Marketing X Business

Tesla više nema toliku dominaciju na tržištu električnih automobila u SAD: Udio uzeli drugi igrači

Marx.ba

(Foto: Tesla)

U drugom tromjesečju 2024. godine, Tesla je po prvi put u historiji pala ispod 50 posto udjela na tržištu električnih automobila u Sjedinjenim Državama, što predstavlja značajan pad u odnosu na prethodnih nekoliko godina kada je praktički sama dominirala ovim sektorom tržišta.

Prema procjenama istraživačke kompanije Cox Automotive, tržišni udio Tesle u drugom tromjesečju pao je na 49,7 posto, u usporedbi s 59,3 posto u istom periodsu prošle godine. To znači da je kompanija izgubila gotovo 10 posto udjela na tržištu u samo godinu dana.

Istovremeno, konkurenti poput Forda, General Motorsa, Hyundaija i Kije bilježe značajan rast prodaje svojih električnih modela. Ford je u drugom tromjesečju prodao 26.000 svojih Mustang Mach-E modela, što predstavlja rast od 50 posto u odnosu na prošlu godinu. General Motors je prodao 15.000 svojih Chevrolet Bolt EV i EUV modela, što je porast od 33 posto. Hyundai je prodao 14.000 svojih Kona Electric i Ioniq 5 modela, povećanje od 26 posto, dok je Kia prodala 11.000 svojih Niro EV i EV6 modela, što je rast od 54 posto.

Ukupna prodaja električnih automobila u SAD porasla je za 11,3 posto u odnosu na prošlu godinu, što pokazuje da potražnja ostaje jaka. Ukupno je u drugom tromjesečju prodano ili uzeto na leasing više od 330.000 električnih automobila i lakih kamiona, što čini 8 posto ukupnog tržišta novih automobila.

Mnogi faktori doprinose padu Teslinog udjela na tržištu. Najvažniji je rastuća konkurencija. Danas je na američkom tržištu dostupno više od 100 modela električnih automobila, što je značajan porast u odnosu na samo nekoliko desetaka modela koji su bili dostupni prije nekoliko godina. Etablirani proizvođači automobila poput Forda, General Motorsa i Hyundaija ulažu značajna sredstva u razvoj i proizvodnju vlastitih EV modela, što dovodi do većeg izbora za kupce i povećanog pritiska na cijene.

Na primjer, Ford Mustang Mach-E nudi domet vožnje od 490 kilometara po punjenju, što je usporedivo s Teslinim Modelom 3, a dostupan je po nižoj cijeni. General Motors Chevrolet Bolt EV nudi domet vožnje od 420 kilometara po punjenju i dostupan je za samo 31.000 dolara, bez oduzimanja saveznog poreznog kredita od 7.500 dolara, dok Tesla Model 3 počinje od 46.990 dolara.

Također, kupci sada imaju više izbora u pogledu stila. Dok je Tesla bila poznata po svojim sedanima i SUV modelima, konkurenti sada nude raznovrsnije opcije, uključujući pick-upove, crossovere i hatchbackove.

Dodatno, neki kupci preferiraju kupovati automobile od tradicionalnih proizvođača s kojima su već vezani ranijim modelima, a koji imaju veće i uspostavljene mreže servisnih centara. Tesla je poznata po svom online modelu prodaje i relativno maloj mreži servisnih centara, što može predstavljati izazov za neke kupce.

Prema nekim kritičarima i Elon Musk je donekle naštetio Teslinoj prodaji svojim prihvatanjem desničarske politike na X-u, društvenoj mreži u njegovom vlasništvu. Vlasnici električnih vozila u SAD obično su liberalno ili lijevo orijentirani, a prodaja električnih vozila najviša je u državama koje uglavnom biraju demokrate za državne i savezne funkcije, piše Autonet.