Marketing X Business

Studija: Zašto se luksuz prodaje tako dobro

Marx.ba

(Foto: Moschino)

Rast prodaje luksuznih torbica, cipela i odjeće u postkoronavirusnom svijetu ove će godine stati zbog krize kreativnosti i poskupljenja jer se brendovi usmjeravaju na najveće potrošače, prema novoj studiji konsultantske kuće Bain.

Prema studiji koju je naručilo udruženje Altagama, Bain predviđa stagnaciju prodaje luksuzne robe u svijetu u 2024. nakon blagog pada u prvom kvartalu. Konsultant je naveo političku nesigurnost uoči predsjedničkih izbora u Sjedinjenim Državama, kao i ekonomsku nesigurnost u Kini koja je dovela do fenomena “sramoćenja luksuza”.

– Uz socioekonomske faktore i rastuće geopolitičke napetosti, to usporavanje također je djelomično “samonametnuto, rekla je Bainova partnerica Claudia D’Arpizio.

Navela je “krizu kreativnosti” u sektoru, budući da se mnoge velike modne kuće prebacuju na kreativne direktore i novi fokus na superbogate kupce, nauštrb rastuće srednje klase i mladih Gen Z koji su poticali rast prije pandemije.

– Postoji nedostatak jasnoće za mnoge od ovih marki. Pokušavaju se vratiti fokusu. U pripremi je pet, šest marki, velikih. To ne pomaže općem uzbuđenju. Ta industrija je vođena ponudom. Kada imate robne marke koje su stvarno u skladu s potrebama kupaca, one obično brzo reagiraju, rekao je D’Arpizio za Associated Press.

Rekla je da su potrebne neke “prilagodbe” strategije i cijena, dodavši da “ne možete rasti bez srednje klase i mlađih generacija”.

Među velikim modnim kućama, Gucci i Moschino debitirali su svojim novim kreativnim smjerovima na pisti, dok prva kolekcija novog kreativnog direktora Valentina stiže na pistu u seprembru. Chanel ima upražnjeno mjesto koje treba popuniti nakon što je trenutni predsjednik dao ostavku početkom ovog mjeseca.

Dok je inflacija jedan od elemenata povećanja cijena, D’Arpicio je rekao da se brendovi također preusmjeravaju na procijenjenih šest do osam miliona potrošača na vrhu piramide jer traže bolje profitne marže. Istovremeno, bilo je manje pomlađivanja ponuda.

Iznenadno povećanje cijena za artikle koji ne pokazuju značajne inovacije i izgledaju kao nešto što je već viđeno ostavlja kupce “uzrujanim i zbunjenim”.

Stabilne globalne prognoze prodaje luksuznih proizvoda slijede zaustavljeni rast potrošnje nakon pandemije koji je potaknuo prodaju u razdoblju 2021.-23. za 24 posto u odnosu na nivo iz 2019.

Prošle je godine prodaja osobne luksuzne robe porasla za četiri posto na 362 milijarde eura sa 349 milijardi eura 2022., uglavnom zbog oživljavanja američkog i azijskog turizma u Evropi koji je potaknuo kupovinu. Dodajte tome luksuzna putovanja, umjetnička djela, automobile i jahte, a veliko globalno tržište luksuza proširilo se na 1,5 triliona eura prošle godine, naglašavajući trend prema iskustvima umjesto materijalnih dobara.

Japan je svijetla tačka povratka stranih turista s jenom na najnižoj nivou prema američkom dolaru u 20 godina, dok Evropa nastavlja snažne trendove zbog turističke potrošnje i porasta lokalne potrošnje, posebice u francuskim i italijanskim gradovima.

Povezani članci