Marx.ba
Davne 1996. godine Bill Gates objavio je blog s naslovom „Sadržaj je kralj“ („Content is King“) u kojem je vizionarski naveo kako će s razvojem novih tehnologija i širenjem broja ljudi koji imaju pristup internetu sadržaj postati ono što generira prihode, isto kao što je prije toga bilo s televizijskim emitiranjem.
Content marketing, ili sadržajni marketing, disciplina je koja pripada pod digitalni marketing, a svrha joj je da publiku informira o proizvodima i uslugama neke kompanije uz pomoć sadržaja, a najčešće je riječ o informativnim ili edukativnim tekstovima.
Budući da se ne radi o klasičnom marketingu, uzimajući u obzir da je cilj content marketinga informiranje potrošača, a ne direktna kupovina, korisnici na njega dobro reagiraju zbog čega je postao vrlo popularan oblik marketinga. Posebice je to slučaj kada je sadržaj kvalitetno napravljen, tada nije rijetkost da publika traži još takvog sadržaja, što dovodi do porasta odanosti brendu.
Digitalni marketing, jednostavno rečeno, jest marketing preko digitalnih platformi, a prikazuje se na računarima, mobitelima, tabletima i svim drugim uređajima uz pomoć kojih pristupamo internetu.
Iako su principi marketinga gotovo nepromjenjivi otkad se marketing kao takav pojavio, digitalni je marketing unio veliku novost: to je marketing s povratnom informacijom s obzirom na to da se jasno može gotovo odmah vidjeti koliko je korisnika i na koji način reagiralo na određenu marketinšku poruku.
Naime, kada je riječ o tradicionalnom marketingu, bilo da je riječ o oglasu u novinama i časopisima, ili pak snimljenoj reklami objavljenoj na televiziji, nikada se ne može saznati tačan i precizan broj ljudi koji su je pogledali, a kamoli koliko je kupilo određeni proizvod ili uslugu zbog toga što je vidjelo reklamu. A da i ne spominjemo to da je vrlo teško doći do usko ciljane publike kod koje je veća mogućnost da će reagirati na oglas.
U usporedbi s tradicionalnim marketingom, digitalni je puno povoljniji jer nema potrebe za zakupljivanjem skupih termina na televiziji ni cijelih stranica u uglednim časopisima, već je dovoljno objaviti kvalitetan marketinški sadržaj na mjestu na kojem se okuplja ciljana publika. Budući da je broj ljudi koji pristupaju internetu veći svaki dan, a pristup svim stranicama uglavnom besplatan, ciljano oglašavanje jednostavnije je nego ikad, pogotovo zato što se jednostavno može saznati koje ciljne skupine posjećuju pojedine stranice.
Kvalitetan sadržaj je onaj koji privlači mnogo publike i daje joj korisne informacije na zanimljiv način, zbog čega će ta ista publika sa zanimanjem iščekivati (i tražiti) novi sadržaj. Nadalje, kvalitetan sadržaj dovest će do onoga što je osnovni cilj marketinga – informiranja publike, i na kraju, kupovine proizvoda ili usluge o kojima se govori.
Ideja content marketinga vrlo je jednostavna – kompanije uz pomoć sadržaja na zanimljiv i informativan način informiraju korisnike o svojim uslugama i proizvodima, odgovaraju na najčešća pitanja, rješavaju stvarne i potencijalne probleme, što na kraju dovodi do porasti odanosti korisnika brendu i odlučivanja na kupovinu te usluge ili proizvoda.
Na primjer, u blogu na stranici kompanije poslove čišćenja mogu se objašnjavati najjednostavniji načini uklanjanja prljavštine iz tepiha, zahvaljujući čemu se informiraju čitatelji, a istovremeno se u tekst nenametljivo umeću poveznice koje vode na odgovarajuće dijelove stranice kompanije, omogućavajući korisnicima da se odluče za uslugu čišćenja i naruče je, sve dok čitaju informativan članak.
