Marketing X Business

Šta se događa u Sueskom kanalu: Koliki je trenutno tranzit tereta

Marx.ba

(Izvir: Društvene mreže)

Obim tereta u tranzitu kroz Sueski kanal smanjio se zbog napetosti u Crvenom moru za 45 posto u odnosu na početak decembra, upozorila je UN-ova agencija za trgovinu i razvoj UNCTAD.

Kroz Sueski kanal sada prolazi 39 posto manje brodova, izvijestila je agencija, što odgovara padu obima tereta za 45 posto.

U prošloj sedmici kontejnerske pošiljke smanjile su se za 82 posto u odnosu na početak decembra, a još su više smanjene pošiljke ukapljenog plina, ističe UNCTAD, ne navodeći brojke. Transport žitarica tek se blago smanjio, a transport nafte tankerima blago se povećao, navodi agencija UN-a.

Sueski kanal pokriva 12 do 15 posto globalne trgovine i 25 do 30 posto kontejnerskog prometa.

Početkom novembra jemenski pokret Ansar Allah počeo je u Crvenom moru napadati brodove povezane s Izraelom, tražeći primirje u okupiranom palestinskom Pojasu Gaze i dostavu humanitarne pomoći Palestincima. Pokret je vodeća snaga u savezu koji upravlja većinom naseljenih dijelova Jemena.

SAD i Britanija odgovorili su napadima na ciljeve u Jemenu, uz obrazloženje da žele zaštititi plovidbu komercijalnih brodova, što je dodatno zaoštrilo napetosti u regiji, napominje UNCTAD.

U takvom su okruženju logističke firme počele preusmjeravati brodove oko Rta dobre nade, što produžuje putovanje i do 14 dana i povećava troškove goriva, uz rizik raspirivanja inflacije, ugrožavanja prehrambene sigurnosti i većih emisija stakleničkih plinova, ističe agencija.

Kriza u Crvenom moru nadovezala se na poremećaje u svjetskoj trgovini koje su izazvali rat u Ukrajini i neuobičajno nizak nivo vode u Panamskom kanalu zbog suše, povezane s klimatskim promjenama, primjećuje agencija.

Kroz Panamski kanal sada prolazi za 36 posto manje brodova nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, utvrdio je UNCTAD.

– Posljedice su dramatične, upozorava voditelj trgovinske logistike u UNCTAD-u Jan Hoffmann.

– Jako smo zabrinuti. Svjedočimo kašnjenjima, većim troškovima, većoj emisiji stakleničkih plinova, rekao je Hoffmann novinarima, objasnivši da su emisije porasle budući da brodovi plove dužim rutama.

Od početka decembra 2023. vozarine iz Šangaja u prosjeku su udvostručene, a one do Evrope utrostručene, navodi dužnosnik UNCTAD-a, a porasle su i na potezu do zapadne obale SAD, ističe dužnosnik UN-a.

Očekujemo višestruke posljedice takvog razvoja situacije, dodao je, upozorivši na veće troškove, moguće jačanje inflacije i kašnjenja pošiljki i pogoršanje faktora koji potiču klimatske promjene, piše Lider.