Marketing X Business

Srećko Nakić, potpredsjednik Atlantic Grupe za Marx.ba: Naše ciljeve planiramo ambiciozno i realno

Nermin DEMIROVIĆ

(Foto: Atlantic Grupa)

Atlantic Grupa je lider u regionalnoj proizvodnji i distribuciji robe široke potrošnje. Kako sami kažu ponosni su na najveću distributivnu mrežu u regiji koja raspolažući s više od hiljadu vozila svakodnevno puni police trgovina najboljim svjetskim brandovima.

Naravno, stručno i kvalitetno vođenje procesa u jednoj ovako razvijenoj kompaniji je od posebnog značaja, a i taj segment je čini se jedna od komparativnih prednosti Atlantic Grupe.

Jedan od onih koji ima značajnu ulogu je potpredsjednik grupe Srećko Nakić. On je svoju je karijeru u Atlantic Grupi započeo još 1994. godine u području prodaje, a u raznim ulogama unutar distribucije razvijao je prepoznatljivu izvrsnost Atlanticove distribucije i ostvario dugoročne suradnje sa snažnim međunarodnim principalima kao što su Beiersdorf, Duracell, Ferrero, HIPP, Johnson & Johnson, Mars, Rauch, Red Bull, Unilever i drugi.

Značajno je doprinio Cedevitinom istupu u Horeca kanal i OTG segment, a od 2010. do 2014. je kao Predsjednik Uprave Droge Kolinske vodio integraciju Droge Kolinske u Atlantic Grupu.

Atlantic Grupa u 2024. godini planira preko milijardu eura prihoda.

U razgovoru za Marx.ba Srećko Nakić je govorio o tržištu, razvoju kompanije, trenutnim izazovima, ljudskim resursima, očekivanjima…

Kako se prilagođavate tržišnim promjenama?

– Kroz sve faze razvoja kompanije kroz više od 30 godina suočavamo se tržišnim promjenama, koje su s godinama sve brže. Kao svjedok vremena mogu potvrditi da su se mnoga predviđanja ostvarila, a jednako tako mnoga i nisu. Važno je pratiti makroekonomske i trendove industrije, ali je najvažnije imati u vidu vlastitu perspektivu.

Atlantic Grupa je na svom početku, u ranim devedesetima, bila usmjerena na razvoj distribucijske djelatnosti i već onda nemali broj sudionika na tržištu ovoj ulozi u lancu nije davao dužu perspektivu. Ipak, vidimo da i danas Atlantic, ali i neki drugi distributeri uspješno razvijaju distribucijski biznis na zadovoljstvo svih korisnika u lancu te se i dalje uspješno šire i razvijaju.

Odličan primjer prilagodbe tržišnim promjenama i mogućnostima plasmana  na tržištu je i Atlanticova akvizicija Cedevite 2001. Određeni broj poslovnih ljudi tada je izrazio ozbiljnu skepsu oko mogućnosti i potencijala Cedevite koja, smatrali su, zbog načina konzumacije i globalnih trendova nema budućnost. Međutim, Cedevita se danas proizvodi i prodaje više nego u najbolja vremena velikog zajedničkog tržišta i to upravo zbog prilagodbe vremenu, tržištu i potrošaču.

Atlantic je u relativno kratkom vremenu razvio čitav niz opcija za potrošače koje su se pokazale kao pun pogodak, pa je danas nezamislivo da je nema u kafićima, kao što je prije bilo nezamislivo da je baš to napitak koji biste naručili izvan kuće. To je bilo potpuno osvježenje u pristupu i doživljaju potrošača, potom naravno i Cedevita GO kao vjerovatno jedna od najvećih inovacija u industriji, ovog puta namijenjena za konzumaciju u pokretu. Netom pripremljen napitak kroz kombinaciju inovativnog čepa koji čuva Cedevitine sastojke u izvornom obliku do aktiviranja imiješanja s izvorskom vodom u donjem dijelu bočice. Na ovaj način je Cedevita zaokružila svoju ponudu u svim kanalima i svim prilikama za koje potrošač ima potrebu. Osim što je ovo izvrstan primjer konstantnog unapređenja istovremeno je i poziv na otvorenost kad su u pitanju brend i pozicija proizvoda. Dovoljno je reći da je Cedevita je od akvizicije do danas u svom volumenu narasla trostruko.

