Marx.ba
U današnjem svijetu koji se brzo razvija, preduzeća se suočavaju sa savršenom olujom – rastućim očekivanjima kupaca, nedostatkom talenata i ekonomskim turbulencijama. Polje za igru nije ujednačeno – dok se naslijeđene organizacije bore da se prilagode, okretni startupi koriste vrhunsku tehnologiju kako bi poremetili industrije.
Za etablirane igrače, digitalna transformacija nije samo opcija – ona je spas. Međutim, čak i uz najdetaljnije mape puta i najbolje namjere, poslovna transformacija nije zagarantovan uspjeh. U stvari, oko 70 posto ovih projekata ne daje pozitivne rezultate – nešto što je već koštalo preko 2,3 triliona dolara na globalnom nivou.
Rano prihvatanje je ključno, ali ga je teško postići kada zainteresovane strane ne vide opipljive rezultate u početnim fazama projekta. Stoga, oni koji žele da poduzmu projekte transformacije moraju tražiti tehnologije i tehnike koje će im omogućiti da ostvare dugoročne ambicije kao i prve brze pobjede. Ovo bi moglo izazvati više uzbuđenja oko transformacije – kako interno tako i eksterno – i na kraju pomoći da se spriječi budući neuspjeh.
Marketing Tech: Izmjena igre za poslovnu transformaciju
Poslovni lideri su često pod strogim nadzorom kada je u pitanju opravdanje ulaganja u marketinške tehnologije, čak i one koje pomažu preduzećima da bolje razumiju svoje klijente. Interno zagovaranje kupovine može biti nezgodno, jer neki dionici pogrešno gledaju na marketing kao na teret troškova, a ne kao generator prihoda. Međutim, ovaj zastarjeli način razmišljanja nije u skladu s današnjom stvarnošću.
Kao što je marketing postao ključni pokretač poslovne strategije, marketinške tehnologije se pojavljuju kao ključna komponenta poslovne transformacije. Podaci i uvidi koje pružaju marketinški alati sljedeće generacije, zajedno s tehnikama kao što je uređenje tržišta, omogućavaju preduzećima da iscrtaju dugoročne ciljeve, kao i da efikasno odgovore na trenutne promjene tržišta.
Zašto su podaci kamen temeljac transformacije
Nijedna dobra odluka se ne donosi bez podataka. Svako preduzeće koje posluje u današnjem digitalnom svijetu zna svoju vrijednost. Međutim, uprkos tome, nedavno istraživanje je otkrilo da samo polovina (51%) preduzeća vjeruje da su svoje podatke postavili na način koji im omogućava da maksimalno iskoriste svoje uvide u klijente.
U današnjem pejzažu margine i male greške su skupe. Poznavanje vaše publike iznutra prema van bi mogla biti razlika između transformacije koja raste i one koja posrće. Zbog toga bi uvidi vođeni podacima vođeni ljudima trebali biti vodeća snaga iza svake poslovne transformacije. Često su marketinški timovi svjetlosnim godinama ispred kada treba koristiti takve uvide. To je zato što njihov uspjeh zavisi od toga što tačno znaju šta tjera kupce na kucanje. Na kraju krajeva, uspjeh kampanje ovisi o razumijevanju ljudi do kojih pokušava doći.
Uvidi vođeni podacima u ljudsko ponašanje koje već koristi marketing mogu informisati širu strategiju transformacije poslovanja i pomoći preduzećima da predvide buduće trendove, efikasnije izrade strategiju i budu proaktivniji u zadovoljavanju potreba svoje publike. Zamislite globalnog modnog trgovca koji se bori da ostane konkurentan na tržištu koje se brzo mijenja. Koristeći marketinške podatke, kompanija identifikuje da rastući segment njene publike daje prioritet održivim i etičkim proizvodima.
Marketinški timovi mogu koristiti ove uvide za izradu visoko ciljanih kampanja koje naglašavaju ekološki prihvatljive prakse brenda i nove održive linije proizvoda. Ali uticaj podataka tu ne prestaje. Ti isti uvidi mogu pokrenuti širu poslovnu transformaciju – mogu biti katalizator za restrukturiranje lanca opskrbe organizacije kako bi se uskladili sa zahtjevima održivosti, uvođenjem programa recikliranja i pružanjem veće transparentnosti u pogledu izvora materijala. Kao rezultat toga, ne samo da će porast lojalnosti kupaca, već će trgovac na malo pridobiti i novu, ekološki osviještenu publiku, udvostručavajući svoj prihod u ovoj kategoriji u roku od dvije godine.
