Marketing X Business

Tri ključna faktora: Šta je ESG u poslovanju kompanije

Marx.ba

(Izvor: Shutterstock)

ESG (Enviromental, Social and Governance) ili prevedeno “okoliš, društvo i upravljanje” je okvir koji pomaže zainteresovanim stranama da shvate kako organizacija upravlja rizicima i prilikama u vezi sa ekološkim, društvenim kriterijumima i kriterijumima upravljanja (ponekad se nazivaju ESG faktori). ESG zauzima holistički stav da se održivost proteže dalje od samo ekoloških pitanja.

Iako se pojam ESG često koristi u kontekstu ulaganja, dionici uključuju ne samo investicionu zajednicu, već i kupce, dobavljače i zaposlenike, koji su svi sve više zainteresirani za to koliko je održivo poslovanje organizacije.

ESG su tri ključna faktora koja bi se trebala uzeti u obzir prilikom mjerenja održivosti, etičnosti i društveno odgovornog poslovanja pojedine kompanije ili investicije. Primjeri ovakvog poslovanja uključuju analizu kako se pojedina kompanija nosi s klimatskim promjenama, kakav je odnos prema zaposlenima, kako se ponaša prema svojim klijentima i dobavljačima, kakva je korporativna kultura i upravljanje te slično.

1. Okoliš

Faktori životne sredine odnose se na uticaje na životnu sredinu i prakse upravljanja rizikom. To uključuje direktne i indirektne emisije stakleničkih plinova, upravljanje prirodnim resursima i ukupnu otpornost firme na fizičke klimatske rizike (kao što su klimatske promjene, poplave i požari).

2. Društveni

Društveni stub se odnosi na odnose organizacije sa zainteresovanim stranama. Primjeri faktora prema kojima se firma može mjeriti uključuju metriku upravljanja ljudskim kapitalom (HCM) (kao što su pravedne plate i angažovanje zaposlenih), ali i utjecaj organizacije na zajednice u kojima posluje. Obilježje ESG-a je kako su se očekivanja društvenog uticaja proširila izvan zidova kompanije i na partnere u lancu snabdijevanja, posebno na one u ekonomijama u razvoju u kojima standardi zaštite životne sredine i rada mogu biti manje robusni.

3. Upravljanje

Korporativno upravljanje se odnosi na to kako se organizacijom vodi i upravlja. Analitičari ESG-a nastojat će bolje razumjeti kako su poticaji rukovodstva usklađeni s očekivanjima dionika, kako se gledaju i poštuju prava dioničara i koje vrste internih kontrola postoje za promoviranje transparentnosti i odgovornosti od strane rukovodstva.