Marketing X Business

Poslovne odluke: Šta je oportunitetni trošak

Marx.ba

(Izvor: Adobe Stock)

Da li ste nekada bili u situaciji kada ste morali da birate? Sigurno jeste. Ako ste se našli u poziciji da imate više ponuda, da li za neko ulaganje, ili pak možda za posao, i od toga ste izabrali jedan koji je vama djelovao najpametnije, vi ste svojom odlukom stvorili oportunitetni trošak.

Trošak propuštene prilike, kako se drugačije zove, predstavlja vrijednost određenog dobra nasuprot drugog, odnosno razliku koja za nas predstavlja trošak.

Kada je u pitanju oportunitetni trošak, to ne znači da vama novac “odlazi” iz džepa, već razliku između novca koji imate sada, i koji biste imali da ste donijeli drugačiju odluku u određenom trenutku.

Evo šta kaže primjer: Trenutno ste na prekretnici života, i morate da odlučite da li želite da prihvatite ponudu druge kompanije, koja vam nudi 1.000 eura mjesečno, dok vi sada zarađujete 700 eura.

Na kraju, zbog ličnih razloga, odustanete od nove kompanije i odlučite da ostanete na mjestu gdje već radite, i tako vaš oportunitentni trošak iznosi 300 eura mjesečno, odnosno 3.600 eura godišnje.

Vi niste doslovno “izgubili” novac iz džepa, ali da ste donijeli drugačiju poslovnu odluku, sada bi svakako imali više novca, a samim tim i veću kupovnu moć, i upravo je ta razlika oportunitetni trošak.

Povezani članci