Marketing X Business

Suzuki i Tokai Rika razvijaju sistem stražnje kamere za motocikle

Marx.ba

(Foto: Facebook)

Nova patentna prijava pokazuje da Suzuki u saradnji s Tokai Rikom razvija sistem stražnje kamere za motocikle koji će, uz konvencionalna ogledala, poboljšati sigurnost prikazujući područje mrtvog ugla, iako još nije poznato kada će tehnologija biti dostupna na tržištu.

Međutim, još nije poznato kada će ova karakteristika stvarno biti implementirana u proizvodna vozila. Tokom godina, tehnologija je imala veliku ulogu u činjenju vožnje motociklom mnogo sigurnijom, s funkcijama poput sistema protiv blokiranja kočnica (ABS), sistema za kontrolu proklizavanja (TCS) te čak jaknama i torbama opremljenim zračnim jastucima koje postaju sve uobičajenije – čak i obavezne u nekim jurisdikcijama. Još jedan takav tehnološki element trenutno razvija Suzuki, u saradnji s proizvođačem automobilskih dijelova Tokai Rika.

Nedavna patentna prijava opisuje sistem stražnje kamere koji će, uz konvencionalna ogledala, pomoći vozačima da budu svjesni vozila iza sebe, posebno prilikom spajanja ili promjene trake. Sam hardverski sklop, koji se sastoji od širokougaone kamere montirane na repu i TFT zaslona na instrument ploči, prilično je jednostavan – čak sličan postojećima na sekundarnom tržištu i od određenih konkurenata.

Razlika u odnosu na ponude na sekundarnom tržištu je način na koji rješava uobičajeni problem. Svako ko je koristio stražnju kameru na automobilu zna da ultra široko vidno polje nije baš pogodno za procjenu dubine ili udaljenosti, jer objekti često izgledaju dalje nego što zapravo jesu.

Suzukijevo rješenje ovdje je prebacivanje na smanjeni dio kadra koji pokriva mrtvi ugao, bilo ručno ili automatski, ovisno o smjeru kretanja motocikla. Ručno, to bi se moglo postići preko prekidača na upravljaču, omogućavajući vozaču da odabere pogled direktno iza ili s bilo koje strane. Automatski, pri ravnom kretanju, prikazivao bi pogled izravno iza, ali pri aktiviranju pokazivača smjera, prebacivao bi na pogled na mrtvi ugao preko ramena, omogućujući brzu provjeru je li traka slobodna.

Patent također opisuje mogućnost da vozač precizno zumira i prilagodi regiju izrezivanja, kako bi odabrao mrtvi ugao prema vlastitim preferencijama.

Sistem vjerovatno neće uskoro zamijeniti ogledala, ne samo zato što su ogledala na kraju pouzdanija i intuitivnija (barem za sada), već i zato što mali poboljšanje aerodinamike dobiveno uklanjanjem ogledala malo znači na javnim cestama s prometom, gdje bi takav sistem bio najkorisniji.

Kao što je često slučaj s patentima poput ovoga, nije poznato kada (ili čak hoće li) Suzuki zapravo implementirati ovu tehnologiju. U međuvremenu, dostupne su prednje i stražnje kamere za motocikle, iako su više usmjerene na kontinuirano snimanje videozapisa, mogu poslužiti kao dopunska stražnja kamera.