskog rudara CMOC-a.
Plan proizvođača baterija za širenje u Evropi dolazi u trenutku kada Bruxelles planira tarife za električna vozila uvezena iz Kine, što je potez za koji analitičari kažu da bi potaknuo više lokalne proizvodnje kineskih proizvođača automobila. Najveći kineski proizvođač električnih vozila BYD također gradi tvornicu u Mađarskoj.
– (Auto) opskrbni lanac poprima oblik u Mađarskoj, koja je sada vrlo važna utvrda, rekao je Yale Zhang, direktor konsultantske kompanije Automotive Foresight sa sjedištem u Šangaju, prenosi Lider.