Kako se kompanija suočava s trenutnim izazovima u prehrambenoj ili farmaceutskoj industriji?

-Osim globalnih nepredvidivosti uslijed političkih potresa, industrija na ovim prostorima se suočava s dva trenutno najveća izazova. To su rast cijena sirovina te sve veća pokretljivost ljudi, koja dovodi do smanjenja potrošačkog potencijala kao i raspoloživosti vezane za razne vrste poslova. Evidentno je da i jedno i drugo utječe na profitne marže u industriji.

(Foto: Atlantic Grupa)

U Atlantic Grupi smatramo da rast standarda i zadovoljstvo zaposlenika imaju prioritet. Njihovo zadovoljstvo bi u konačnici, kad bismo većinom tako gledali, za posljedicu trebalo imati manji odljev ljudi s naših prostora prema drugim, razvijenijim zemljama i veći potrošački potencijal. Na nedavnom skupu FMCG industrije u Sarajevu sam nedvosmisleno poslao i jednu ovakvu poruku i svjedok sam da naša industrija ozbiljno na ovome i radi.

Kako prepoznajete nove prilike za rast i razvoj?

-Stalno promatramo i osluškujemo, jako puno razgovaramo. Naša korporativna strategija daje jasne smjernice naših fokusa u budućem periodu i podrazumijeva daljnje jačanje najsnažnijih brandova i tržišta te daljnji snažan razvoj distribucijske djelatnosti. Cijelo vrijeme pratimo industrijske potencijale vezano za moguće akvizicije u regiji i izvan nje. I dalje ćemo biti fokusirani na internacionalizaciju i ponosni smo na dosadašnje uspjehe poput Austrije, Njemačke, Švicarke, Švedske itd. Neka od tih tržišta su rasla po pet puta kroz zadnjih 10 godina, što je bitno brže od rasta u samoj regiji, iako je i baza manja, ali to govori i o mogućnostima.

Osim toga, jedan od ključnih ciljeva nam je i dalje raditi na korporativnoj kulturi i zadovoljstvu naših zaposlenika. To znači rad na razvoju i unapređenju kapaciteta svakog pojedinca, jer znamo da upravo takvom pristupu možemo zahvaliti i dosadašnje uspjehe. To je rijetka konstanta koja kroz godine drži mjesto među prioritetima – ulaganje u ljude.

Kako kompanija planira ostvariti svoje ciljeve u narednim godinama?

– Naše ciljeve planiramo ambiciozno i realno, a svaki cilj ima svoj strateški i taktički aspekt do realizacije. Ukratko, planiramo rast kroz kombinaciju razvoja postojećeg portfelja i inovativnih rješenja unutar vlastitog asortimana Atlantic Grupe, daljnjeg razvoja kvalitete usluge za naše partnere principale te kroz pažljivo promatranje adekvatnih potencijalnih akvizicija.

Unutar vlastitog portfelja čitav je niz iskoraka kao što su Smoki WOW, Cedevita vitaminske vode ili Argete Veggie namazi, koji mogu poslužiti kao dobar primjer iskoraka koje naši najsnažniji brandovi rade, i na tome ne mislimo stati. Boom Box je, s druge strane, primjer potpuno novog brenda razvijenog u Atlanticu, koji je već nakon kratkog vremena od lansiranja postao ozbiljan igrač u kategoriji zdravih obroka, i to sa razmjerno širokim asortimanom.

Kad govorimo o našim eksternim partnerima, i dalje nam je cilj biti nezamjenjivi distributer koji je određen kvalitetom usluge koju kontinuirano nadograđuje te, osim zadanih parametara, donosi i dodanu vrijednost za naše principale. Ferrero, Mars, Rauch, Beiersdorf, HIPP i Unilever su samo neki od naših dugogodišnjih partnera koji prepoznaju Atlanticovu ambiciju da stalno napreduje i doprinosi razvoju brendova naših principala.

