Marx.ba
Pulsirajući električnom energijom, novi Taycan Turbo GT je najmoćniji proizvodni Porsche svog vremena. Sportska limuzina s nepokolebljivim fokusom na performanse daleko nadmašuje ostale vrhunske modele u asortimanu potpuno električnih modela.
Taycan Turbo S, koji isporučuje do 700 kW (952 KS; Taycan Turbo S (2024): kombinovana potrošnja električne energije* (WLTP) 20,5 – 17,9 kWh/100 km, emisija CO₂* u kombinaciji (WLTP) 0 g/km, CO₂ klasa A) se sama po sebi smatra izuzetnom elektranom.
Kako je nastao top model
– Shvatili smo da neki od naših kupaca traže vrhunski model sa još višom pozicijom. Povećanje snage je jedna od ključnih komponenti derivata razvijenih za visoke performanse, zbog čega smo se fokusirali na to u vrlo ranoj fazi razvoja, objašnjava Christian Müller, koji je kao tehnički menadžer projekta u Porscheu zadužen za specijalna vozila u seriji Taycan.
Do 115 kW više potiska može se postići za najviše dvije sekunde, u poređenju sa Turbo S: Kako se to može postići za električni pogon? Kada su u pitanju benzinski motori kao što je tradicionalni šestocilindrični bokser, ovi koncepti su dobro poznati po povećanju snage – s većom zapreminom, većim brojem okretaja i manjim gubicima trenja. Ili čak punjenje turbo tehnologijom. Ali stvari izgledaju potpuno drugačije za električne motore.
Za Müllera i njegov tim, njihov fokus je prvo bio usmjeren na impulsni inverter sistema električnog pogona na stražnjoj osovini – komponentu koja pretvara jednosmjerni napon visokonaponske baterije od 105 kWh u naizmjenični napon i kontrolira električni motor.
U Taycan Turbo S, tamo je instaliran inverter sa 600 ampera (A). Nova komponenta Turbo GT radi sa strujom do 900 A i stoga gura više električne energije prema elektromotoru, slično kao snažnija pumpa. Istovremeno, silicijum karbid se koristi kao poluprovodnički materijal u pretvaraču umesto silicijuma, čime se smanjuju gubici pri prebacivanju i povećavaju frekvencija impulsa. Rezultat je znatno poboljšana efikasnost i povezana veća konzistentnost u performansama.
– To je trenutno najvažniji razvoj događaja, naglašava Müller.
Koliko god ove mjere zvučale jednostavno, nije ih tako jednostavno implementirati.
– Novi impulsni inverter je viši nego prije, tako da smo morali modificirati kućište kako bismo omogućili integraciju. Kao rezultat toga, stvorena je svojevrsna “power kupola” između lukova točkova u prtljažniku, koju smo koristili kao atraktivan pretinac za odlaganje i nadopunili natpisom Turbo GT, kaže Müller.
Posvetite vrijeme dvobrzinskom mjenjaču na zadnjoj osovini
Trajni sinhroni motor i novi impulsni inverter optimalno su prilagođeni za upotrebu sa većom strujom od 900 A, koja daje izvanrednu snagu čak i pri velikim brzinama, osiguravajući tipične Porscheove performanse.
Porscheovi stručnjaci su također posvetili dosta vremena dvobrzinskom mjenjaču na zadnjoj osovini.
– Veći ulazni obrtni moment povećava nivo naprezanja, zbog čega smo komponente menjača učinili robusnijim – na primjer, sa posebno obrađenim površinama parova zupčanika, prilagođenim ležajevima i jačim kvačilom, kaže Christian Müller.
Sve to inženjeri su mogli da urade u instalacionom prostoru postojećeg kućišta mjenjača, koje je također ojačano.
– Tu je i činjenica da je omjer sada duži, što nam je omogućilo da postignemo mnogo veću maksimalnu brzinu na stazi od 305 kmh i zbog čega je remontiran pogon prednje osovine, rekao je.
Pogotovo kada je u pitanju sportski automobil visokih performansi kao što je Taycan Turbo GT, to je samo zbir svih mjera koje stvaraju dosljedan cjelokupni izgled. Ovo počinje posebno prilagođenom aerodinamikom koja sadrži modificirano podvozje i novi prednji i stražnji spojler, a proteže se na lagane keramičke kočnice, posebne ljetne gume visokih performansi na ekskluzivnim kovanim felgama od 21 inča i dodatne inteligentne lagane karakteristike.
Taycan Turbo GT sa strogim Weissach paketom ide još dalje, bez svih detalja opreme koji su suvišni za vrhunske performanse na stazi. Čak su i zadnja sjedišta morala otići. Kao rezultat toga, Turbo GT sa Weissach paketom je 70 kilograma lakši od modela bez njega.
Funkcije izvedene iz formule E
Lik koji je oslobođen ovom sveobuhvatnom optimizacijom performansi nije ništa drugo do spektakularan.
Izvanredno potpuno električno vozilo može da izdrži 580 kW (789 KS). Kada Turbo GT sa Launch Control katapultira izvan startne mreže, dostupno je 760 kW (1.034 KS) – a sa Overboost snagom, izlazna snaga od 815 kW (1.108 KS) dostupna je za najviše dvije sekunde. Model sa Weissach paketom dostiže 100 kmh za 2,2 sekunde, što znači da je za desetinku sekunde brži od jednako moćnog Taycan Turbo GT bez Weissach paketa. Dvosjedu je potrebno samo 6,4 sekunde da postigne brzinu od 200 kmh.
Ako vozač aktivira Attack Mode, dodatna snaga do 120 kW (163 KS) dostupna je na deset sekundi (preduvjet: baterija napunjena do 30 posto, temperatura baterije veća od deset stepeni Celzijusa. Pri niskim temperaturama, optimizirana dostupnost u Sportu i Sport Plus režimi vožnje Preporučuju se samo za upotrebu u krugu. Međutim, ova snaga se ne može dodati na 815 kW (1.108 KS), već se može koristiti samo izvan funkcije Overboost i Launch Control.
Christian Müller i njegov tim su ovu funkciju izveli iz Porsche 99X Electric koji se koristi u Formuli E. Ponovo je dostupna nakon pauze od četiri sekunde.
– Ovo vremensko ograničenje nam omogućava da držimo pod kontrolom termički stres za motor i bateriju, objašnjava tehnički menadžer projekta za specijalna vozila.
Ako želite iskusiti puni potencijal Taycan Turbo GT na trkaćoj stazi, možete ga pripremiti u skladu s tim u režimu trkaće staze. Tada će sportski automobil visokih performansi dovesti vučnu bateriju i pogone na optimalnu početnu temperaturu, koja je za Nürburgring Nordschleife, na primjer, nešto ispod 13 stepeni Celzijusa.
Christian Müller se smije i kaže:
– Nema potrebe za zagrijavanjem Taycan Turbo GT, koji se tradicionalno preporučuje za sportske automobile s konvencionalnim pogonom.
VEZANO
Porsche želi učiniti lakšom identifikaciju saobraćajnih situacija koje se rjeđe dešavaju