N. D.
Oglašavanje i marketing nisu isto. Ako mislite da jesu, ne brinite, niste sami. Zamislite da kafu i kofein tretiramo kao sinonime. Naravno, oni su povezani, ali nisu sasvim isti. Baš kao što je kofein dio kafe, oglašavanje je samo dio šireg marketinškog kolača.
Marketing je velika slika – velika strategija. To je duga igra, počevši od razumijevanja onoga što potrošači žele isporučiti taj proizvod. To je istraživanje, razvoj proizvoda, strategija cijena, distribucija – u suštini, sve ono što dovodi proizvod u ruke (i umove) kupaca. Razmišljajte o tome kao o ideji iza kulisa brenda.
S druge strane, oglašavanje je frontmen – blještavi aspekt marketinga koji privlači pažnju. Radi se o plasiranju proizvoda tamo, obično putem plaćenih kanala, s ciljem da ljudi to primjete. To je jedan od alata koje marketing koristi, ali ne i jedini. Da je marketing planer zabave, reklama bi bila DJ koji osigurava da svi plešu.
Zaronimo dublje u marketing. Počinje istraživanjem – šta ljudi žele, šta im treba i kako vaš posao može biti odgovor? Na osnovu ovog uvida, marketinški timovi kreiraju proizvod, odlučuju o njegovoj cijeni, smišljaju gdje i kako će se prodavati i – konačno – kako će se promovirati. Ovdje dolazi do izražaja oglašavanje.
Marketing takođe ima dugoročniji fokus. Radi se o izgradnji lojalnosti brendu, njegovanju odnosa s kupcima i ostanku relevantnosti na tržištu koje se stalno razvija. Možda nećete ni shvatati da vam se reklamira kada vidite sadržaj koji eksplicitno ne prodaje nešto – poput posta na blogu brenda ili angažmana na društvenim mrežama. Sve je to dio većeg, suptilnijeg marketinškog napora.
Oglašavanje je mnogo direktnije. Radi se o privlačenju pažnje, glasno i jasno. Bilbordi, TV spotovi, online baneri, sponzorisani postovi – sve to spada u oglašavanje. To je mjesto gdje brendovi pokazuju šta su dobili u što kraćem vremenu.
Poruka je jasna: Kupite ovo sada. Evo gdje dolazi do nijanse: oglašavanje prodaje, marketing gradi. Dok se oglašavanje fokusira na kratkoročne rezultate (prodaja, klikovi, potencijalni klijenti), marketing igra dugu igru tako što oblikuje percepciju kupaca, gradi vrijednost brenda i njeguje odnose.
VEZANO
Brige o privatnosti stoje na putu personalizacije AI u iskustvenom marketingu