Marx.ba
Plan Evropske komisije s Euro 7 emisijskom normom za nova vozila bio je dodatno ograničiti emisije štetnih plinova. Implementacija je trebala biti 2025. godine, a Euro 7 bi do 2035. godine trebao smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila i kombija za 35 posto u usporedbi s Euro 6 normom, te za 56 posto u usporedbi s Euro 6 normom za autobuse i kamione.
Istodobno, čestice iz ispušnih cijevi iz automobila i kombija smanjile bi se za 13 posto te 39 posto iz autobusa i kamiona, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27 posto, piše revija HAK.
Sada je, čini se, Evropsko vijeće popustilo pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6. Pomaka u emisijama neće biti, ali, s druge strane, čini se da kupci ekonomičnijih automobila ne moraju brinuti.
Naime, s Euro 7 normom automobili poput Dacije Sandero, VW Pola i Renault Clija poskupjeli bi do 5.000 eura (zbog novih tehnologija). Sada je taj rast cijena je onemogućen, ali uz cijenu koju nose više emisije štetnih plinova i sitnih čestica.
Autocar javlja da će zbog novih relaksiranih propisa preživjeti i 2,9-litreni V6 motor iz Alfa Romea, koji pogoni Giuliju i Stelvio Quadrifoglio, a razvija 505 KS. Očekuje se i niz sličnih objava drugih proizvođača automobila ovih dana.