Marketing X Business

Snaga humora na radnom mjestu

Marx.ba

(Foto: Office evolution)

U poslovnom svijetu, često se stvara dojam da ozbiljan rad zahtijeva i ozbiljan stav, te da će nas smijeh na radnom mjestu prikazati kao neozbiljne ili lijene. Napet izraz lica ili bora na čelu postali su simboli predanosti poslu, dok se smijeh i humor ponekad doživljavaju kao distrakcije. No, je li to baš tako?

Stručnjaciu kažu, kad se tokom sastanaka ili napetih situacija skrene pažnja na nešto smiješno, atmosfera postane opuštenija, a ljudi se osjećaju slobodnije izražavati svoje ideje.

Isto pokazuje i istraživanje “Managers’ Use of Humor on Public Earnings Conference Calls”, iz aprila 2023. godine, koje naglašava kako humor, strateški korišten može utjecati na percepciju tržišta, cijene dionica i medijsku pokrivenost. Autori istraživanja su Andrew Call (Arizona State University), Rachel Flam (London Business School), Joshua Lee (Brigham Young University) i Nathan Sharp (Texas A&M University). Oni su prikupili transkripte više od 80.000 konferencijskih poziva o zaradi tokom 14 godina te pokazali da korištenje humora u određenim situacijama može biti vrlo pametna poslovna odluka.

Istraživanje pruža uvjerljive podatke da humor nije samo “meka” vještina, već moćna osobina vodstva. Istraživači su nastojali identificirati što je potaknulo upotrebu humora. Na primjer, analitičari su vjerovatnije koristili humor ako su imali povoljnu preporuku za dionice. Menadžeri su ga pak često koristili kako bi ublažili utjecaj loših vijesti ili naglasili pozitivne informacije.

Nakon identificiranja duhovitih interakcija, istraživači su analizirali kratkoročne tržišne reakcije (unutar tri dana od objave zarade) i preporuke analitičara za dionice. Podaci su pokazali da su menadžeri koji su koristili humor imali povoljnije reakcije na berzi, posebno kada su donosili negativne finansijske vijesti. Također, i menadžeri koji su koristili humor dobili su više pozitivne medijske pažnje, posebno kada su donosili povoljne vijesti.

Humor na radnom mjestu nije samo razonoda. Kad smo opušteni, postajemo otvoreniji za saradnju, inovativnije razmišljamo i donosimo bolje odluke. Zaposlenici koji se na poslu osjećaju ugodno imaju veću vjerovatnost za stvaranje kvalitetnih odnosa s kolegama. Takvi odnosi potaknuti su povjerenjem i razumijevanjem, što je temelj svakog uspješnog tima.

Rad u timu često je izazovan, posebno u situacijama kada se rješavaju složeni zadaci ili kada su rokovi kratki. U takvim trenucima humor može smanjiti otpor prema novim idejama i poslužiti kao most koji povezuje ljude. Jedna neformalna šala može ublažiti napetost, omogućiti lakšu komunikaciju i potaknuti kolege da zajedno pronađu rješenja, piše Točka na I.

Kreativnost zahtijeva slobodu, a sloboda dolazi iz okruženja u kojem se ljudi osjećaju sigurno izražavati svoje ideje, pa čak i one koje na prvu zvuče neobično. Uostalom, humor i kreativnost imaju dosta sličnosti. Humor nastaje kada prekinemo ustaljene obrasce doživljavanja nekih stvari. On nas potiče da ih povežemo na originalan način, spajajući različite ili slične ideje na nove i neočekivane načine. Ukratko, on razbija zadane mentalne okvire i otvara prostor za nove mogućnosti.

Kompanije koje njeguju humor na radnom mjestu često bilježe veći stepen inovacija, nižu fluktuaciju zaposlenika i bolje rezultate na anketama o zadovoljstvu zaposlenika. Lideri koji su uspješno integrirali humor u svoj stil vođenja nisu samo popularniji među zaposlenicima već su i učinkovitiji. Naravno, treba uvijek imati na umu da humor treba biti primjeren te da on ne bi trebao isključivati ili ponižavati.

Jeste li znali da je jedan od najboljih savjeta za dobro prezentiranje – izlaganje započeti nekom šalom? Tako ćete odmah na početku stvoriti opuštenu atmosferu, privući pažnju publike i usmjeriti njihov fokus na vas i temu prezentacije. Uz to, ljudi često pamte kako su se osjećali tokom prezentacije pa ako ih uspijete nasmijati veća je vjerovatnost da će zapamtiti i poruku koju želite prenijeti.

I pritom imajte na umu da nije nužno da vi sami budete duhoviti, jer nema svaki čovjek tu osobinu, ali je nužno da to cijenite kod drugih.

Rad u poticajnom i vedrom okruženju prirodno budi strast prema poslu, jača radne navike i širi pozitivan duh među kolegama. Smijeh je također snažan alat za smanjenje stresa te poboljšanje timske dinamike, komunikacije i povjerenja. Takva atmosfera donosi korist svima – i zaposlenicima i poslodavcima. Zato, prepoznajte vrijednost smijeha i učinite ga neizostavnim dijelom svoje poslovne kulture.

VEZANO

Pospremite radni prostor: Nered može imati negativan utjecaj na fizičko i mentalno zdravlje