Marketing X Business

Ryanair učvrstio svoju poziciju u regionu: Wizz Air mu i ovog ljeta gleda u leđa

Marx.ba

(Foto: Aerodrom Sarajevo)

Ryanair je drugo ljeto zaredom učvrstio svoju poziciju vodećeg niskotarifnog prijevoznika na aerodromima zemalja bivše Jugoslavije, nadmašivši konkurenta Wizz Air.

Ryanair, koji opslužuje četiri od sedam tržišta u regiji, u poređenju s Wizz Airom, koji posluje u svim zemljama bivše države, ima 5.020.450 sjedišta na tržištu ove ljetne sezone, što je porast od 12,7% u odnosu na prošlu godinu, ili dodatnih 567.616 sjedišta u odnosu na ljeto 2024, piše EX YU aviation.

Preko 80% Ryanairovog kapaciteta u našoj regiji ovog ljeta nalazi se u Hrvatskoj, gdje ima nešto više od četiri miliona sjedišta u prodaji, u odnosu na 3,8 miliona prošle godine, ili povećanje od 8,2%. Aviokompanija ima 597.332 sjedišta u Bosni i Hercegovini, gdje je dodala dodatnih 236.376 sjedišta. Ryanair također raste u Srbiji, gdje je dodala 31.506 sjedišta na svojim letovima u Nišu. Crna Gora se suprotstavlja ovom trendu, gdje je aviokompanija ovog ljeta smanjila kapacitet za 17,4%, ili 44.180 sjedišta, na ukupno 209.688.

Wizz Air je prošle godine izgubio vodeću poziciju kao najveći niskotarifni operater u bivšoj Jugoslaviji usred problema sa flotom, što je rezultiralo obustavom brojnih ruta i smanjenjem učestalosti letova na drugima. Prevoznik se ovog ljeta počinje vraćati i ima 3.677.782 sjedišta u regiji, što je porast od 15,2% u odnosu na prošlu godinu, ili blizu pola miliona dodatnih sjedišta.

Po prvi put u više od deset godina, Srbija će postati najveće tržište Wizz Aira u regiji, ispred Sjeverne Makedonije. Niskotarifni prevoznik ima 1.209.280 sjedišta na svojim letovima u Beogradu i Nišu, što je porast od 20,4%, ili preko 200.000 dodatnih sjedišta. S druge strane, može se pohvaliti sa 1.200.610 sjedišta na makedonskom tržištu, što je blagi pad od 0,9% u odnosu na prethodno ljeto.

Treće najveće tržište Wizz Aira u bivšoj Jugoslaviji je Bosna i Hercegovina, gdje je dodano 201.332 sjedišta, čime je ukupan broj povećan za 383.236.

U Prištini, aviokompanija se ovog ljeta može pohvaliti sa 336.110 sjedišta, što je porast od 26,8% ili dodatnih 71.000 sjedišta.

Crna Gora slijedi sa 303.442 sjedišta, što je poboljšanje od 12,2%.

Hrvatska se protivi ovom trendu kao jedino tržište u bivšoj Jugoslaviji ovog ljeta gdje će Wizz Air imati manji kapacitet nego prošlog ljeta. Aviokompanija je stavila u prodaju 245.104 sjedišta, što je pad od 4,3%, ili blizu 11.000 sjedišta manje.

U Sloveniji aviokompanija ima 41.760 sjedišta, što je porast od 28,9%, ili dodatnih 9.360 sjedišta.

Ryanair će biti veći od Wizz Aira samo u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, međutim, sam obim poslovanja osigurao mu je poziciju najvećeg niskotarifnog prijevoznika u bivšoj Jugoslaviji ovog ljeta.

VEZANO

Javni poziv za dodjelu subvencija na Aerodromu Tuzla: Kompanijama 6 eura po putniku