Noviji ugovori i zadovoljstvo Saponije u Srbiji, GSK HALEON-a u Sloveniji ili Podravke u Austriji su potvrda da su nam distribucijska usluga i uloga u fokusu. Austrija je generalno izvrstan primjer distribucijskog progresa primarno kroz Argetu i prisutnost u svim trgovačkim lancima te s tržišnim udjelom od gotovo 50 posto u kategoriji pašteta. Smoki i Prima štapići su dosegli gotovo 10 posto tržišnog udjela. Upravo su takvi rezultati pridonijeli i postizanju dogovora s Podravkom o distribuciji njihovog portfelja na Austrijskom tržištu te smo i jedni i drugi zadovoljni rezultatima te razbijanjem svojevrsnih predrasuda u odnosu na obostrane potencijale suradnje. Sličan scenarij vezan već se događa i u Njemačkoj, gdje već danas svjedočimo ubrzanom rastu prihoda Atlanticovog portfelja, a time i naših ambicija i planova. I ostale evropske zemlje poput Švedske ili Švicarke ukazuju na potencijale naših brendova, i to u prvoj fazi preko dijaspore iz zemalja regije, a onda ikod domicilnih potrošača.

Kako se brinete o dobrobiti zaposlenika i njihovom profesionalnom razvoju?

– Svjesni smo da su naši ljudi i kultura ključni za naš poslovni uspjeh i težimo privlačenju i zadržavanju talentiranih pojedinaca koji dijele našu strast za stvaranjem izvanrednih proizvoda, okusa i iskustava. Opet se vraćam na nedavno održani FMCG Summit u Sarajevu, gdje sam istaknuo koliko nam je važan svakodnevni feedback naših zaposlenika o angažiranosti i zadovoljstvu. Odličan je podatak da minimalno 90 posto naših zaposlenika svake godine pristupi anonimnoj anketi koju provodi naš Odjel ljudskih potencijala i kulture, želeći dati povratnu informaciju na veliki broj pitanja o zadovoljstvu te progresu u odnosu na prethodnu godinu. Kompanija je izrazito svjesna da bez zadovoljnog zaposlenika, otvorene komunikacije te kontinuiranog unapređenja korporativnekulture za pojedince nema napretka niti za organizaciju.

(Foto: Atlantic Grupa)

Nastojimo zaposlenicima u što je moguće većoj mjeri pristupati individualno i prepoznati potrebe kako za profesionalni razvoj tako i za druge sfere. Ulažemo puno energije, entuzijazma, truda i vremena da povećamo lojalnost naših zaposlenika kroz pažljivo slušanje i ispunjavanje njihovih potreba. Želimo u tom dijelu zadržati vrijednosti onog malog Atlantica koji je nastao iz vrlo prisnih i neposrednih odnosa, makar smo danas kompanija od milijardu eura prihoda i sa više od 5.500 zaposlenih. Posvećeni smo kontinuiranom ulaganju u vještine naših timova i pojedinaca, poticanju kulture otvorenosti prema promjenama i spremnosti prilagodbe novim okolnostima.

Kakvi su planovi kompanije u vezi s digitalnom transformacijom?

– Digitalna transformacija je dio naše svakodnevnice u različitim segmentima i aspektima. Od naizgled banalnih, gdje primjerice imamo potpunu eliminaciju papirnatih dokumenata u dobrom dijelu poslovanja, do sofisticiranijih primjera robotizacije i potpuno automatskih rješenja primijenjenih u našim skladištima, a konstantno se radi na novim rješenjima. Mogućnosti alata i brzina kojom naši trgovački predstavnici opslužuju trgovce uz pomoć automatiziranih rješenja narudžbi, snimki stanja police, zaliha i slično su neusporedivi s nekim prijašnjim vremenima, a parametri o maksimalnom broju artikala koje možemo kontrolirati su se potpuno promijenili uslijed novih digitalnih rješenja.

Digitalizacija je stvar sadašnjosti, ne budućnosti, ali mislim da možemo biti mirni u pogledu nekih bazičnih strahova koji se obično vežu uz eliminaciju ljudi iz poslovnih procesa. Za početak, radne snage je sve manje, a ono što je još važnije jest da automatizacija i digitalizacija upravo oslobađaju vrijeme čovjeku da se bavi kvalitetnijim i kreativnijim poslovima nego što će to tehnologija ikad moći.

sarajevo tourism sumit vertical banner
Partneri

Povezani članci