Osnovna svrha content marketinga nije direktno oglašavanje, već informiranje i privlačenje pažnje korisnika, što će dugoročno (ključna riječ kod content marketinga je dugoročno!) dovesti veće zainteresiranosti korisnika za kupovinu proizvoda ili usluge.
Naravno, uz kvalitetan sadržaj, povećat ćete i bazu aktivnih korisnika koji će redovno posjećivati stranicu vaše kompanije u potražnji za novim i dodatnim sadržajima.
Dok se kod klasičnog marketinga kampanje mogu odrađivati u jasno određenim vremenskim razdobljima, kod content marketinga je bitnije da bude dugoročan. Ako ste uvidjeli da je content marketing koristan marketinški pristup koji će vam dugoročno pomoći u ostvarenju ciljeva vaše kompanije i odlučili ste ga koristiti, sada je bitno da ne upadnete u zamku u koju upada mnogo kompanija – (ne)redovno objavljivanje kvalitetnog sadržaja.
Kao i kod drugih vrsta marketinga, potreban vam je kvalitetan marketinški plan koji ćete moći redovno izvršavati, tako da, ako tek krećete ovim putem, pokušajte biti realni i nemojte sebii zadavati nestvarne ciljeve. Naime, najgore što si možete napraviti jest da krenete preambiciozno i onda vrlo brzo uvidite da ne možete isporučivati kvalitetan sadržaj, što će u konačnici dovesti do „rupa“ na stranici i gubitka publike koju ste pridobili zahvaljujući kvalitetnom (ali ipak preambicioznom) početku.
Kako je već navedeno, content marketing je dio digitalnog marketinga, čija je osnovna prednost u odnosu na tradicionalni marketing, što, zahvaljujući digitalnim platformama, poruke možete usmjeriti tačno ciljanoj publici, a istovremeno, uz značajno manji budžet.
Uz to, content marketing pomaže pri dugoročnoj izgradnji brenda, što u konačnici povećava odanost brendu. Većina kompanija na svojim stranicama ima sadržaj koji se rijetko mijenja, a vijesti koje tamo objavljuju u principu su zanimljive samo njima, što ne privlači brojnu publiku. Ako želite iskoristiti prednosti koje nudi content marketing, to je vrlo jednostavno.
Redovno objavljujte zanimljive članke, koji ne moraju nužno privlačiti široku publiku. Naime, ako prodajete rezervne dijelove za specifičnu opremu, tada vam je u cilju da vašu stranicu posjećuju ljudi koji to traže, tako da je najbolje odlučiti se za teme koje će informirati i educirati korisnike koje zanimaju proizvodi koje prodajete.
Iako se ponekad na početku može činiti da su teme na koje se može stvarati sadržaj gotovo neiscrpne, nije rijetkost da ta motivacija splasne i nakon svega nekoliko objava zapravo više ni sami ne znamo o čemu pisati.
Kako biste tome doskočili, uz pomoć kvalitetnog marketinškog plana, grupirajte teme i objave u cjeline. Na primjer, na društvenim mrežama možete objavljivati novosti vezano uz to koje nove proizvode nudite i koje su njihove prednosti u odnosu na neke druge, a te objave mogu imati poveznicu na vašu stranicu, zahvaljujući čemu ćete povećati vidljivost stranice i broj posjeta na njoj. Nadalje, na svojoj stranici možete objavljivati vijesti vezano uz nove sklopljene poslove i partnerstva, ali i važne obljetnice. Uz sve to, možete voditi blog u kojem obrađujete teme vezane uz najčešća pitanja koja postavljaju korisnici koji koriste vaš proizvod ili uslugu ili pak rješavati neke probleme na koje nailaze. Naravno, sav sadržaj koji objavljujete i na društvenim mrežama i na svojoj stranici treba sadržavati u sebi pažljivo odabrane ključne riječi kako bi vas korisnici brzo i jednostavno mogli pronaći, piše Whitepress.