Marketing X Business

Nakon uspješne 2023. Porsche AG u ulazi svoju najveću godinu lansiranja proizvoda

N. D.

(Izvor: Porsche)

Porsche AG je završio vrlo uspješnu finansijsku godinu 2023. i planira najveću godinu lansiranja proizvoda u historiji kompanije 2024. Sa četiri nova lansiranja u linijama modela Panamera, Macan, Taycan i 911, proizvođač sportskih automobila će nastaviti da ubrzava u 2025.

– Imali smo snažnu finansijsku godinu. 2024. će biti godina lansiranja proizvoda za Porsche – više nego bilo koja godina u našoj historiji. Na cestu ćemo predstaviti razne uzbudljive sportske automobile, koji će oduševiti naše kupce širom svijeta. Ovo će nam pustiti vjetar u leđa u godinama koje dolaze, kaže predsjednik Izvršnog odbora Oliver Blume.

Prihod od prodaje grupe iznosio je 40,5 milijardi eura u 2023. To je povećanje od 7,7 posto (prethodna godina: 37,6 milijardi eura). Operativna dobit grupe porasla je za 7,6 posto na 7,3 milijarde eura (prethodna godina: 6,8 milijardi eura). Operativni povrat od prodaje Grupe ostao je stabilan na 18,0 posto – uprkos poremećajima u globalnim lancima nabavke, značajnoj inflaciji i izuzetno visokim ulaganjima u digitalizaciju, portfelje proizvoda i inovacija, te iskustvo brenda.

– Naši snažni rezultati su rezultat velike potražnje za našim atraktivnim proizvodima i naše stroge discipline troškova, kaže Lutz Meschke, zamjenik predsjednika Izvršnog odbora i član odbora za finansije i IT.

Neto novčani tok automobilske industrije u finansijskoj 2023. godini iznosio je 4,0 milijardi eura (prethodna godina: 3,9 milijardi eura). Porsche je visoko profitabilan i ispunio je svoje ambiciozne prognoze.

– Porsche je 2023. godine dokazao da smo otporni, visoko profitabilni i finansijski robusni čak i u nestabilnim vremenima. I imamo koristi od još bolje izbalansirane strukture prodaje nego u prošlosti. Na osnovu toga postavljamo temelje u 2024. za leteći početak 2025. Naš fokus ostaje na održivom uspjehu kompanije. Naši kupci i zaposleni, kompanija i naši dioničari imaju koristi, poručuje Meschke.

U fiskalnoj 2023. godini zarada po običnoj donici iznosila je 5,66 eura, a zarada po preferencijalnoj dionici 5,67 eura. U skladu sa dosadašnjom politikom dividendi, Izvršni odbor i Nadzorni odbor godišnje skupštine predložit će isplatu dividende u iznosu od 2,1 milijardu eura za fiskalnu 2023. godinu. To iznosi više od 40 posto neto dobiti Grupe nakon oporezivanja i 2,30 eura po običnoj dionici i 2,31 eura po preferencijalnoj dionici. Srednjoročno, Porsche planira podijeliti 50 posto neto prihoda Grupe nakon oporezivanja dioničarima.

Na ovoj stabilnoj osnovi, Porsche ima za cilj da u ovoj godini lansiranja proizvoda na tržište izbaci najmanje četiri nove ili značajno revidirane linije modela.

Počinje s trećom generacijom Panamere. Luksuzna limuzina naglašava svoj sportski karakter sa još snažnijim pogonskim sklopovima. Temeljno moderniziran koncept upravljanja i brojne inovativne tehnologije dodatno izoštravaju njegov profil. To uključuje novi Porsche Active Ride ovjes. Kombinira znatno viši nivo udobnosti sa sportskim voznim karakteristikama po kojima je Porsche poznat.

Sljedeća generacija potpuno električnog sportskog automobila Taycan kreće u prodaju na proljeće. Nova verzija ima više snage, veći domet, brže ubrzava i puni se za kraće vrijeme uz veću stabilnost. Taycan Turbo GT također je proslavio svoju svjetsku premijeru. Njime Porsche po prvi put prenosi svoju GT tradiciju u doba električne energije – s maksimalnom brzinom od 305 km/h, do 815 kW (1108 KS, Taycan Turbo GT (WLTP): Kombinirana potrošnja električne energije: 21,6 – 20,7 kWh/100 km; Kombinovana emisija CO₂: 0 g/km; CO₂ klasa: A; Status 03/2024) i vrijeme od 0 do 100 km/h od 2,2 sekunde.

U drugoj polovini godine, druga generacija Porsche Macana pridružit će se liniji u potpuno električnom obliku. On će se proizvoditi u Leipzigu zajedno sa svojim sestrinskim modelom ICE, koji će i dalje biti u ponudi. Potražnja kupaca se vrlo pozitivno razvila od otvaranja knjiga narudžbi.

Nadogradnja proizvoda 911 planirana je za rano ljeto – uključujući hibridni pogon visokih performansi.

– Još jednom primenjujemo tehnologiju u serijskim modelima koje smo izvukli iz sveta motosporta. I naši kupci se mogu radovati daljnjim tehnološkim inovacijama na istoj liniji, kaže Blume.

Povezani članci