Marketing X Business

Posjedujete li to: Faktor koji daleko najviše utječe na naše zadovoljstvo poslom

Marx.ba

(Izvor: Resume Coach)

Postoji šest glavnih faktora koji utječu na zadovoljstvo poslom.

Prvi je SVRHA. Osjećaj svrhe u našem poslu ima veliki utjecaj na naše zadovoljstvo poslom. Moramo moći odrediti smisao i svrhu svog radnog mjesta kako bismo bili sretni.

Drugi je MENADŽMENT. Menadžeri utječu na naše radne uvjete, od specifičnih zadataka koje dobivamo do komunikacijske kulture koju provode.

Osjećaj da imamo UTJECAJ na to kako, kada i s kime ćemo izvršiti neki zadatak podiže nivo zadovoljstva poslom.

POSTIGNUĆA bilo lična ili zajednička, uspješno obavljeni projekti i završeni zadaci čine nas sretnijima na radnom mjestu.

Jako je važna i RAVNOTEŽA između vremena koje posvećujemo poslu i vremena koje nam ostaje za privatni. Kako na poslu često provodimo više vremena nego s porodicom, kvalitet odnosa koje imamo s KOLEGAMA na poslu ima direktan utjecaj na naše zadovoljstvo poslom.

Jesu li svi faktori jednako važni? Utječu li u istoj mjeri na zadovoljstvo poslom? Odgovor je – ne, piže Živim.

Faktor koji daleko najviše utječe na zadovoljstvo poslom je osjećaj da naš posao ima svrhu. Dvostruko slabiji utjecaj ima management, zatim ostali faktori dok zadovoljstvo kolegama čini tek desetinu utjecaja kojeg čini svrha, pokazala su istraživanja.

To znači da ako osvijestimo svrhu koju ima naš posao ili pronađemo posao koji predstavlja našu svrhu koristimo faktor s najvećim utjecajem na našu životnu sreću. Promjena posla radi poticajnijeg menadžmenta ili simpatičnih kolega neće imati toliki utjecaj kao pronalazak svrhe.

Kako spoznaja o važnosti svrhe može biti korisna poslodavcima? Ako poslodavci uspješno prenesu sve koristi koje poslovanje njihove firme čini za zajednicu, te takve informacije komunicira internom komunikacijom, izravno utječe na osvještavanje svrhe firme. Proizvodite, distribuirate ili promovirate proizvode koji koriste ljudima? Pozovite zadovoljne korisnike da direktno kažu vašim zaposlenicima koliko su im proizvodi promijenili život. Mogu se dogoditi čudesni preokreti nabolje i streloviti rast zadovoljstva poslom.

Imate li loše vijesti za svoje zaposlenike (smanjenje plaća ili neke druge mjere štednje), ako zaposlenicima objasnite višu svrhu takvih mjera (npr. time će se sačuvati vaša radna mjesta), ova će mjera biti prihvaćena puno blaže i s manje negodovanja. Ako zaposleniku pojasnite koliko značajno pridonosi cjelokupnoj firmi svojim učinkom i vidi širi pozitivan utjecaj, to će sigurno djelovati na veće zadovoljstvo poslom.

Kako spoznaja o važnosti svrhe može biti korisna svim pojedincima? Ako u poslu kojim se bavite doista ne možete naći svrhu, pokušajte je naći u svojim hobijima. No ako i ta mjera ne unese promjenu i dalje osjećate nezadovoljstvo svojim životom, definirajte svoju životnu svrhu i slijedite je.