Marx.ba
Prema najnovijem Deloitteovom istraživanju “Globalni marketinški trendovi u 2023. godini”, digitalna tehnologija, održivost, kreativnost i blockchain će u najvećoj mjeri odrediti nadolazeće marketinške trendove. Trgovačka se društva suočavaju sa sve većim izazovima u trenutnom ekonomskom i finansijskom okruženju, koja i pred marketing stavljaju brojne prepreke.
Izvještaj obuhvata četiri glavne teme – finansijsku nesigurnost, održivost, kreativnost i postojeće tehnološke trendove. Prema mišljenju stručnjaka, voditelji marketinga u ovoj bi se situaciji trebali usredotočiti na četiri glavna područja – ulaganje u digitalne tehnologije, nove platforme i personalizirane alate, pojačan rad na održivosti s pomoću interno dostupnih sredstava i definiranje dugoročnih ciljeva, poticanje kreativnosti unutar cjelokupne organizacije i povećanje zastupljenosti tehnologija metaverse i blockchain.
Nalazi istraživanja koje je obuhvatilo preko 1.000 osoba na rukovodećim položajima upućuju na to da marketinški stručnjaci ne smanjuju broj svojih aktivnosti u poslovnom okruženju prepunom izazova, već nastoje biti “korak ispred” i povećati ulaganja. Nove su platforme ugrozile tradicionalne marketinške metode i povjerenje potrošača, zbog čega je nastala potreba za povećanjem vjernosti i iskorištavanjem prilika za rast.
Većina trgovačkih društava koja su učestvovala u Deloitteovom istraživanju naglasila su kako su ekonomska nestabilnost i inflacija najveći problemi s kojima se susreću u 2023. godini. Unatoč tome, nastoje se proširiti na nova tržišta i geografske regije, ali i personalizirati svoje aktivnosti s pomoću novih sistema i algoritama.
Potrošači sve više zahtijevaju svijest o ekološkoj situaciji, što se odražava i na interne marketinške strategije. Postavljanje dugoročnih okolišnih ciljeva može povećati povjerenje potrošača. Većina trgovačkih društava namjerava to ostvariti s pomoću internih praksi, održivijih proizvoda i usluga te uspostavom novih dugoročnih ciljeva.
Prema riječima marketinških stručnjaka, kreativnost bi također mogla biti izvor rasta, posebno u 2023. godini. Iskustvo je pokazalo kako povećanje kreativnosti prvenstveno mogu ostvariti brandovi čija stopa rasta premašuje 10 posto.
Osim toga, marketing se treba prilagoditi tehnološkom napretku te će se, prema istraživanju, 80 posto trgovačkih društava otvoriti tehnologiji metaverse u sljede dvije godine. Uz to, više od 40 posto trgovačkih društava primijenit će strategije oglašavanja utemeljene na tehnologiji blockchain sljedeće godine. Stoga bi se ta dva područja mogla pokazati ključnim u odnosu između tehnološkog napretka i marketinga.
– Ova 2023. godina bi mogla biti godina kada će se trgovačka društva, suočena s ekonomskim poteškoćama, okrenuti novim prilikama za rast. Zbog sve lošijih poslovnih uvjeta, marketinški stručnjaci moraju povećati učinkovitost i postići više s manje sredstava. Deloitteov izvještaj Globalni marketinški trendovi u 2023. godini sveobuhvatan je vodič za pomoć preduzećima u postizanju uspjeha u ovoj dinamičnoj godini i godinama koje slijede, utemeljen na strateškim uvidima poslovnih i marketinških stručnjaka – poručili su iz Deloitte Digitala za CE South regiju.