Marx.ba
Kineska tehnološka kompanija CATL, specijalizirana za baterije i s njima povezane tehnologije, objavila je da je razvila novu univerzalnu platformu za razvoj i proizvodnju električnih automobila, potencijalno revolucionarnih karakteristika. Riječ je o tzv. “skateboard” šasiji, koja uključuje podvozje s ugrađenim ključnim komponentama – elektromotorima, baterijama i ostalim temeljnim dijelovima električnog automobila.
Takve platforme pojednostavljuju daljnji razvoj, jer se na njih može nadograditi karoserija po izboru proizvođača, bez pretjerane intervencije u osnovnu platformu. Izrada vozila na “skateboard” šasiji smanjuje kompleksnost, snižava troškove proizvodnje, umanjuje masu vozila, a samim tim i njegovu potrošnju, uz povećanje dostupnog prostora u kabini.
Ovaj “skateboard” mnogo obećava, barem na papiru. CATL Integrated Intelligent Chassis, ili CIIC, kako ga nazivaju, nedavno je prošao prva testiranja u stvarnim uvjetima, kao osnova sedana B-klase. Uz motore i baterije, u istom “paketu” nalaze se električni sistemi visokog i niskog napona, upravljački i kočioni sistem, te kontrolna elektronika.
Platforma je testnom automobilu dala doseg od čak 1.000 kilometara s jednim punjenjem baterije, uz prosječnu potrošnju od samo 10,5 kWh na 100 kilometara, uz efikasnost baterije od 75%. Kada je testirana na niskoj temperaturi od -7 °C, doseg je pao za oko 30%. Osim velikog dosega i visoke učinkovitosti, nova se platforma diči i brzim punjenjem baterija – dodatnih 300 kilometara dosega u nju se može pridodati tokom samo 5 minuta priključivanja na brzi punjač.
CATL kaže da će proizvodnja prvog automobila na šasiji CIIC započeti već u trećem tromjesečju sljedeće godine, ne otkrivajući pod čijom markom. Moguće je da će prvi proizvođač vozila na toj platformi biti vijetnamski VinFast, s kojim je CATL prošle godine potpisao ugovor o saradnji na više projekata, uključujući upravo platformu CIIC, piše Autonet.