N. Demirović
Porsche Taycan prvi, električni model ove kompanije, već je našao mjesto i na našem tržištu.
Kada gledate Porsche Taycan, on se otkriva osmijehom koji izražava potpuno oduševljenje. Ili porivom za slobodom, za volanom novog Taycan Cross Turismo modela koji se može koristiti čak i kada ste udaljeni od svakodnevnog života, kažu iz Porschea.
U Frankfurtu je ugledao svjetlost dana u jesen 2019. godine. Porsche Taycan prvi, električni model ove kompanije, a već je našao mjesto i na našem tržištu.
Karakteristična Porsche linija i dalje je prisutna i utjecaj prethodnih modela je jasno vidljiv, ali Taycan posjeduje dosta futurističkih detalja koji čine da ovaj auto izgleda kao da je došao iz budućnosti. Tome najviše doprinose prelijepi LED farovi koji izgledaju kao najnovije tehnološko remek djelo i koje čine da ovaj auto pruža fenomenalno osvjetljenje, ali i da bude vidljiv na putu.
Osim modernim dizajnom i impresivnim performansama, Taycan privlači kupce i inovativnim interijerom u kojem se nalazi čak 5 zaslona. Ispred vozača je tako 16,8-inčni digitalni kokpit s različitim prikazima (Classic, Map, Full Map, Pure), dok centralni dio krasi 10,9-inčni zaslon infotainment sistem i dodatni zaslon na kojem se upravlja funkcijama klime i sjedištima, a dostupan i poseban zaslon za suvozača koji je još veći od onog u sredini. Putnicima nazad također mogu uživati u dodatnom, petom zaslonu.
Mnogo toga nudi Taycan i jasno je da se ne radi o tek običnom automobilu. Iako je konceptom i dizajnom sličan modelu Panamera, Taycan je niži i širi. Vozač ima odličnu preglednost i pogled koji pomalo podsjeća na onaj iz modela 911.
S druge strane, aplikacije poput Porsche Charginga ili PlugSharea uveliko će vam pomoći u pronalasku, provjeri statusa i dostupnosti, registraciji i plaćanju struje na javnim punionicama bilo gdje u svijetu.
Što se performansi tiče, Taycan je također punokrvni Porsche – snažan i brz te mu do 100 km/h treba samo 2,8 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 260 km/h. Snaga dva električna motora iznosi 616 KS, ali u “launch control” modu ona iznosi 670 KS, odnosno 750 KS za model Turbo S.
U njemačkoj kompaniji veliku pažnju posvetili su i bateriji – 93,4 kWh baterija trebala bi prema WLTP standardu izdržati do 450 kilometara vožnje prije zaustavljanja na punionici, a na brzim punionicama baterija se od 5 do 80 posto može napuniti za samo 23 minute.
U Porscheu su još prilikom predstavljanja posebno naglasili sportsku dušu njihovog prvog potpuno električnog automobila – u svakom aspektu, od ubrzavanja, usporavanja, ulaska i izlaska u zavoj… Kako kažu, osjećaj je uvijek kao da ste u sportskom automobilu i upravo je u tome razlika između Taycana i ostalih električnih vozila.
Koliko vam je želja da vas zapaze stvar je individualna, ali u ovoj zvijeri sigurno nećete promaći pogledima prolaznika i drugih vozača.
Taycan se prodaje u više verzija i na bh. tržištu, a trenutni raspon cijena je od nešto više od 190.000 KM, do 399.000 KM sa PDV-om.