Marx.ba

Shein, kineski gigant brze mode, ove sedmice se našao u problemima zbog navodne upotrebe manipulativnih marketinških taktika.
Evropska organizacija potrošača (BEUC), sastavljena od 25 članova iz 21 zemlje, optužila je Shein za korištenje tehnika “mračnog marketinga” za koje kaže da su osmišljene da vrše pritisak na kupce na impulsivne kupovine.
Ali šta je tačno mračni marketing? Iako većina kupaca prije nije čula termin “mračni marketing”, možda vam je taj koncept poznatiji ako se bavite marketingom online trgovine. Izraz mračni marketing, ili mračni obrasci, odnosi se na tehnike koje imaju za cilj prevariti ili prisiliti kupce na kupovinu igrajući se emocijama.
BEUC je posebno kritizirao Shein zbog navodnog korištenja taktika poput lažnih tajmera za odbrojavanje i poruka o niskim zalihama, dosađivanja kupcima, stvaranja traha od propuštanja i prisiljavanja na registraciju na web stranici s unaprijed označenim poljima za prijavu.
Uobičajeni primjeri mračnih obrazaca uključuju:
Unaprijed označene kućice
One automatski uključuju korisnike u dodatne naknade, pretplate ili biltene, osim ako se ručno ne odznače, varajući ih da plate više ili predaju lične podatke.
Zbunjujući tokovi plaćanja
Složena ili obmanjujuća navigacija tokom plaćanja otežava pregled ili promjenu kupovina, što često dovodi do slučajnih kupovina.
Jezik koji izaziva osjećaj krivice
Osjećaji poput „Ne propustite“ ili „Bit će nam žao ako odete“, emocionalno pritiskaju korisnike da završe kupovinu.
Lažna oskudica
Laganje o nivoima zaliha, npr. „Ostala su samo 2!“ ili korištenje lažnog tajmera za odbrojavanje stvara lažni osjećaj hitnosti, gurajući korisnike u impulsivne kupovine.