Marx.ba
Šef Ryanaira Michael O’Leary približava se potencijalnom bonusu od 100 miliona eura, koji bi bio među najvećim u historiji evropskih kompanija, nakon što su dionice avioprevoznika dosegle rekordan nivo. Cijena dionice Ryanaira porasla je na 18.99 eura krajem prošle sedmice približavajući O’Learyja pragu koji bi mogao pokrenuti enormnu isplatu.
Dionice u Ryanairu moraju ili dostići 21 euro i ostati na tom nivoz 28 dana ili kompanija mora prijaviti godišnju dobit nakon oporezivanja od 2.2 milijarde eura kako bi CEO Ryanair Holdinga mogao prikupiti bonus, koji je dogovoren 2019. Ako dionice dosegnu kritični novo, O’Leary bi dobio dioničke opcije, pravo kupovine dionica po sniženoj cijeni, navodi FT, koji je prvi izvijestio o mogućem bonusu.
O’Leary bi mogao kupiti 10 miliona dionica po 11.12 eura za svaku, što znači da bi mogao pokupiti dionice u vrijednosti od 210 miliona eura za 111.2 milona eura, čime bi ostvario trenutnu dobit od 98.8 miliona eura.
Povećanje cijene dionice potrebno za dobivanje bonusa značilo bi da se vrijednost aviokompanije sa sjedištem u Dublinu više nego udvostručila od avgusta 2019., podigavši vrijednost na dioničkom tržištu na gotovo 24 milijarde eura. Ryanair je već sada drugi najvrjedniji avioprevoznik na svijetu po kapitalizaciji dionica, iza američkog prevoznika Delta Air Lines.
O’Leary, koji je preuzeo Ryanair 1994., predvodio je meteorski uspon do najvećeg evropskog zračnog prevoznika. Tokom tog vremena već je stekao 3.9 posto udjela u kompaniji, tržišnu vrijednost udjela od 907 miliona eura. Budući bonus rezultat je sheme poticaja dogovorene 2019., koja je prvobitno trebala isteći 2024., ali je produžena do 2028. u decembru prošle godine.
U to je vrijeme cijena dionice ove kompanije bila ispod 13 eura. Finansijski analitičari koji prate kompaniju predviđaju prosječnu ciljanu cijenu dionice od 24 eura u sljedećih 12 mjeseci, prema podacima iz Bloomberga, što bi O’Learyja lako stavilo iznad praga za prikupljanje bonusa.
Manje je vjerovatno da će to postići zahvaljujući dobiti kompanije, za koju je Ryanair predvidio da će dostići najviše 2.05 milijardi eura, u usporedbi s ciljanim bonusom od 2.2 milijarde eura. Ryanair je uspio zaraditi na ponovnom rastu vazdušnog prometa i procvatu prosječnih cijena karata nakon pandemije.
Najavili su da planiraju udvostručiti broj putnika u sljedećih 10 godina.
– Sve dok ne učinimo nešto glupo, što je svakodnevni izazov u ovoj industriji, nastavit ćemo brisati pod sa svim drugim avioprevoznicima u Evropi, kazao je O’Leary za Financial Times ranije ove godine.
Avioprevoznik je u novembru objavio da će dioničarima prvi put isplaćivati redovite isplate nakon što su rastuće cijene karata dovele avioprevoznika na pravi put ostvarivanja rekordne dobiti.