Marketing X Business

Stellantis predstavio multienergetsku platformu za SUV modele i kamionete

Marx.ba

(Foto: Stellantis)

Automobilski koncern Stellantis proširuje svoj pristup jedinstvenim platformama za izradu vozila u seriji STLA. Uz najavljene platforme za mala, srednja i velika osobna vozila (STLA Small, Medium, Large) ubuduće će njihovi novi modeli nastajati i na platformi STLA Frame, namijenjenoj za velike kamionete body-on-frame strukture te SUV-ove. Ono što je posebno zanimljivo, jest činjenica da će ista platforma moći biti iskorištena za izradu vozila različitih pogonskih jedinica i arhitektura.

STLA Frame će tako podržavati klasične motore na fosilna goriva, hibridne i vodikove pogonske sklopove, kao i potpuno baterijsko električne te one koji koriste dodatni motor za produženje dosega (range extendere). Povrh toga, na jednu će se platformu moći ugraditi baterijsko-električni pogoni s dva motora, namijenjeni 4×4 pogonima, a podržane će biti i 400 te 800-voltne EV arhitekture s brzim punjenjem, snagama do 350 kW. Multienergetska platforma prvo će biti primijenjena, očekivano, u markama Ram i Jeep i to na tržištu Sjeverne Amerike i nekoliko odabranih tržišta širomn svijeta, gdje su kamioneti i veliki SUV modeli najpopularniji.

Najave govore da će platforma omogućavati električnim modelima doseg od 800 kilometara s jednim punjenjem baterije, što će se uz range extender moći produžiti do čak 1.100 km. Vozila nastala na podlozi STLA Frame moći će i vući prikolice mase do 6.350 kg, imat će nosivost tereta do 1.224 kg, dok će se vozila moći proći i kroz 610 mm duboku vodu.

Podržavat će ugradnju baterija kapaciteta od 159 pa sve do preko 200 kWh, a najavljeno je i da će vozila na ovoj platformi moći ubrzavati od nule do 100 km/h za oko 4,4 sekunde. 800-voltno brzo punjenje moći će, uz punjače najveće snage, dodati oko 160 kilometara dosega za samo 10 minuta. Bit će tu i mogućnost reverzibilnog punjenja, što znači da će baterije iz automobila moći napajati druga električna vozila, kuće u slučaju potrebe ili pak u pametnom energetskom sistemu vraćati energiju nazad u elektroenergetsku mrežu.

STLA Frame izrađen je od naprednog čelika visoke čvrstoće, pružajući poboljšanu izdržljivost i krutost uz manju težinu. Baterija se nalazi u proširenom centralnom dijelu s ojačanim okvirom, koji je štiti u slučaju bočnog sudara. Dizajn je osmišljen i tako da smanjuje aerodinamički otpor, kako bi se maksimalno povećao domet vožnje, naglašavajući Stellantisovu predanost učinkovitosti bez žrtvovanja performansi, poruka je iz koncerna, piše Autonet.

VEZANO

Još jedan dokaz da Volkswagen misli ozbiljno s Rivianom