automobili.ba/Š.M
U Kini, kao dio promocije, Volkswagen prodaje električni model ID.3 za protuvrijednost od 30.000 KM. To nije puno više od najjeftinijih malih gradskih automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem u Bosni i Hercegovini I više od dva i po puta manje nego što koštaju najjeftinije verzije ovog modela u Bosni i Hercegovini.
Zašto su u BiH visoke cijene?
Mnogi europski vozači kineske automobile još uvijek ne shvataju ozbiljno, ali evropske automobilske kompanije veoma ozbiljno prate kinesko tržište koje je veće od evropskog i koje se brže razvija. U mnogim područjima vezanim za automobilsku industriju, kineske kompanije smatraju se svjetskim liderima. Za globalne igrače ključno je uporište u Kini.
Već više od dvije godine Volkswagen s prosječnim uspjehom pokušava ući na kinesko automobilsko tržište sa svojim električnim automobilima, uključujući Volkswagen ID.3. Do sada, iza Tesle i nekoliko kineskih marki, poput Wulinga, BYD-a, GAC-a ili Changana, radi prilično loše, u prvom tromjesečju 2023. model ID.3 nije stigao ni među deset najprodavanijih električnih automobila u Kini.
Nedavno se ipak Volkswagen odlučio intenzivnije boriti za domaće tržište, čineći to kao što su to Kinezi desetljećima činili na drugim tržištima – odnosno nudeći svoj proizvod po vrlo atraktivnoj cijeni. Koliko? Iz evropske perspektive, čak i osnovna cijena ovog modela, koja iznosi otprilike 40,000 KM čini se izuzetno isplativo. No, nije to ništa u odnosu na akcijsku cijenu koja će vrijediti do kraja jula. Sada se u Kini ovaj automobil može naručiti za iznos koji je ekvivalentan otprilike 30,000 KM. Podsjetimo, radi se o modelu koji se na Evropskom tržištu prodaje za protuvrijednost od otprilike 87,000 KM i to u osnovnoj verziji.
Gigantske razlike u cijenama između verzije modela ID.3 koja se prodaje u Kini i one koja se nudi u Europi izazvale su popriličnu pomutnju između ostalih u Njemačkoj. Na domaćem tržištu Volkswagen ID.3 nudi se po cijenama od 39.950 eura (bez subvencija), u Kini za cca. 24.000 eura jeftinije. Njemački novinari zamolili su predstavnike koncerna da objasne zašto nastaju tako velike razlike u cijenama.
Glasnogovornica Volkswagena objašnjava da je to rezultat mnogo različitih faktora, uključujući niže troškove proizvodnje koji su, između ostalog, rezultat jeftinije energije, te činjenice da su ti automobili gotovo 100% pravljeni od lokalno proizvedenih komponenti. To znači da gotovo svi poddobavljači i kooperanti koncerna proizvode u Kini, što smanjuje troškove transporta. Oprema kineske verzije također treba biti “prilagođena zahtjevima kineskog tržišta”. Niži troškovi rada također imaju uticaja na konačnu cijenu.