Marketing X Business

Putokaz do poslovnih strategija usmjerenih na kupca

N. D.

(Foto: JobsDB)

Digitalna era je revolucionirala način na koji organizacije komuniciraju s potrošačima i transformirala je ulogu martech timova. Nekada percipirani prvenstveno kao tehnička podrška, martech timovi su sada centralne figure u strateškom donošenju odluka. Njihova sposobnost da procijene i analiziraju ogromne skupove podataka omogućava im da pruže kritičan uvid u ponašanje kupaca, tržišne trendove i ukupnu učinkovitost marketinških strategija. To im omogućava da strategije organizacije guraju prema pristupima koji se više temelje na podacima i koji su usmjereni na kupca. Izazov za moderna preduzeća je da u potpunosti prepoznaju i iskoriste ovaj potencijal integracijom martech timova u diskusije o strateškom planiranju od samog početka, otključavajući mogućnosti za inovacije, rast i konkurentsku prednost.

Podizanje martecha: Strateški imperativ

Da bi se to dogodilo, martech timovi moraju proaktivno pokazati stratešku vrijednost svojih uvida, izrađujući „teasere uvida“ kako bi istakli podatke koji se mogu primijeniti i potencijalne strateške zaokrete. To mogu biti pokretači razgovora, podsticanje dijaloga o tome kako uvidi vođeni podacima mogu informisati šire poslovne strategije. Pripovijedanje priče iza podataka omogućava marketinškim tehnolozima da pokažu direktan utjecaj uvida na postizanje strateških ciljeva, prelazeći s tehničke podrške na strateške arhitekte. Martechov utjecaj se mora proširiti izvan marketinga. Evo načina na koje može pomoći drugim poslovnim funkcijama.

Finansije i operacije: Uvid u metrike kao što su stope konverzije i troškovi akvizicije kupaca poboljšavaju finansijsko predviđanje, usmjeravaju stratešku alokaciju budžeta i upravljanje zalihama na osnovu modela potražnje za predviđanje.

Istraživanje i razvoj: Povratne informacije kupaca i metrika korištenja funkcija informiraju prioritete istraživanja i razvoja, osiguravajući da su razvojni napori usklađeni s potrebama tržišta i očekivanjima kupaca.

Širenje tržišta: Martechova analiza trendova i demografski podaci kupaca identificiraju nove tržišne prilike i segmente kupaca u nastajanju, usmjeravajući strateški ulazak na tržište i napore za diversifikaciju proizvoda. Proširivanje utjecaja martech-a naglašava njegovu stratešku vrijednost i pokreće integriraniji pristup razvoju i izvršenju strategije u cijeloj organizaciji.

Njegovanje kulture vođene martechom

Kultura ukorijenjena u donošenju odluka temeljenom na podacima i međufunkcionalnoj saradnji ključ je uspjeha. Ugradnja martech uvida u cijelu organizaciju nije lako. Zahtijeva pomak ka integraciji martech timova u strateške razgovore od samog početka i održavanje njihove uključenosti u prilagođavanje i usavršavanje strategija tokom vremena. Evo nekoliko koraka koje treba poduzeti:

Direktna komunikacija: Uspostavite jasne kanale između martech timova i donosilaca odluka za pravovremenu i efikasnu primjenu uvida.

Međufunkcionalne radionice: One su ključne za širenje martech uvida kroz odjele, podstičući zajedničko razumijevanje i primjenu uvida u podatke.

Martech šampioni: Imenovanje advokata unutar timova za planiranje kako bi se olakšala integracija martech uvida osigurava da se ove vrijedne perspektive razmatraju u procesima donošenja odluka.

Kontinuirano praćenje i povratne informacije: Robusni sistem za praćenje uticaja strategija omogućava stalna prilagođavanja, osiguravajući da strategije ostanu relevantne i efikasne.

Osiguravanje stalnog doprinosa martecha: Uvidom u tržišne trendove i ponašanje potrošača u stvarnom vremenu, martech timovi omogućavaju organizacijama da ostanu agilne, adekvatno reagirajući na nove izazove i prilike.

Martech kao katalizator rasta

Potpunim prihvatanjem i integracijom martech sposobnosti u strateško planiranje, preduzeća mogu otključati neuporedive nivoe uvida, agilnosti i operativne efikasnosti. Ova integracija najavljuje novu eru organizacijske strategije, gdje su uvidi vođeni podacima kamen temeljac inovacije, rasta i održive konkurentske prednosti. Martech, stoga, nije samo alat već katalizator za sveobuhvatnu organizacijsku transformaciju, vodeći kompanije kroz složenost digitalnog doba prema budućnosti obilježenoj informiranim donošenjem odluka i strateškom agilnošću.

Podsjetimo, da bi opisali danas osobu koja se bavi ponešto psihologijom prodaje odnosno marketingom, a pri tome koristi povratne podatke koji se prikupljaju na tehnološki razvijenim platformama (e-commerce sajtovi, razni analitički alati) korištenjem statističkih alata upotrebljavamo kovanicu Martech.

Povezani članci