N. D.
Njemačka bi mogla izgubiti status velesile automobilske industrije, a najveća prijetnja dolazi iz Kine. Uz poznate evropske kompanije, poput Volkswagena i Mercedesa, na ovogodišnjem velikom sajmu automobila IAA Mobility, u Munchenu, stiglo je čak 41 posto izlagača iz azijskih zemalja. Popis kineskih kompanija od 2021. više se nego udvostručio.
Njemačko udruženje automobilske industrije (VDA) ključnim problemima smatra prekomjernu regulativu, spore političke odluke i nepostojanje pravnog okvira za pitanja, poput umjetne inteligencije. Od države traže da privremeno subvencionira cijenu električne energije, kako bi, ne samo spriječila odlazak proizvođača baterija i poluvodiča iz Njemačke, nego i privukla strane kompanije. Vlada je, pak, kompanijama najavila porezno rasterećenje u visini 32 milijarde eura u iduće četiri godine.
Proizvođačima automobila dodatni problem stvaraju planovi Evropske unije da do 2035. postupno ukinu vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Auto industrija ih kritizira prije svega zbog toga što postoji nedostatak pristupa sirovinama koje su potrebne za proizvodnju baterija i sporog razvoja infrastrukture za punjenje električnih vozila.
Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse upozorio je da ti planovi evropske proizvođače jeftinijih automobila dovode u “cjenovni rat” s kineskim konkurentima, u kojem vjerovatno neće pobijediti.
– Osnovni segment tržišta automobila će ili nestati ili ga neće raditi evropski proizvođači – rekao je Oliver Zipse za Financial Times.
U proteklih 15 godina Kina je izgradila industriju električnih vozila koja je stjerala u ugao velik dio svjetskih lanaca opskrbe baterijama, a sada pokušava ući na evropsko tržište. Zipse je istakao kako će na proizvođače premium automobila, kao što je BMW, to neće toliko utjecati, jer kineski proizvođači većinom ciljaju na kupce jeftinijih vozila.