Izgradnja agilnosti kroz marketinške tehnologije: Strategije za uspjeh
Tržišta su nestabilna i ono što je relevantno danas možda neće biti sutra. Preduzeća bi trebala usvojiti pristup „agilne otpornosti“ kako bi bila bolje pripremljena za sve što slijedi. To znači dizajniranje fleksibilnih okvira koji će omogućiti ponovnu kalibraciju kako se pojavljuju novi podaci i uvidi, ostajući usklađeni s dugoročnim ciljevima, a i dalje biti u mogućnosti odgovoriti na trenutne promjene. Integracijom marketinških tehnologija kao što su Customer Data Platforms (CDP), sa umjetnom inteligencijom i alatima za mašinsko učenje, poslovni lideri mogu analizirati u realnom vremenu i predvidjeti buduće, strukturirane i nestrukturirane podatke u velikom obimu. Ovi alati olakšavaju nego ikad da preduprede promjene ponašanja potrošača i planiraju gdje, kada i na što će kupci potrošiti novac. To omogućava poslovnim liderima da postanu planeri scenarija, predviđajući promjene na tržištu i preduhitrivši sljedeće poteze konkurenata, kako bi kreirali strategije poslovne transformacije koje su usmjerene, ali i agilne.
Slično, kroz planiranje scenarija i uređenje tržišta, preduzeća mogu biti spremna da reaguju ako se konkurenti presele na nova tržišta i prostore. Dinamičan pogled na tržište ne samo da postavlja jaku osnovu za buduće kampanje, već i održava zamah u inicijativama za transformaciju. Na primjer, planiranje scenarija može se uključiti u pristup koji se vraća u budućnost, počevši od jasne vizije onoga što posao treba da postane na duge staze, a zatim definiranjem opipljivih koraka potrebnih da se to postigne. Ovo održava svaku inicijativu transformacije usklađenom s krajnjim ciljem, čak i kada se tržišni uslovi mijenjaju. Kako se pojavljuju nove tehnologije, tako se pojavljuju i novi načini praćenja uspjeha.
Lideri koji poduzimaju projekte poslovne transformacije trebali bi ostati radoznali i gledati dalje od tradicionalnih metrika. Na primjer, modeli atribucije koje tradicionalno koriste marketinški stručnjaci mogu se koristiti za praćenje koji se kanali pokazuju najefikasnijim ili za analizu odljeva. Čak je moguće u ove modele ugraditi informacije u stvarnom vremenu – kao što su vremenski obrasci i geopolitički podaci, kako bi se izgradio holističkiji pogled. Na primjer, brend sladoleda bi mogao odlučiti da uključi podatke o vremenskim obrascima. To bi im omogućilo da predvide gdje i kada će biti sljedeći skok potražnje i osigurati da zalihe i marketinški materijali mogu biti proaktivno usmjereni na prava mjesta u pravo vrijeme.
Osigurajte da su sve odluke vođene podacima
Nema sumnje da je promjena na pomolu – a projekti poslovne transformacije će biti u velikoj mjeri zastupljeni za preduzeća svih oblika i veličina koji idu naprijed – sa skoro dva od tri preduzeća koja vjeruju da će barem polovica njihovih budućih prihoda dolaziti od ponuda koje još nisu u njihovom portfelju. Međutim, važno je prepoznati da je poslovna transformacija stalan proces. To je putovanje u kojem kompanije nastoje bolje razumjeti potrebe svoje publike, a ne konačno odredište.
Budućnost pripada preduzećima koja se usude da evoluiraju. Spajanjem odvažne vizije sa agilnim izvršenjem i dopuštanjem podacima da vode put, organizacije mogu otključati novu eru transformacije – onu koja je otporna koliko i revolucionarna.
VEZANO
Prilika koja se ne propušta: Topcom Marketing Masterclass sa Petrom Vasićem