Marx.ba
Pilot projekt u Japanu testirat će izvedivost i isplativost rješenja koje bi bežično punilo baterije električnih automobila u kratkim razdobljima čekanja da se upali zeleno svjetlo na semaforu.
Sa Univerziteta u Tokiju, u saradnji s nekoliko kompanija i drugih institucija, stiže vijest o neobičnoj inovaciji – ssitemu za bežično punjenje automobila, koji bi se ugrađivao u cestu, neposredno ispred semafora. Tamo bi se ukopale posebne zavojnice sa senzorima, sposobne otkriti kada se nad njima nađe automobil s kompatibilnom tehnologijom. U slučaju da se on zaustavi iznad punjača, dok vozač čeka na paljenje zelenog svjetla na semaforu, baterija njegovog automobila bi se punila.
Takav bi ssitem omogućio brzo induktivno punjenje baterija, pa bi samo 10 sekundi čekanja na semaforu bilo dovoljno da se baterija vozila napuni za jedan kilometar vožnje. Čekanje od minute dodalo bi bateriji dovoljno energije za povećanje dosega od 6 kilometara.
Kad je riječ o prednostima sistema, njegovi tvorci kažu da bi on omogućio gradskim vozilima ugradnju manjih baterija, uz nadopunjavanje “na svakom uglu”. Bio bi prilagođen potpuno električnim i plug-in hibridnim vozilima, automatski bi prepoznavao kada treba otići u “stand by” kako ne bi trošio previše energije, a takvo punjenje ne bi zahtijevalo dugo zaustavljanje na punionici.
S druge strane, nekoliko je jasnih nedostataka ove ideje. Prije svega, indukcijsko bežično punjenje nije efikasno kao ono koje se obavlja priključnim kabelom, vozilo je na cesti potrebno zaustaviti na idealnom mjestu za punjenje (što nije uvijek izvedivo u realnom okruženju), a vjerovatno bi troškovi ugradnje ovakvih punjača širom gradova bili vrlo visoki.
Kako bilo, japanski grad Kashiwa u tehnološkoj četvrti Kashiwa-no-ha Smart City testirat će ovu tehnologiju od marta sljedeće godine. Test će pokazati koliko je sistem zaista efikasan i koristan u praksi, a pokusno razdoblje trajat će godinu dana.