Marx.ba
Kineski Geely je predstavio novu litijum-željezo-fosfatnu bateriju, za koju kaže da će omogućiti ukupan domet vožnje do milion kilometara i trajati do 50 godina.
Također se puni brže, bolje radi u hladnim okruženjima i može da izdrži ozbiljne udare. Nova baterija, poznata kao “Short blade”, ima poboljšanu gustinu energije i bezbjednost.
Koristi višeelementne elektrodne materijale da značajno smanji brzinu unutrašnje hemijske reakcije, što je, kako tvrdi kompanija, jedan od glavnih razloga zašto ovaj novi tip baterije može da ponudi produženi vijek trajanja.
Kineski proizvođač automobila kaže da se baterija može napuniti 3.500 puta, što odgovara vožnji od čak milion kilometara, a sve uz minimalan utjecaj na domet baterije.
Ne samo da će produženi korisni vijek podići vrednost polovnih električnih vozila, već će, tvrdi Geely, smanjiti emisiju ugljenika za više od 80.000 tona godišnje. Ćelija ima kapacitet od 192 Wh/kg i približno je 40% kraća od konkurentske “Blade” baterije.
Novoj bateriji je trebalo samo 17 minuta i 4 sekunde da se napuni. Pored toga, na temperaturama od -30 ° C, baterija je zadržala 90,54% svog kapaciteta.
Geely je posebno ponosan na to koliko je baterija bezbjedna. Ako je ćelija probušena, sloj aluminijumske folije će se automatski spojiti u dijafragmu baterije kako bi stvorio izolacioni sloj, sprječavajući kratke spojeve i toplotne udare.
Tokom testiranja, baterija je probušena sa osam čeličnih igala od 5 mm istovremeno i ostavljena da stoji sat vremena, bez štetnih efekata. Geely je također gađao bateriju metkom od 5,8 mm i ona se nije zapalila.
Testiranje se tu nije zaustavilo. Nova baterija je također potopljena u morsku vodu, bačena u vatru, smještena u izuzetno hladno okruženje, udarena sa strane, smrskana teretom od 26 tona…