Marx.ba

Gotovo desetljeće nakon globalnog predstavljanja te četiri godine nakon premijere u Evropi, Nissan je na našem kontinentu lansirao najnapredniji oblik svoje pogonske tehnologije e-POWER. Treća generacija ovog hibridnog sistema, koji u Evropi debitira u modelu Qashqai, donosi poboljšanja s ciljem veće učinkovitosti, nižih emisija i “glatke” vožnje, čime se vozačima nastoji olakšati prijelaz s konvencionalnih na elektrificirane pogone.
Vozite na struju, a točite benzin
Srž e-POWER tehnologije ostaje ista: benzinski motor služi isključivo kao generator električne energije, kojom se puni baterija i koja pokreće kotače putem elektromotora. To eliminira potrebu za složenim mjenjačem i pruža trenutan odziv na papučici gasa te kontinuirano ubrzanje, karakteristično za električna vozila.

Nova generacija sistema donosi mjerljiva tehnička poboljšanja u svim ključnim područjima. Potrošnja goriva smanjena je na 4,5 L/100 km (prema WLTP ciklusu), što predstavlja najbolju vrijednost u segmentu i omogućuje potencijalni doseg od čak 1.200 kilometara s jednim spremnikom goriva. Emisije CO2 smanjene su za 12%, sa 116 g/km na 102 g/km, dok je buka u kabini reducirana za do 5,6 dB u usporedbi s prethodnom generacijom. Uz to, Sport način rada sada nudi dodatnih 10 kW snage, podižući ukupnu snagu sistema na 151 kW, za još responzivniju vožnju, piše Autonet.
Tehnički zanimljiv pogon 5-u-1
U centru poboljšanja je novorazvijena modularna pogonska jedinica “5-u-1” koja integrira elektromotor, generator, inverter, reduktor i pojačivač prijenosa u kompaktniji i lakši paket. Iako zadržava konfiguraciju 1,5-litrenog trocilindričnog turbo motora, riječ je o potpuno novom agregatu posvećenoga primjeni uz e-POWER. Motor koristi Nissanovu STARC tehnologiju izgaranja, koja je podigla toplinsku učinkovitost na 42%, omogućujući tiši i efikasniji rad pri nižim brzinama.

Ugrađen je i novi, veći turbopunjač koji dodatno doprinosi učinkovitosti i smanjenju buke pri vožnji autocestom. Prelaskom na motorno ulje tipa 0W16 servisni intervali produljeni su s 15.000 na 20.000 kilometara. Neovisno testiranje prema protokolu njemačkog ADAC-a pokazalo je do 16% nižu potrošnju goriva u stvarnim uvjetima vožnje u usporedbi s trenutačnom generacijom. Kapacitet baterije ostaje nepromijenjen i iznosi 2,1 kWh.
Koliko vjeruju u ovaj hibridni sistem u Nissanu su dokazali i ranije ove godine, odustajanjem od spajanja s Hondom i Nissanom. Odlučili su se tada nastaviti poslovati samostalno, iako uz finansijske probleme, a to im je omogućilo daljnji razvoj sistema e-POWER.