N. Demirović
Analiza koja uzima u obzir samo najavljene i potvrđene ponude iz baze podataka GlobalData sportskih sponzorskih ugovora donosi cifre od kojih se vrti u glavi. GlobalData prati podatke u realnom vremenu koji se odnose na sponzorske aktivnosti za hiljade sportskih događaja, timova, sportista, mjesta i organizacija širom svijeta svake godine, koristeći samo zvanične izvore.
Naravno, podaci za ovu godinu još ne mogu biti kompletirani, ali su na snazi oni za 2022. Oni jasno govore koje su kompanije kroz sponzorstva najviše ulagale u svjetski sport.
1. Nike
Nike je najaktivniji sponzorski brend u sportu. Kompanija ima ukupno 166 aktivnih sponzorskih ugovora u 13 sportova širom svijeta. Sponzorski ugovor, vrijedan 1,44 milijarde dolara, sa Nacionalnom fudbalskom ligom SAD (NFL) najveći je Nikeov aktivni ugovor.
Nike je vodeća multinacionalna korporacija za sportsku obuću i odjeću sa sjedištem u SAD. Njegov portfolio sponzorstava uključuje priznanja sportista visokog profila i partnerstva dobavljača opreme sa timovima, ligama i takmičenjima.
2. Adidas
Adidas ima drugi najveći broj aktivnih sportskih sponzorskih ugovora na globalnom nivou sa 156 ponuda u 18 sportova tokom perioda pregleda.
Adidasov sporazum, vrijedan 1,284 milijarde dolara, s Manchester Unitedom je njegov najveći aktivni ugovor u sportu.
Adidas AG je njemačka multinacionalna kompanija specijalizirana za dizajn, proizvodnju i prodaju sportske odjeće, obuće, opreme i dodataka.
3. Coca-Cola
Coca-Cola je treći najaktivniji brend sponzora u sportu u 2022. sa ukupno 129 aktivnih sponzorskih ugovora u 15 sportova širom svijeta.
NajvrIJedniji aktivni ugovor Coca-Cole u sportu je sa Međunarodnim olimpijskim komitetom. Ugovor je vrijedan 1,5 milijardi dolara.
Coca-Cola je globalni proizvođač pića s brojnim brendovima, uključujući Coca-Colu, Sprite i Powerade. Coca-Cola je glavni sponzor nekoliko globalnih sportskih događaja, uključujući Olimpijske igre i FIFA Svjetsko prvenstvo.
4. Socios.com
Sa ukupno 117 aktivnih sponzorskih ugovora u sedam sportova širom svijeta, Socios.com je pozicioniran na četvrtom mjestu na listi najaktivnijih sponzorskih brendova u sportu 2022. godine.
Procjenjuje se da je vrijedan 60 miliona dolara, a ugovor s UEFA-om je najveći aktivni sponzorski ugovor Socios.com u sportu.
Socios.com je međunarodna platforma za angažovanje navijača, koja navijačima nudi priliku da kupe digitalne navijačke tokene i komuniciraju sa svojim omiljenim timom. Tokeni se kupuju pomoću $CHZ, kriptovalute u vlasništvu Sociosa. Socios.com je partner sa timovima u fudbalu, košarci i američkom fudbalu.
5. Puma
Puma zauzima petu poziciju na listi deset najaktivnijih brendova sportskih sponzora sa 97 aktivnih ponuda u 12 sportova širom svijeta u 2022.
Pumin najveći aktivni ugovor u sportskom sponzorstvu, vrijedan 864 miliona dolara, je sa Manchester Cityjem.
Puma SE je multinacionalni proizvođač sportske odjeće i sportske opreme sa sjedištem u Njemačkoj. Sponzorski portfolio kompanije fokusiran je uglavnom na fudbalske klubove. Puma također sarađuje sa sportistima i timovima u košarci, automobilističkim utrkama, golfu i atletici.
6. PepsiCo
PepsiCo, sa 83 globalna ugovora u 34 sporta, je sljedeći na listi deset najaktivnijih sponzorskih brendova.
Najveći aktivni posao PepsiCoa, čija je vrijednost procijenjena na milijardu dolara, je sponzorstvo Nacionalne fudbalske lige (NFL).
PepsiCo je američki multinacionalni proizvođač hrane i pića. Njegovi brendovi hrane i pića uključuju Pepsi, Quaker Oats, Tropicana, Lays/Walkers, Lipton, 7Up, Doritos i Gatorade.
Kompanija ima jedan od najvrijednijih sportskih sponzorskih portfelja na svijetu, koji uključuje poslove sa NFL, NBA, NHL, MLB i UEFA Ligom prvaka.
7. Anheuser-Busch InBev
Anheuser-Busch InBev je na 7. poziciji sa ukupno 69 aktivnih sponzorskih ugovora u 9 sportova širom svijeta.
Procijenjen na milijardu dolara, ugovor s Nacionalnom fudbalskom ligom (NFL) je najveći aktivni sponzorski ugovor Anheuser-Busch InBev-a u sportu.
Anheuser-Busch InBev je multinacionalna kompanija za proizvodnju pića i piva. To je najveći proizvođač piva na svijetu. Brendovi pod okriljem Anheuser-Busch InBev uključuju Budweiser, Corona, Busch i Stella Artois. Ovi brendovi sponzoriraju razne sportove uključujući NFL i NASCAR.
8. EA Sports
Sa ukupno 59 aktivnih sponzorskih ugovora u 8 sportova širom svijeta, EA Sports je na devetoj poziciji na listi najaktivnijih brendova u sportskom sponzorstvu u 2022.
Sporazum, vrijedan 1,6 milijardi dolara, s Nacionalnom fudbalskom ligom (NFL) je glavni aktivni posao EA Sportsa u sportu.
EA Sports je proizvođač sportskih video igara koji je dio Electronic Artsa. EA Sports je poznat po proizvodnji igara kao što su FIFA Football, Madden NFL, NHL serija igara. EA Sports je redovni sponzor posebno evropskog fudbala.
9. Betway
Betway je kotira visoko sa ukupno 43 aktivna sponzorska ugovora u 8 sportova širom svijeta.
Najvrijedniji aktivni ugovor Betwaya u sportu je sa West Ham Unitedom. Ovaj ugovor je vrijedan 76 miliona dolara.
Betway je osnovan 2006. godine i nudi korisnicima niz opcija za klađenje od sporta, esporta, binga, kazina i pokera. Kompanija navodi da je njen sveukupni cilj ostao isti „pružati korisnicima nenadmašno iskustvo kockanja online”.
10. Popularna imena
Mobilna kazina, kompanije za piće i obuću nemaju monopol na sponzorstvo u sportu. Među najvećim su brendovima koji finansiraju sportske događaje i slično.
Tu je još imena, a onima koji izdvajaju velika sredstva za reklamiranje u sportu su i Rolex, Emirates, Samsung, Castrol…
Veliki rivali
Utrka između Pepsija i Coca-Cole odražava se i kroz učešće u sponzorskim ugovorima u sportu. Njihova velika ulaganja su neosporna, ali tu se ukazuje još jedan veliki rival.
Red Bull se često viđa na dresovima, trkačkim automobilima i uopšte na sportskim događajima. Tako je australska kompanija za piće „dala krila” RB Leipzigu, Red Bull Salzburgu, Red Bull New Yorku, Red Bull Racingu, Red Bull Brazilu, Scuderiji Toro Rosso…